Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Problemen met flitsen op Canon 300D!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Problemen met flitsen op Canon 300D!

    Ik heb een Canon 300D en heb recent een geleende flits op het toestel geschoven, als test om te zien of de resultaten bevredigend genoeg zijn om er ook een aan te schaffen. Voorlopig flits ik immers liever niet en berust er in dat soms geen foto gemaakt kan worden - die ingebouwde flits is immers geen knip waard.

    Helaas loopt er blijkbaar iets fout of doe ik iets stoms. Elke foto die ik met dat ding maakt is volledig overbelicht. Alsof de lichtmeting gebeurt zonder rekening te houden met de flits. Wat doe ik fout?

    Ik schuif die flits in de schoen, zet het ding op AV (heb ook al P geprobeerd) en probeer iets te fotograferen...
    Of zou het kunnen dat de flits niet geschikt is voor mijn 300D ?
    Model of fotograaf ? Registreer je nu op http://www.modellennet.be en vind de ideale partner voor een volgende shoot.

  • #2
    Welke flits heb je gebruikt?
    Het is best mogelijk dat deze steeds op volle kracht flitste.

    Een EX420 of 550 is een aanrader.
    Canon 10D, gLaasjes, lampjes,...
    LidNr. BD0211BE

    Comment


    • #3
      zoals gezegd: het is een geleend spul. Ik zie op dat ding hier staan: "Sunpak Auto 355AF Thryristor". Werkt die niet met een 300D?
      Model of fotograaf ? Registreer je nu op http://www.modellennet.be en vind de ideale partner voor een volgende shoot.

      Comment


      • #4
        De 355Af is blijkbaar niet EX compatible :
        Volgens een oude newsgroup post (via google gevonden) , past de flits wel in de flits schoen, maar dat is het zowat. Op automatische settings is het enige wat de flits doet op volle kracht gaan. Je zal dus alles manueel moeten instellen.....





        Jo.


        Originally posted by nightowl
        Ik heb een Canon 300D en heb recent een geleende flits op het toestel geschoven, als test om te zien of de resultaten bevredigend genoeg zijn om er ook een aan te schaffen. Voorlopig flits ik immers liever niet en berust er in dat soms geen foto gemaakt kan worden - die ingebouwde flits is immers geen knip waard.

        Helaas loopt er blijkbaar iets fout of doe ik iets stoms. Elke foto die ik met dat ding maakt is volledig overbelicht. Alsof de lichtmeting gebeurt zonder rekening te houden met de flits. Wat doe ik fout?

        Ik schuif die flits in de schoen, zet het ding op AV (heb ook al P geprobeerd) en probeer iets te fotograferen...
        Of zou het kunnen dat de flits niet geschikt is voor mijn 300D ?
        A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
        Nikon stuff

        Comment


        • #5
          Ik krijg al de creeps als ik dat allemaal hoor, geleende flits ?
          de nodige voorzichtigheid is geboden, ik zeg niet dat het onmogelijk is met een gewone flits maar
          de beste resultaten ga je krijgen met een Dedicated Flash, Canon of Sigma of Metz, maar aangepast aan de hotshoe van de Canon.
          De contactjes zijn in functie van en het enige contactje dat de synchronistatie doet is het centrale contact.

          Waarom is voorzichtigheid geboden, wel omdat het niet uitgesloten is dat er een defect kan optreden aan de flits en ook aan de camera bij het gebruik van flitsen die niet echt geschikt zijn voor de camera.


          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

          Comment


          • #6
            het is een geleende flits van iemand die een Canon (analoog) heeft - dus ik vermoedde dat het wel behoorlijk safe zou zijn. Maar blijkbaar hebben die gasten van Canon dus ook tussen hun verschillende modellen nog verschillende flitsen gemaakt.
            Model of fotograaf ? Registreer je nu op http://www.modellennet.be en vind de ideale partner voor een volgende shoot.

            Comment


            • #7
              Ge moogt er zeker van zijn dat het enige dat op een Canon EOS 300D een canon speedlight 550EX of 420EX is. Zelfs de voorgaande flitsers van canon pasten niet op de 300D. Ook ik heb speciaal gewacht tot de 550EX en 420EX beschikbaar waren. Ik heb maanden moeten wachten. Nu is het toch logisch dat men de technologie van flitsen mee aanpast aan de innoverende technologie van de nieuwe toestellen. Als men dan op een zeker moment die technologie zodanig vernieuwend maakt dat er een nieuwe compatibiliteit ontstaat dan kan ik daar mee leven. Als Canon zelf het niet weet en/of vertikt om het zelfs nog maar te melden dan rijzen mijn haren ten berge.
              Als je dus een speedlight koopt is jou probleem van de markt.
              Als je er twee of drie koopt kan je een studioken bouwen. Wat ze werken perfect samen.

              Comment


              • #8
                Originally posted by Librix
                Ge moogt er zeker van zijn dat het enige dat op een Canon EOS 300D een canon speedlight 550EX of 420EX is. Zelfs de voorgaande flitsers van canon pasten niet op de 300D.
                De 380EX (voorloper van 420EX) werkt ook perfect, evenals de 500-reeks van Sigma en een aantal Metzers!
                Een aantal BD-ers kiezen trouwens specifiek voor METZ-flitsen omdat je er meer mee kunt dan de Canons...
                Canon 10D, glass, flashes & extra's
                Fuji S602Z & extra's
                www.CooMa.be BD0176BE

                Comment


                • #9
                  Originally posted by CooMa
                  Originally posted by Librix
                  Ge moogt er zeker van zijn dat het enige dat op een Canon EOS 300D een canon speedlight 550EX of 420EX is. Zelfs de voorgaande flitsers van canon pasten niet op de 300D.
                  De 380EX (voorloper van 420EX) werkt ook perfect, evenals de 500-reeks van Sigma en een aantal Metzers!
                  Een aantal BD-ers kiezen trouwens specifiek voor METZ-flitsen omdat je er meer mee kunt dan de Canons...
                  Nooit te oud om te leren. Nu maakt ge mij nieuwsgierig. Wat kan er allemaal meer met de METZ???

                  Comment


                  • #10
                    straffere zeker? metz 60 en 70....

                    Comment


                    • #11
                      Moet je eens vragen aan forumlid Rudy, die was er altijd voor te vinden...
                      Canon 10D, glass, flashes & extra's
                      Fuji S602Z & extra's
                      www.CooMa.be BD0176BE

                      Comment

                      Working...
                      X