Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tips voor Malaga en omgeving ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tips voor Malaga en omgeving ?

    Eind augustus gaan we (ik, vrouw en dochtertje van 3.5) met de vlieger naar Malaga.
    Enige tips wat we daar kunnen bezoeken ?
    Ik heb zelf ook al een lijstej : Malaga zelf, de Alhambra/Granada, eventjes richting Cadiz om de paardenrennen op het strand te zien.

    Andere tips ?

  • #2
    Re: Tips voor Malaga en omgeving ?

    Oorspronkelijk geplaatst door katbollie Bekijk bericht
    Eind augustus gaan we (ik, vrouw en dochtertje van 3.5) met de vlieger naar Malaga.
    Enige tips wat we daar kunnen bezoeken ?
    Ik heb zelf ook al een lijstej : Malaga zelf, de Alhambra/Granada, eventjes richting Cadiz om de paardenrennen op het strand te zien.

    Andere tips ?
    De Sierra Nevada natuurlijk. En op mijn "nog in Spanje te bezoeken" lijstje staan Sevilla en het buitengewone Cordoba..
    http://www.smuttynose.nl

    Comment


    • #3
      Re: Tips voor Malaga en omgeving ?

      Jullie gaan nogal in de auto zitten, en dan nog wel in augustus !

      Dichter bij Malaga:

      - Torqual de Antequera (rotsformatie, niet zo groot, wat overroepen)
      - Dolmens van Antequera (ook de stad en het kasteel)
      - Lagune van Fuente de Piedra (maar in augustus zal die nogal droog zijn)
      - Ronda is erg toeristisch maar moet je toch gezien hebben (rij langs Tolox - kleine badinstallatie nog net als in de 19e eeuw - en de Sierra de las Nieves)
      - Sierra de Grazalema is mijn persoonlijke voorkeur (kan je gerust 2 weken doorbrengen, maar ik liever in mei)

      Nog meer "kleinschalige" bezienswaardigheden in die richting

      - Ronda la Vieja (Romeinse ruines op een rots boven de vlakte)
      - Setenil (stadje met rotswoningen)
      - De witte dorpen (Grazalema, Zahara de la Sierra, Arcos de la Frontera - veel volk in dit laatste)
      - Bornos (komt geen kat, gemeentehuis in mooi Moors paleis)
      - enz
      Last edited by palombian; 24 februari 2014, 15:06.

      Comment


      • #4
        Re: Tips voor Malaga en omgeving ?

        Bedankt voor alle voorstellen, 'k zal nog wat opzoekwerk hebben wat we wel/niet doen.
        Ja, toch ietwat in de auto. 't Is voor 2 weken dus om de zoveel dagen veranderen van hotel.

        Comment


        • #5
          Re: Tips voor Malaga en omgeving ?

          Denk eraan dat als je het alhambra wil bezoeken (wat een absolute must is) je tickets op voorhand moet boeken.
          De tickets worden op voorhand verkocht en dagelijks zijn er een zeer beperkt aantal nog verkrijgbaar, een gedeelte voor de voormiddag en een gedeelte voor de namiddag.
          Je kan gaan aanschuiven aan de kassa, als je bij de eerste bent heb je nog tickets, anders is het de namiddag of de dag erop.

          Ik ben enkele jaren geleden smorgens om 6 uur vertrokken aan het hotel in Malaga (zonder ontbijt) en ik had geluk.

          Comment


          • #6
            Re: Tips voor Malaga en omgeving ?

            Ik ben enkele jaren geleden smorgens om 6 uur vertrokken aan het hotel in Malaga (zonder ontbijt) en ik had geluk.
            Het Alhambra moet je wel ooit gezien hebben.
            Ik herinner me dat ik een jaar of tien geleden via het internet heb geboekt.
            Wij waren toen "achter de hoek" in de Alpujarras (m.i. ook wat overroepen), maar of je op vakantie zo ver wil rijden is ieders eigen keus.
            Last edited by palombian; 28 februari 2014, 13:33.

            Comment

            Working...
            X