Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Grand Hornu

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Grand Hornu

    Een late avond opname,

    Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

  • #2
    Re: Grand Hornu

    Voor mij goed prima avondfotografie , goede sfeer
    Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
    www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

    Comment


    • #3
      Re: Grand Hornu

      begrijp wel dat je de bruine tint er in wil laten zodat je lamp wat meer contrastrijk overkomt, maar ik zou het iets temperen als ik eerlijk mag zijn Het komt de belichting in de foto zeker ten goede.

      Comment


      • #4
        Re: Grand Hornu

        Ik hou heel erg van van bruintinten, dus ik ben bevooroordeeld als ik zeg dat ik voorgaande niet volg in zijn commentaar.
        Maar ik beweer ook niet dat het fout zou zijn het geheel iets op te lichten.
        Zelf vind ik de voorgrond belangrijker dan de achtergrond, dus zou ik de foto hebben durven nemen op een later tijdstip zodat de achtergrond donkerder tot zelfs zwart zou zijn.

        Comment


        • #5
          Re: Grand Hornu

          Goed de sfeer vastgelegd en ik ben ook wel te vinden voor deze kleuren.
          De lichte lucht op de achtergrond trekt ook m'n aandacht (iets teveel) waardoor de mooie voorgrond aan kracht verliest en volgens mij wou de fotograaf daar toch de aandacht leggen. (corrigeer maar als ik me vergis)
          Groeten,
          K-T

          Comment


          • #6
            Re: Grand Hornu

            Oorspronkelijk geplaatst door K-T Bekijk bericht
            Goed de sfeer vastgelegd en ik ben ook wel te vinden voor deze kleuren.
            De lichte lucht op de achtergrond trekt ook m'n aandacht (iets teveel) waardoor de mooie voorgrond aan kracht verliest en volgens mij wou de fotograaf daar toch de aandacht leggen. (corrigeer maar als ik me vergis)
            Groeten,
            volg hier, alhoewel ik het een mooi beeld vind, zou ik (alleen ik waarschijnlijk) wat je door de drie bogen ziet zwart maken.
            My Website : http://www.ineedair.org
            Music / Painting / Motion Graphics / Image
            Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

            Comment


            • #7
              Re: Grand Hornu

              Iedereen bedankt voor zijn visie en insteek bij deze plaat, uiteraard kan je met deze plaat veel richtingen op. Allemaal wat afhankelijk van de uiteindelijke bedoeling.
              Ikzelf heb voor dit soort opname gekozen als een soort sfeerzetter, waarbij het gele/bruine een algemene teneur moest zetten. De donkere delen zijn dan terug een verwijzing naar de aloude zware koolindustrie. Op de achtergrond zie je de binnenplaats met het standbeeld van Degorge, deze is lichter als teken van verlichting. Het was hij die voor het eerst tijdens de industriele revolutie aandacht schonk aan industrie en stad. Waarbij hij huizen met ongekende luxe voorzag voor zijn werknemers omheen het domein.
              Nu wat het detail en de diepte in de donkere delen betreft; Inderdaad het komt nogal donker over, ook niet verwonderlijk met een 8 bit scherm en RGB waardes. Bij de afgewerkte opname op een 10 bit grafische monitor of zelf een Imac/retina kijkt deze heel wat beter en zijn de schaduwen niet zo diep als op de 8 bit schermen. Uiteraard is dat geen excuus.

              Enfin had je graag meer willen zien en lezen dan kan dat op de volgende link, http://shootphaseone.wordpress.com/2...-old-grandeur/ . Alle opnames in deze reeks hebben een iets of wat aparte bewerking.

              Groeten flash.
              Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

              Comment

              Working...
              X