Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik ruik een hoax-achtig geurtje, maar toch...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ik ruik een hoax-achtig geurtje, maar toch...



    Let wel, met "wetenschappelijke experimenten" moet danig uitgekeken worden, niet allemaal zijn ze die naam waard. ik herinner mij een horrorbericht met gemuteerde ratten, die vreselijke gezwellen hadden gekregen, zogezegd door het eten van GGO's. Later is de drijvende kracht achter de "wetenschappelijke" proef ontmaskerd als iemand die ideologisch heel erg tegen GGO's was, wellicht om religieuze redenen. Het in het labo ontwikkelde subspecies van die ratten stond bekend om zijn spontaan ontwikkelende grote tumoren. En hier ruik ik in de verte ook iets hoax-achtigs, maar ben niet 100% zeker.


    Walter

    Edit: ben er toch weer ( een beetje ) ingelopen : even verderop een verwijzing naar andere artikels, waaronder "gezond opgroeien zonder vaccins". Dan weet je genoeg. Middeleeuws bijgeloof en bangmakerij overgoten met een wetenschappelijk sausje.
    Last edited by Phororhacos; 24 februari 2014, 20:01.
    D850

  • #2
    Re: Ik ruik een hoax-achtig geurtje, maar toch...

    Het is geen hoax hoor Walter, deze test werd vorig jaar in mei uitvoerig beschreven op verscheidene media en is echt uitgevoerd.
    Ik herinner me dit nog van op de radio en een expert kwam zeggen dan deze test op verschillende manieren herhaald moest worden om tot een conclusie te komen want er waren enkele variabelen in de test die niet verklaard werden.
    Nu, de testen werden niet herhaald en een aanhanger van samenzweringen zou hieruit kunnen besluiten dat de machtige lobby van internet gerelateerde firma's hier de testen boycot

    Hier een extra link: http://abcnews.go.com/blogs/technolo...-plant-growth/

    Comment


    • #3
      Re: Ik ruik een hoax-achtig geurtje, maar toch...

      Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
      Het is geen hoax hoor Walter, deze test werd vorig jaar in mei uitvoerig beschreven op verscheidene media en is echt uitgevoerd.
      Ik herinner me dit nog van op de radio en een expert kwam zeggen dan deze test op verschillende manieren herhaald moest worden om tot een conclusie te komen want er waren enkele variabelen in de test die niet verklaard werden.
      Nu, de testen werden niet herhaald en een aanhanger van samenzweringen zou hieruit kunnen besluiten dat de machtige lobby van internet gerelateerde firma's hier de testen boycot

      Hier een extra link: http://abcnews.go.com/blogs/technolo...-plant-growth/
      Zelf vind ik hier net dit:


      Walter
      D850

      Comment


      • #4
        Re: Ik ruik een hoax-achtig geurtje, maar toch...

        Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht

        Let wel, met "wetenschappelijke experimenten" moet danig uitgekeken worden, niet allemaal zijn ze die naam waard. ik herinner mij een horrorbericht met gemuteerde ratten, die vreselijke gezwellen hadden gekregen, zogezegd door het eten van GGO's. Later is de drijvende kracht achter de "wetenschappelijke" proef ontmaskerd als iemand die ideologisch heel erg tegen GGO's was, wellicht om religieuze redenen. Het in het labo ontwikkelde subspecies van die ratten stond bekend om zijn spontaan ontwikkelende grote tumoren. ...
        Dat was verdomme allesbehalve een hoax ... en ik kan het weten !! ... Een zekere bekende Paul Muys, in betere tijden VRT journalist aka nieuwsgaarder, is toen nog ellenlange discours komen houden op TV, en in de functie van lobbyist voor zijn nieuwe werkgevers, om het allemaal te ontkrachten! De wetenschapper die de kat de bel aanbond was allesbehalve een anti-ggo'er ... djeezes wat men al niet liegt om de miljarden winst veilig te stellen, de koude oorlog is er niets bij!

        Comment


        • #5
          Re: Ik ruik een hoax-achtig geurtje, maar toch...

          Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
          Idd dat experiment van die schoolmeisjes dat is MacDonalds fast food science ... met de pet naar gegooid! om maar één ding te zeggen .. heeft er iemand de veldsterktes gemeten rond die schaaltjes? en ik de ganse omgeving en dat gecorreleerd met de resultaten ? Ik noem dat FUBAR science ...

          Comment


          • #6
            Re: Ik ruik een hoax-achtig geurtje, maar toch...

            Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
            Dat was verdomme allesbehalve een hoax ... en ik kan het weten !! ... Een zekere bekende Paul Muys, in betere tijden VRT journalist aka nieuwsgaarder, is toen nog ellenlange discours komen houden op TV, en in de functie van lobbyist voor zijn nieuwe werkgevers, om het allemaal te ontkrachten! De wetenschapper die de kat de bel aanbond was allesbehalve een anti-ggo'er ... djeezes wat men al niet liegt om de miljarden winst veilig te stellen, de koude oorlog is er niets bij!
            De professor met zijn doorkankerde ratten was dacht ik een Italiaan. Kun je aub wat links geven hoe het dan wel zat.

            Walter

            Edit: ik vind hier al meteen dit: http://eoswetenschap.eu/artikel/fran...ais-onder-vuur
            En dit: http://www.kennislink.nl/publicaties...ais-onder-vuur
            En dit: http://www.knack.be/nieuws/genetisch...ion-45179.html
            Het bleek een Franse, geen Italiaanse studie te zijn.
            Last edited by Phororhacos; 25 februari 2014, 11:36.
            D850

            Comment


            • #7
              Re: Ik ruik een hoax-achtig geurtje, maar toch...

              Neen, ik geef hierover geen insider info. Die zaak stinkt zo al erg genoeg. Als wetenschappers al gegispt worden door het grootkapitaal omdat ze op objecieve wijze, uitwassen (sic) aan de kaak stellen die massaal de volksgezondheid verkl...n, is het ver gekomen!

              Comment


              • #8
                Re: Ik ruik een hoax-achtig geurtje, maar toch...

                We weten toch allemaal dat Monsanto en Co enkel het beste voor de wereld als doel hebben?

                IZ.
                For Greater Good - Ambient Music for the Masses

                Canon 600 D - EF-S 18–55mm IS STM - 50 mm 1.8 - EF-S 10-22 mm - EF 35mm f/2.0

                Comment

                Working...
                X