Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De "levenslange garantie" van Facom is een lachertje.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De "levenslange garantie" van Facom is een lachertje.

    Ik heb mijn dopsleutelset van Facom meer dan 25 jaar en heb me telkens gekoesterd in hun "levenslange garantie".
    2,5 Maand geleden heb ik een 17 gebroken op een van de wielbouten en ja, ik geef toe dat ik er mijn voet heb op gezet. Maar dat heb ik ook gedaan met de wielboutsleutel van de Mercedes. Die brak NIET.
    Dus ik naar een verdeler met de bewuste dop (Vandroemme Autoparts Brugge). Ze hadden toevallig geen 17 liggen dus ze sturen de dop op naar Facom "ter onderzoek".
    2,5 Maand later : geen bericht. Verleden week stuur ik een mail naar Facom zelf en : nog altijd geen reactie.
    Facom garantie ?????? Mijn voeten.
    In het vervolg ga ik de raad van Geert volgen, het kost misschien wel meer maar dat kan me niet schelen.
    Stahlwille.

    Straks een bericht naar test-aankoop, zal ze leren

  • #2
    Re: De "levenslange garantie" van Facom is een lachertje.

    Wel, ik vrees dat je hier ook moet kijken naar je winkel Paul.
    Ik heb al een kniptang van Knipex kapot gehad (kan pianodraad doorknippen volgens de specs) en toch brak er een stukje af bij het knippen van een staaldraad. Teruggebracht naar mijn dealer en onmiddelijk een nieuwe meegekregen.
    Een kleine ratel van Facom kapot gehad --> idem. Hier werd er wel bijgezegd dat men dit deed omdat het een nieuwe ratel was, een oude ratel is onderhevig aan slijtage en daar is dan geen garantie op. Dit was bij deze winkel.

    Vandaag een kantenfrees gekocht van Festo , na registratie krijg ik 3 jaar garantie, ook op slijtageonderdelen. Er is zelfs een diefstalverzekering bij met een franchise van €80. Ondertussen van dealer verandert en is deze nu mijn favoriete winkel

    Comment


    • #3
      Re: De "levenslange garantie" van Facom is een lachertje.

      Kan wel kloppen Vincent, en ik ga je raad in overweging nemen maar slijtage op een 17 mm dop die letterlijk opengespleten is ?

      Comment


      • #4
        Re: De "levenslange garantie" van Facom is een lachertje.

        Gereedschap, er is wat over te zeggen
        Zo koop ik me nooit geen Hitachi gereedschap meer nadat een draadloze boormachine al een gebroken as had na een maand mee te werken (samen met een gebarsten schakelaar).

        Vorige maand me een slagmoersleutel gekocht van Rodcraft samen met een setje doppen. Voor de keren dat ik het gebruik meer als voldoende en onverslijtbaar.

        Comment


        • #5
          Re: De "levenslange garantie" van Facom is een lachertje.

          Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
          Wel, ik vrees dat je hier ook moet kijken naar je winkel Paul.
          Ik denk dat je het niet verder moet zoeken, wij hebben op een jaar of 8 tijd tot op vandaag een stuk of 15 volledig uitgeruste gereedschapskarren van Facom ( goed gevuld want de meesten kosten ruim 3500 euro ) aangeschaft, materiaal die dagelijks prof werk moet doen. zeker maandelijks gaat er wel één en ander defect, die defecte stukken worden gewoon hier bij onze dealer op het industriepark binnen gebracht en indien de stukken vooradig zijn geven ze altijd onmiddellijk een nieuw mee.
          Ik kan dus niet zeggen dat Facom een rommelgarantie geeft, verre van zelfs, wat mij betreft de referentie op dat vlak. Met Festool overigens ook niks anders dan topervaringen.

          In mijn jonge studententijd ( toen ik in het VTI van Waregem zat ) ooit een set Gedore tangen en schroevendraaiers gekocht , die heb ik nog steeds , veel originele zitten er wel niet meer bij maar nog nooit één euro moeten bovenhalen, steevast altijd onmiddellijk een nieuwe op de toonbank, garantie meneer
          Last edited by RDB; 22 februari 2014, 18:59.
          1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

          Comment


          • #6
            Re: De "levenslange garantie" van Facom is een lachertje.

            Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
            ...

            In mijn jonge studententijd ( toen ik in het VTI van Waregem zat ) ooit een set Gedore tangen en schroevendraaiers gekocht , die heb ik nog steeds , veel originele zitten er wel niet meer bij maar nog nooit één euro moeten bovenhalen, steevast altijd onmiddellijk een nieuwe op de toonbank, garantie meneer
            Hoe klein de wereld is . Hoogst waarschijnlijk elkaar in het VTI tegen het lijf gelopen en aan de hand van je geboortedatum zal je heel mogelijks met mijn broer in klas hebben gezeten

            Comment


            • #7
              Re: De "levenslange garantie" van Facom is een lachertje.

              Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
              Kan wel kloppen Vincent, en ik ga je raad in overweging nemen maar slijtage op een 17 mm dop die letterlijk opengespleten is ?
              Dat is metaalmoeheid en kan je met alle materialen/merken hebben. Ik koop die sleutels eigenlijk altijd de goedkoopste. Ik heb er nog nooit een gehad die stuk gegaan is, ik raak ze eerder kwijt dan stuk.

              Comment


              • #8
                Re: De "levenslange garantie" van Facom is een lachertje.

                Ik heb nog een budget setje van platte sleutels gehad en die heb ik naar het containerpark gebracht, ik wil die zelfs niet cadeau doen aan een hobbyist.
                De platte sleutels van Facom liggen heerlijk in de hand maar heb ook een combo set van Proxxon (steek-ratel) die prima zijn werk doet. Stahlwille heb ik niet maar ken er die dit hebben en dat is ook materiaal voor de gearheads (zoals Facom, Snapon, Hazet, Festool, Spit, Knipex, Gedore, Wurth, ...). Net als bij fotografie ligt bij mij het leuke in materiaal en werk ik graag met goed materiaal .
                Nu, als men een goed merk koopt zal deze het werk gedaan krijgen zonder meer
                Last edited by Sultana; 22 februari 2014, 20:09.

                Comment


                • #9
                  Re: De "levenslange garantie" van Facom is een lachertje.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                  ...(zoals Facom, Snapon, Hazet, Festool, Spit, Knipex, Gedore, Wurth, ...).
                  Mis ik Belzer niet in het lijstje als topper? Of bestaan ze niet meer?

                  Comment


                  • #10
                    Re: De "levenslange garantie" van Facom is een lachertje.

                    Belzer is Bahco geworden.

                    Sent from my HTC One max using Tapatalk

                    Comment


                    • #11
                      Re: De "levenslange garantie" van Facom is een lachertje.

                      Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                      Ik heb mijn dopsleutelset van Facom meer dan 25 jaar en heb me telkens gekoesterd in hun "levenslange garantie".
                      2,5 Maand geleden heb ik een 17 gebroken op een van de wielbouten en ja, ik geef toe dat ik er mijn voet heb op gezet. Maar dat heb ik ook gedaan met de wielboutsleutel van de Mercedes. Die brak NIET.
                      Dus ik naar een verdeler met de bewuste dop (Vandroemme Autoparts Brugge). Ze hadden toevallig geen 17 liggen dus ze sturen de dop op naar Facom "ter onderzoek".
                      2,5 Maand later : geen bericht. Verleden week stuur ik een mail naar Facom zelf en : nog altijd geen reactie.
                      Facom garantie ?????? Mijn voeten.
                      In het vervolg ga ik de raad van Geert volgen, het kost misschien wel meer maar dat kan me niet schelen.
                      Stahlwille.

                      Straks een bericht naar test-aankoop, zal ze leren
                      Breng die dop eens naar een Echte Facom verdeler Paul, een handelaar in autoparts is maar een mindere afnemer voor Facom.
                      Of geef hem eens mee met mij, ken iemand die onlangs twee van de duurste materiaalwagens kocht van Facom.
                      Het is wel zo dat ze bij een aantal merken sinds enkele jaren wat huiverig staan als het om "dopsleutels" gaat, die bouloneuses
                      zijn in garages een ramp voor hen, daarvoor maken ze de speciale zwarte serie zeskant met grotere wanddikte, maar je
                      kent dat hé hoe snel wordt in een garage niet naar een gewone dop gegrepen.
                      Als de kapotte dop dan ook nog eens van een leverancier van autoparts komt, wordt de link snel gelegd.
                      Bouloneuses zijn moordend voor gewone dopsleutels, sommige van die 1/2 inch machines halen een slagkracht van 500 Nm.

                      Comment


                      • #12
                        Re: De "levenslange garantie" van Facom is een lachertje.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                        De platte sleutels van Facom liggen heerlijk in de hand maar heb ook een combo set van Proxxon (steek-ratel) die prima zijn werk doet. Stahlwille heb ik niet maar ken er die dit hebben en dat is ook materiaal voor de gearheads (zoals Facom, Snapon, Hazet, Festool, Spit, Knipex, Gedore, Wurth, ...).
                        Ik heb een paar merken die je hier opnoemt Vincent, de volledige set platte ring -steek van Stahlwille en de volledige set ringsleutels van Stachwille,
                        dan nog de set platte sleutels van Facom, paar maanden geleden DEZE nieuwe set nog gekregen van een vriend.
                        Mijn grote dopsleutelset is en nog eentje van Heyco ondertussen 40 jaar oud, en nog als nieuw, alleen de ratel is vervangen.
                        Ook nog de volledige torx doppenset in en uitwendig van Facom, een doosje van +500€ dat ik nog nooit heb gebruikt.
                        Verder alle sleutels van Facom en Snap-On, zoals momentsleutels enz.
                        Tangen allemaal van Knipex, van circlipstangen over kniptangen tot verstelbare tangen enz.
                        Schroevendraaiers Facom Athlet, Bahco, Wera.
                        En dan natuurlijk nog alle inbus en torx sleutels met handvat van Facom, maar mijn beste inbus sleutels zijn van Snap-On
                        net zoals Snap-On de beste doorslagen ter wereld heeft, op vlak van doorslagen is Facom tegenwoordig ook geen bal meer waard.
                        Dat zou te maken hebben met veiligheid, een doorslag mag niet meer kunnen breken of splinteren, maar deze van Snap-On breken niet,
                        en plooien ook niet, maar eentje van 3mm kost wel +25€, prijs voor een ganse serie doorslagen iets van dikke 300€ Snap-On wordt veel gebruikt
                        in het betere motorsport gebeuren, maar is peperduur, 40€ voor één simpele steeksleutel 10 -11 is er wel wat over, maar mooi en sterk gereedschap.
                        Snap On

                        Comment


                        • #13
                          Re: De "levenslange garantie" van Facom is een lachertje.

                          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          Breng die dop eens naar een Echte Facom verdeler Paul, een handelaar in autoparts is maar een mindere afnemer voor Facom.
                          Of geef hem eens mee met mij, ken iemand die onlangs twee van de duurste materiaalwagens kocht van Facom.
                          Het is wel zo dat ze bij een aantal merken sinds enkele jaren wat huiverig staan als het om "dopsleutels" gaat, die bouloneuses
                          zijn in garages een ramp voor hen, daarvoor maken ze de speciale zwarte serie zeskant met grotere wanddikte, maar je
                          kent dat hé hoe snel wordt in een garage niet naar een gewone dop gegrepen.
                          Als de kapotte dop dan ook nog eens van een leverancier van autoparts komt, wordt de link snel gelegd.
                          Bouloneuses zijn moordend voor gewone dopsleutels, sommige van die 1/2 inch machines halen een slagkracht van 500 Nm.
                          Dat wreven ze eerst ook onder mijn neus. Ik ben er wel op gaan staan, maar dat heb ik ook gedaan met de 17 van Mercedes zelfs en die brak niet.
                          Nu, geen kwaad woord over Vandroemme (ze verdelen Facom en Beta) maar ze hadden toevallig geen dop 17 liggen, anders was er geen probleem, ze wilden me zelfs een Beta meegeven maar ik was nu al zo lang goed met Facom....
                          Ze hebben de dop dus ter onderzoek opgestuurd naar Facom, ik heb hem dus niet meer.
                          Wat me vooral tegen steekt is de manier waarop ze mijn bericht negeren, het gaat hem heus niet over die ene dop maar over het principe.

                          Comment


                          • #14
                            Re: De "levenslange garantie" van Facom is een lachertje.

                            Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                            Ze hebben de dop dus ter onderzoek opgestuurd naar Facom, ik heb hem dus niet meer.Wat me vooral tegen steekt is de manier waarop ze mijn bericht negeren, het gaat hem heus niet over die ene dop maar over het principe.
                            En dat kan zo maar ???? Wat van U is moeten zij terug geven Paul, kapot of niet.......
                            Wat zullen zij onderzoeken aan een dop van 25 jaar oud, de zeveraars.

                            Comment


                            • #15
                              Re: De "levenslange garantie" van Facom is een lachertje.

                              Wat een gezever, het gaat om dop 17 van meer dan 25 jaar oud!
                              Koop toch een nieuwe, een krachtdop, dan kun je met de hele familie op de sleutel gaan staan.
                              Voor die ene misbruikte dop meteen Facom proberen zwart te maken gaat toch wel heel ver.
                              Als je een jas van Northface van 50 jaar oud als sleepkabel gebruikt ga je toch ook niet zeuren om garantie als die jas sneuvelt?

                              Comment

                              Working...
                              X