Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Straatfotografe

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Straatfotografe

    Zoals elke goede straatfotografe, eerst even goed observeren voordat je klikt



    Origineel

    Last edited by Guest4; 25 februari 2014, 15:45.

  • #2
    Re: Straatfotografe

    Knap beeld voor mij de bewerkte hoor!
    vriendelijke groeten, Sien

    Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

    Comment


    • #3
      Re: Straatfotografe

      heel knap, voor mij ook de bewerkte!!

      sta me toe wat vraagjes te stellen, ik vind het knap hoe je haar zo los hebt kunnen krijgen van de bg met f6.3! Ik zie in de exif gegevens dat je een focal length van 200mm hebt, heb je een statief gebruikt?

      Comment


      • #4
        Re: Straatfotografe

        Oorspronkelijk geplaatst door cwi Bekijk bericht
        heel knap, voor mij ook de bewerkte!!

        sta me toe wat vraagjes te stellen, ik vind het knap hoe je haar zo los hebt kunnen krijgen van de bg met f6.3! Ik zie in de exif gegevens dat je een focal length van 200mm hebt, heb je een statief gebruikt?
        Nee vanuit de hand omdat je met een 200 bp nog met 1/60 vanuit de hand kunt fotograferen(ezelsbruggetje: bv. 70-200 kun je op 70 mm nog met 1/200 en op 200 mm kun je dan nog met 1/70, en daar maak je dan natuurlijk 1/60 van ). Vanop een terrasje. Gelukkig nog maar een pilsje genomen. Er was voldoende licht aanwezig voor bv. een gevoeligheid van 100, maar door de gevoeligheid van je sensor wat op te waarderen en in dit geval 320 dacht ik, komt je hoofdonderwerp wat los van je bg als je het grootste beeld(200) neemt van je lang objectief.
        Last edited by Guest4; 25 februari 2014, 10:47.

        Comment


        • #5
          Re: Straatfotografe

          Heel knap beeld (de eerste). Prachtig vrijstaande dame.
          http://www.smuttynose.nl

          Comment


          • #6
            Re: Straatfotografe

            Knappe bewerking en mooie foto!
            Leuk dat je het origineel erbij zet om het verschil te kunnen zien. De na-foto leek op het eerste zicht niet bewerkt te zijn, wat een goed teken is uiteraard
            http://kasper.photography & Flickr

            Comment


            • #7
              Re: Straatfotografe

              Oorspronkelijk geplaatst door MGfoto Bekijk bericht
              Er was voldoende licht aanwezig voor bv. een gevoeligheid van 100, maar door de gevoeligheid van je sensor wat op te waarderen en in dit geval 320 dacht ik, komt je hoofdonderwerp wat los van je bg als je het grootste beeld(200) neemt van je lang objectief.
              oh kan het optrekken van je ISO dat effect teweeg brengen? Dat wist ik helemaal niet. Dacht dat het enkel invloed had op je lichtgevoeligheid!

              Comment


              • #8
                Re: Straatfotografe

                Oorspronkelijk geplaatst door cwi Bekijk bericht
                oh kan het optrekken van je ISO dat effect teweeg brengen? Dat wist ik helemaal niet. Dacht dat het enkel invloed had op je lichtgevoeligheid!
                Dat is een van de mogelijkheden, maar focussen op je onderwerp is heel belangrijk, dus met een lang objectief op 200 bv. geeft het altijd wel een mooi effect. Maar met 1/100 belichting op een 6.3 maak je veel kans dat je onderwerp los komt. De kleine opwaardering van de gevoeligheid van je sensor geeft een klein duwtje hierin Ook met spotmeting bekom krijg je vaak het gewenste resultaat. Ga je het beeld terug verleinen naar de werkelijkheid dan wordt het dus minder sterk omdat je object ruimtelijker komt te staan en de meting van je reflectiemeter ruimer wordt in het totaal beeld.

                Comment


                • #9
                  Re: Straatfotografe

                  Oorspronkelijk geplaatst door cwi Bekijk bericht
                  oh kan het optrekken van je ISO dat effect teweeg brengen? Dat wist ik helemaal niet. Dacht dat het enkel invloed had op je lichtgevoeligheid!
                  Ik denk eerder dat MGfoto bedoelt dat de verhoging in ISO waarde ervoor zorgde dat hij verder in kon zoomen (hogere iso = kortere sluitertijd = minder bewegingsonscherpte). ISO zelf heeft bij mijn weten geen enkele invloed op je DOF.

                  Hoe meer je inzoomt ander (ander brandpunt), hoe nauwer je DOF ook zal zijn. Hij gebruikt ook een D600, wat een full frame is. Op een full frame is je DOF ook anders. Stel dat je met een 50mm f1.4 trekt op een full frame, zou je op een camera met een cropfactor van 1,6 een f-waarde van 0.9 moeten hebben om hetzelfde resultaat te kunnen bereiken. Met andere woorden: 200mm/f6.3 op een fullframe komt qua DOF overéén met 125mm/f3.9 op een 1,6 crop sensor camera.

                  edit: berichten hebben elkaar gekruist. Ging dus niet enkel over DOF, maar over de invloed van de belichting om zo meer contrast tussen voor- en achtergrond te creëeren. Dat neemt echter niet weg dat die DOF op een full frame ook veel verschil maakt.
                  http://kasper.photography & Flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: Straatfotografe

                    Oorspronkelijk geplaatst door Rasper Bekijk bericht
                    Ik denk eerder dat MGfoto bedoelt dat de verhoging in ISO waarde ervoor zorgde dat hij verder in kon zoomen (hogere iso = kortere sluitertijd = minder bewegingsonscherpte). ISO zelf heeft bij mijn weten geen enkele invloed op je DOF.

                    Hoe meer je inzoomt ander (ander brandpunt), hoe nauwer je DOF ook zal zijn. Hij gebruikt ook een D600, wat een full frame is. Op een full frame is je DOF ook anders. Stel dat je met een 50mm f1.4 trekt op een full frame, zou je op een camera met een cropfactor van 1,6 een f-waarde van 0.9 moeten hebben om hetzelfde resultaat te kunnen bereiken. Met andere woorden: 200mm/f6.3 op een fullframe komt qua DOF overéén met 125mm/f3.9 op een 1,6 crop sensor camera.

                    edit: berichten hebben elkaar gekruist. Ging dus niet enkel over DOF, maar over de invloed van de belichting om zo meer contrast tussen voor- en achtergrond te creëeren. Dat neemt echter niet weg dat die DOF op een full frame ook veel verschil maakt.
                    Objectief is ook belangrijk, lang objectief dus. Maar met mijn APS-c sensor kon ik het ook hoor Rasper Als je maar het beeld in de juiste verhouding bijhaald, dus het beeld vergroten in de fotografie. Je rekenkundige formule is er een uit het boekje en daarvoor moet ik ook weer het studiemateriaal bij de hand nemen... Zolang alles in verhouding is klopt dit wel. Geldt hetzelfde voor je belichting Natuurlijk helpt een 35 mm sensor wel Maar uiteindelijk is het ook allemaal een beetje spelen met de mogelijkheden van je camera annex objectief, waar je vaak zaken ontdekt die eigenlijk nooit zijn beschreven
                    Even kijken of ik geen foto kan vinden van een aps-c sensor
                    Last edited by Guest4; 25 februari 2014, 13:11.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Straatfotografe

                      Bedankt voor alle reactie's en tips.
                      Hoe heb ik het gedaan? Vanuit het origineel met 1 klik de foto omgezet naar cinemascoop, meer niet. De rest doet het programma zelf.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Straatfotografe

                        Knap gedaan, mooie straatfotografie !
                        Mvg.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Straatfotografe

                          Voor mij ook de bewerkte foto

                          Mvg Yves.
                          What you see is what you get

                          Comment


                          • #14
                            Re: Straatfotografe

                            Dat is toevallig, deze dame heb ik ook gezien op de Dam in Amsterdam zij is echt super geworden MGfoto

                            Comment


                            • #15
                              Re: Straatfotografe

                              Voor de verandering ik kies voor de eerste hoor knappe foto(grafe)
                              mvg jako
                              Nikon D7200 NIKON AF-S 17-55 IF ED 2.8 , 50 1.8 Nikon AF-S VRII 70-300 F4.5 - 5.6

                              jako

                              Comment

                              Working...
                              X