Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2 5D II's voor één 5D III?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 2 5D II's voor één 5D III?

    Hypothetisch vraagje:
    Ik heb twee 5D II's, maar wil graag een 5D III. De twee verkopen en nog wat bijleggen voor één drie? Of is het verschil niet de moeite waard?
    Ik heb er destijds voor gekozen om 2x 5D II te kopen omdat ik heel veel met vaste brandpunt objectieven werk, en dus op die manier minder moet wisselen (gebruik een draagriem waar de twee camera's aan hangen).
    Vooral handig voor event fotografie, voor de rest minder noodzakelijk. Wel handig uiteraard als back-up om nog eens dezelfde camera in de tas te hebben zitten.
    Voorlopig geen budget om twee 5D III's te kopen, en ik denk dat het niet zo handig zal zijn om één II en één III door mekaar te gebruiken. Nogal wat knopjes hebben een nieuwe plaats gekregen, …

    bedenkingen?

    bedankt,

    ludwig
    www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

  • #2
    Re: 2 5D II's voor één 5D III?

    huur eens een 5dIII dan kan je zelf ondervinden of het de moeite is. ik ben zeer tevreden van mijn mkIII. iso en focus zijn top
    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

    Comment


    • #3
      Re: 2 5D II's voor één 5D III?

      Het verschil tussen een 5D MKII en 5D MKIII zit vooral in de autofocus, die bij de "III" veel beter is bij actiefotografie (sneller, betere AF-punten, meer AF-punten, veel meer mogelijkheden...).
      Wat de beeldkwaliteit betreft is er niet zo'n groot verschil.

      Normaalgezien zou het geen probleem mogen zijn om een 5D MKII en 5D MKIII door elkaar te gebruiken (bijvoorbeeld als op de ene een tele zit en op de andere een breedhoek), want de verschillen zijn niet zo enorm groot.
      Ik heb bij sommige evenementen al wel twee camera's tegelijk gebruikt waarbij de verschillen veel groter waren, en dat gaf geen problemen (meestal zit er dan op de ene een 24-70 en op de andere een 70-200).
      De meeste basisinstellingen blijven ongeveer hetzelfde, de instellingen die je in de menu's moet zoeken, die maak je gewoonlijk al voor je begint te fotograferen.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: 2 5D II's voor één 5D III?

        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        Het verschil tussen een 5D MKII en 5D MKIII zit vooral in de autofocus, die bij de "III" veel beter is bij actiefotografie (sneller, betere AF-punten, meer AF-punten, veel meer mogelijkheden...).
        Wat de beeldkwaliteit betreft is er niet zo'n groot verschil.

        Normaalgezien zou het geen probleem mogen zijn om een 5D MKII en 5D MKIII door elkaar te gebruiken (bijvoorbeeld als op de ene een tele zit en op de andere een breedhoek), want de verschillen zijn niet zo enorm groot.
        Ik heb bij sommige evenementen al wel twee camera's tegelijk gebruikt waarbij de verschillen veel groter waren, en dat gaf geen problemen (meestal zit er dan op de ene een 24-70 en op de andere een 70-200).
        De meeste basisinstellingen blijven ongeveer hetzelfde, de instellingen die je in de menu's moet zoeken, die maak je gewoonlijk al voor je begint te fotograferen.
        Als je zegt dat de beeldkwaliteit niet zoveel beter is (wat mijn besluit een beetje bevestigd na het bekijken van verschillende reviews) dan denk ik dat ik beter nog wat verder werk met m'n huidige set. Ik heb niet echt de snelle AF van doen. Die van de II is inderdaad wat ondermaats, maar ik gebruik uitsluitend het centrale punt, en kan me hiermee wel behelpen.
        Nog een jaartje wachten dus, tot de IV in de rekken ligt

        ludwig
        www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

        Comment

        Working...
        X