Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Speelvogel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Speelvogel

    Na de eerste poging werd mij de feedback gegeven om scherp te stellen op de ogen. Bij deze heb ik dat geprobeerd... Wat vinden jullie van het resultaat. Feedback is welcome


    EXIF:
    f/5
    1/30
    Belichtingsmethode: +1
    iso100

  • #2
    Re: Speelvogel

    Je hebt vermoedelijk n lage Iso gekozen om n zuiver beeld te krijgen, maar 1/30e sec is niet kort genoeg om uit de hand scherpe foto's te maken. En zelfs met statief, kan je de beweging van je onderwerp niet neutraliseren. Bij spelende dieren zou ik al zeker 1/400e sec kiezen om zeker te zijn.

    Als je 1 stop overbelicht, verdubbelt je sluitertijd ook (bij n gegeven diafragma).
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

    Comment


    • #3
      Re: Speelvogel

      Voor meer scherpte op de ogen, zal je sluitertijd een stukje korter moeten zijn ...
      Vind het anders wel een mooi standpunt, voor mij hoefde die kleurige speeltjes er zelfs niet bij ( je zou er bijna een vierkante uitsnede kunnen van maken, tot boven de speeltjes )
      Je ziet hier toch ook wel de intense concentratie van de poes voor het speelgoed. Vind dit toch een pluspunt dat je die concentratie hebt weten vast te leggen.
      groeten,
      deka
      There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

      Comment


      • #4
        Re: Speelvogel

        Bedankt Johan de man en Deka voor de tips ^^

        Comment


        • #5
          Re: Speelvogel

          Nou voor mij is deze poes erg mooi weergegeven. Ik,mag het heel graag. Zachte focus omwille van de jonge leeftijd en het speelse allure met de bal. De oogjes scherp, al,kunnen ze nog iets scherper.
          Ik zou denk ik niets meer aan veranderen.

          Comment


          • #6
            Re: Speelvogel

            Leuke positie.

            1/30e seconde is idd veel te traag en krijg je bewegings onscherpte.
            Maar zoals Johan voorstelt minimaal 1/400e vind ik toch ook wel erg drastisch... dat is een sluitertijd die ik bij handbal wedstrijden hanteer, en daar spreek je van continue sterke beweging.

            Ik zou hier adviseren om een sluitertijd te gebruiken van 1/200 - 1/250.

            Veel succes.
            Heb nog zoveel te leren :)

            Comment

            Working...
            X