Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Doubtful Sound

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Doubtful Sound



    Doubtful Sound is de diepste fjord in het Fiordland National Park aan de Tasmanzee. In vergelijking met het bekendere Milford Sound beslaat Doubtful Sound een groter oppervlak (10 keer groter) en biedt het meer variëteit aan landschappen.
    Haar relatief mindere bekendheid is merendeels te wijten aan de moeilijker bereikbaarheid: ofwel vanuit de zee met een boot, ofwel vanuit Manapouri met een boot en dan moet je eerst over het Manapourimeer,
    gevolgd door een korte busreis over de afgelegen Wilmot Pass Road dwars door de wildernis.
    "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

  • #2
    Re: Doubtful Sound

    Genieten.
    Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

    Comment


    • #3
      Re: Doubtful Sound

      Imposant in beeld gebracht.

      Comment


      • #4
        Re: Doubtful Sound

        Wow, fraai landschap.(en foto) Ook het invallend zonlicht, speelt een prachtige rol.
        Ik denk wel dat het stukje blauw bovenin weinig bijdraagt. Mijn blik bleef daardoor wat te lang naar boven gericht, waardoor de mooie laagjesvorming pas in 2e instantie voor mij in beeld kwam.
        Maar ik denk ook dat een 3:4 formaat mooier uitkomt.
        Mijn gedachten hè , want de eerste zinnen blijven overeind.
        Groeten,
        Johan
        Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

        Vriendelijke groeten, Johan

        Comment


        • #5
          Re: Doubtful Sound

          Mooi in beeld gebracht, wel iets te veel verscherp.
          Groetjes Chris.

          Comment


          • #6
            Re: Doubtful Sound

            Prachtige omgeving, fijn neergezet met mooie details

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: Doubtful Sound

              Merciekes voor reacties.

              Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
              Ik denk wel dat het stukje blauw bovenin weinig bijdraagt.
              Johan, ik ga dat stuk er toch niet afcroppen om dat stukje blauw weg te hebben want dan valt ook een stuk van de rechtste rots weg en verlies ik het imposante effect van deze rotspartij, wat de bedoeling was. De 2e optie zou zijn dat stuk blauw, dat volgens jou weinig bijdraagt, wegclonen. De vraag is of een stuk blauwe lucht onder of boven iets moet bijdagen natuurlijk, haha . De lucht en wolken beginnen naar je hand zetten gaat een brugske te ver, vindt ge niet ?
              "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

              Comment


              • #8
                Re: Doubtful Sound

                Hoi Linda,
                Bedankt voor je uitleg,en dat je me aan het denken hebt gezet.
                De berg is daar precies verticaal, en om daar in te snijden zou inderdaad geen gezicht zijn geweest.(en daar had ik overheen gekeken)
                Het ging mij ook meer om het formaat, omdat een landschap (meestal) het beste tot zijn recht komt bij een langwerpig formaat.
                Groeten,
                Johan
                Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                Vriendelijke groeten, Johan

                Comment

                Working...
                X