Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kyocera m410r

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • kyocera m410r

    Ik denk erover deze camera aan te schaffen.
    Lijkt me prijs kwaliteit niet slecht.Las ergens in een review :
    Pos:
    > Good image quality
    > Very fast
    > Good EVF (330K)
    > Well build
    > Good value (in UK, M410 £300, S1 £380, Z2 £280)
    > Cons:
    > No full manual exposure
    > No manual focus
    Kan iemand dit even uitleggen. Ik begrijp het engels wel maar begrijp niet zo goed wat deze camera mist vergeleken een ander model.
    Weer nog niet zoveel over de termen in fotografie. Bedankt!
    Ed

  • #2
    vrij vertaald:
    > Good image quality: mooie foto's kunnen genomen worden
    > Very fast: heel snel
    > Good EVF (330K): goede electronische zoeker met goede definitie (330.000 pixels - dubbele van de concurrentie)
    > Well build: schoon bouwwerk
    > Good value (in UK, M410 £300, S1 £380, Z2 £280): niet duur voor wat het biedt
    > Cons:
    > No full manual exposure: geen manuele instelling van belichting mogelijk. In mijn ogen, hét grote nadeel van de Kyocera (samen met ontbreken van Optical Stabilizer - zie verder)
    > No manual focus: geen manuele scherpstelling mogelijk.
    Kan iemand dit even uitleggen. Ik begrijp het engels wel maar begrijp niet zo goed wat deze camera mist vergeleken een ander model.
    Weer nog niet zoveel over de termen in fotografie. Bedankt!
    Ed


    De Kyocera 410r krijgt overal heel welluidende kritieken, maar heeft in mijn ogen twee nadelen: geen mogelijkheid om belichting manueel in te stellen en ontbreken van Optical Stabilizer.
    Een superzoom maken zonder Optical Stabilizer is in de prosumer klasse vragen om onscherpe beelden. Van zodra je sterk begint in te zoemen begint bewegingsonscherpte heel zichtbaar te worden, te meer omdat je niet hoog kan gaan in ISo (maximaal 400 ISO, en dat is al een afrader)...

    Conclusie, wil je een superzoom, dan heb je if maar twee mogelijkheden: de Canon S1 IS en de Panasonic FZ10. Mijn voorkeur gaat uit naar deze laatste, vanwege snel en heel goede beeldkwaliteit. De Panasonic is wel een (klein) monster...
    http://www.digifotofreak.nl

    Comment


    • #3
      Bedankt!!!
      Ik vind deze 'kleiner en fijner' en vlug (en goedkoper!!)maar moet hem eerst even in het echt gaan 'voelen'.Nog even een vraag,manuele instelling van belichting en scherpstelling, wat is dat juist? en heb ik dat, als beginneling echt nodig en ga ik het missen als ik het niet heb? (heb ik dan hetzelfde als bv bij een gewone 'point en shoot' behalve de extra zoom )of heeft deze wel iets extra Ik ga de camera vooral gebruiken voor familiefoto's binnen en buiten en in de vakantie etc... Wil wel scherpe foto's (wie wil dat niet )Is deze camera daar goed genoeg of te goed voor.
      Bedankt voor de hulp! Ik wil toch een goede camera kopen waar ik niet te snel spijt van krijg.
      Ik heb begrepen dat ik de zoom niet volledig kan benutten zonder statief maar 6 x zoomen is toch ook niet slecht?!

      Comment

      Working...
      X