Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Image Size probleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Image Size probleem

    Beste

    Ik heb een probleem ivm mijn grootte van mijn bestanden.
    Links is het venster als ik een nieuw document open, rechts is het venster als ik de file wil opslaan.
    Document openen en direct willen opslaan = verkleining van de file.
    https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.n...88927049_o.jpg

    Wat zie ik hier over het hoofd?

    Liefs
    Canon EOS 350D
    www.mariekepenne.webs.com

  • #2
    Re: Image Size probleem

    Welk programma is dit? Lijkt me geen Photoshop, hoewel misschien iets gelijkaardigs...

    Intussen nagezien, wel degelijk PS en ik krijg dezelfde waarden:


    Maar dat lijkt me perfect normaal. Wie gaat nu een nieuw doc aanmaken en onmiddellijk achteraf de jpg saven? De te bewaren jpg bevat geen enkel pixel en is bijgevolg niet groter.
    Juiste manier: nieuw doc aanmaken, aan de slag gaan (wat waarschijnljk verschillende lagen betekent), regelmatig opslaan als PSD (Photoshop bestand in lagen), pas op het einde als je tevreden bent van het eindresultaat: lagen 'opeengooien' (flatten) en save as JPG. Dan krijg je andere resultaten, hoor.
    Last edited by LesC; 22 februari 2014, 09:25.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Image Size probleem

      Het is wel degelijk 100% photoshop; gewoon de twee venstertjes naast elkaar geplakt om het duidelijk te laten zien
      Canon EOS 350D
      www.mariekepenne.webs.com

      Comment


      • #4
        Re: Image Size probleem

        Ik heb intussen mijn post aangepast!
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Image Size probleem

          Met wat gegevens (achtergrond gekleurd, en dan wat met wit en zwart) begint de filesize toe te nemen:
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment

          Working...
          X