Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste post met dank aan LesC

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mijn eerste post met dank aan LesC

    /Users/pierredebrabanter/Desktop/DSC07992 - versie 2.jpghttp://

  • #2
    Re: Mijn eerste post met dank aan LesC

    Oei, ik zie niks ,dan is het plakken verkeerd gegaan , ik probeer het opnieuw !

    Comment


    • #3
      Re: Mijn eerste post met dank aan LesC

      Ter hulp ende bijstand, een oude gebruiksaanwijzing:

      Wij kunnen niet kijken naar een foto die op de harde schijf van jouw computer staat. Dat zou pas mogelijk zijn als jij daar de toestemming voor geeft en als jouw PC dag en nacht áán staat.
      Als je één (of meerdere) van je foto's wilt publiceren, zal je die dus moeten 'parkeren' op een plaats op het internet die altijd bereikbaar is. Jammer genoeg heeft Belgium Digital onvoldoende plaats om alle foto's te stockeren.
      Misschien biedt de provider van jouw internetverbinding webruimte aan, al dan niet betalend. Telenet bijvoorbeeld, geeft aan zijn klanten 50 MB webruimte gratis. Die moet je alleen zelf activeren via "Mijn Telenet".

      Een andere mogelijkheid is de foto te plaatsen op een site die voor dit doel (bij voorkeur gratis) plaats aanbiedt. Zoals bijvoorbeeld Photobucket.com, Flickr.com of Imageshack.com. Nog meer alternatieven vindt je HIER.
      Lees de reglementen van de site waar je de foto wil plaatsen. Sommige sites laten pas ná betaling toe om foto’s naar elders te koppelen.

      De volgende vereiste voor jouw foto is, dat hij (op jouw webruimte) de juiste afmetingen heeft voor BelgiumDigital: 900 pixels aan de langste zijde en maximum 400 KB groot (voor zéér gedetailleerde foto’s). Om de belasting van de server te beperken, wordt geadviseerd een grootte van ongeveer 200 KB te gebruiken.
      De originele foto’s moeten dus eerst op jouw PC naar de vereiste afmetingen verkleind worden en daarna op jouw webruimte geplaatst. Om een foto te verkleinen gebruiken veel mensen BDsizer. Over dit gratis werktuigje lees je HIER meer. Er is geen BDSizer voor Mac-gebruikers.
      Met BDsizer kan je de verkleinde foto ook uploaden (verzenden) naar jouw webruimte. Zorg dat je de inlog-gegevens bij de hand hebt.

      Als de foto in de juiste afmetingen op jouw webruimte staat, kan je hem aan BelgiumDigital koppelen. (Op BelguimDigital moet je foto zichtbaar zijn. Een koppeling, die de kijker moet aanklikken alvorens hij de foto kan zien, is niet toegelaten.)
      Daarvoor heb je het adres (ook wel URL genoemd) van jouw foto nodig. Op sommige sites staat dat adres onder de foto in een tekstbalk; handig om te selecteren en te kopiëren.

      Een andere manier om die URL te vinden:
      - klik met de rechter muisknop op de foto (op jouw webruimte).
      - in het venster dat dan verschijnt klik je op “Eigenschappen”
      - in het volgende venster zie je het adres van de foto. Door, van voor naar achter, met de linker muisknop ingedrukt, over dit adres te slepen selecteer je het adres, en via een klik met de rechter muisknop op de gekleurde formule en de keuze “Kopiëren”, sla je een kopie van het adres op in het werkgeheugen.
      Opgelet, zorg ervoor dat je het héle adres selecteert, want het venster laat maar twee regels van een URL zien. Sommige adressen zijn langer als de twee regels die je ziet. Als je bij het selecteren van het adres lichtjes naar onder sleept kan er nog een stukje tevoorschijn komen.

      Nu ben je klaar om een discussie te openen op eender welk subforum van BD.

      Klik op het Testforum, op de knop "Forumopties" en in het volgende venster op "Discussie aanmaken".
      Op het het kladblad van BD klik je op het gele icoontje (met berg en zonnetje) en krijg je een dialoogvenster. Let wél, in het dialoogvenster staat al "http://" voorgedrukt. Die tekens moet je eerst verwijderen, want die "http://" staat al in het adres dat nog in het werkgeheugen zit.
      Als de tekstbalk in het venster leeg is: "rechts klikken" op de tekstbalk en (het adres van je foto) "plakken".
      Dan op "Ok" drukken.
      Dan zie je op het kladblad het adres van je foto tussen [IMG]-knoppen verschijnen. Vóór die eerste [IMG] en achter de laatste [/IMG ] kan je tekst schrijven. Tussen die twee knoppen mag je niet prutsen want dan kan de software van BD de foto niet meer vinden en zichtbaar te maken.

      Via de knop "Voorbeeld van bericht", onderaan je kladblad, krijg je een voorbeeld van hoe je inzending er op de site zal uitzien. Je kan je tekst eventueel verbeteren of aanpassen en opnieuw op "Voorbeeld" drukken.
      Zo kan je aan je inzending ‘schaven’ tot alles naar wens is.

      Pas dán, kan je met een gerust geweten op "Discussie versturen" klikken.

      (Als je Explorer 7 op je PC hebt, kan je twee bladzijden openen. Op de ene pagina het kladblad van een BD-discussie en op de andere jouw foto op het Internet. Dat werkt wél iets makkelijker.)

      Lees vooral eerst de regels (sticky) van het subforum waarin je (na de testfase) gaat posten. De reglementen durven onderling wel eens verschillen.
      Vriendelijke groet,

      Jos

      Comment


      • #4
        Re: Mijn eerste post met dank aan LesC

        Moderator Note: Dank voor je "met dank aan" maar zo heb ik het je niet geleerd, wel?
        Dit adres heb je nodig, gewoon hier plakken zonder meer:


        Jij probeert in deze topic te linken naar een adres op jouw desktop. Dat kan niet: moet op Photobucket staan!
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Mijn eerste post met dank aan LesC

          Hartelijk bedankt Jos ,LesC !!!

          Comment


          • #6
            Re: Mijn eerste post met dank aan LesC

            En als je bovenaan hier op klikt, kun je je topic aanpassen, zonder telkens een nieuwe te moeten beginnen:
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment

            Working...
            X