Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 70D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EOS 70D

    Ongeveer 12 jaar geleden kwam ik in contact met men eerste (en enige) digitale spiegelreflexcamera: een Olympus E-300 Wat mij betreft altijd een supercamera geweest en tezamen met 2 lenzen van Olympus heel wat plezier mee gehad en mooie foto's gemaakt. Maar de tijd en technologie gaan verder en het wordt dus echt tijd voor een nieuwe camera. De bedoeling was altijd voor een nieuwe Olympus Body te kopen en de lenzen te "hergebruiken". Naar mijn gevoel is dit nu eigenlijk geen optie, dus maar op zoek naar een nieuwe camera en lens (en). Zo kwamen we uit op de Canon EOS 70D. Deze werd ons ook aangeraden door verschillende vrienden.

    De camera willen we gebruiken voor:
    - onze reizen
    - hondensport/foto's honden

    We willen beginnen met een "basis" en eerst de camera leren kennen. Daarna kunnen we altijd extra bijkopen. Aangezien de lenzen natuurlijk zeer belangrijk zijn, maar ook het duurste zijn, hebben we hier vragen over namelijk volgende:

    - Dit betreft de vraag als ik lenzen koop voor de Canon EOS 70D kan ik deze toekomstgericht nog op nieuwe body's zetten en niet zoals bij de Olympus in de kast leggen bij aankoop van een nieuwe body. Moeten we hiervoor nog op iets letten?
    - Qua basisuitrusting qua lens welke is het beste en kan ik toekomstgericht nog gebruiken? 17-85mm iS USM of bijvoorbeeld 18-55mm iS II

    Bedankt alvast!!!
    Valérie

  • #2
    Re: Canon EOS 70D

    70d is zeker een goeie keuze...
    Alle canon ef lenzen en ef-s lenzen kan je hierop gebruiken...
    Als je met tijd overstapt naar fullframe camera passen enkel de ef lenzen...

    Mvg
    Canon 6D en 7D en een kleine glascontainer

    Comment


    • #3
      Re: Canon EOS 70D

      Als je niet teveel geld wil uitgeven aan de eerste lens, dan is de EF-S 18-55 IS STM (de recentste kitlens voor EF-S camera's) een heel goede keuze ( http://www.photozone.de/canon-eos/83...1855_3556stmis ) .
      Wil je een groter zoombereik, dan is de 18-135 IS STM ( http://www.photozone.de/canon-eos/77...8135_3556stmis ) een betere keuze dan de EF-S 17-85 ( http://www.photozone.de/canon-eos/40...1785_456is_50d ).

      Als je nu al plannen hebt om die 70D te vervangen door een full-frame, dan zou je kunnen beginnen met lenzen die ook op een full-frame passen, maar die zijn wel een stuk duurder.
      Maar ik begrijp dat je een 70D wil kopen, en later meer lenzen wil zodat je meer mogelijkheden krijgt met die camera.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Canon EOS 70D

        Volledig eens met Blackbandit.

        70D is een prachtig toestel met heel veel mogelijkheden waarmee je lang zoet zult zijn. Om er echter helemaal van te genieten zul je moeten investeren in goede objectieven: 18-55 IS STM zou al goed zijn, maar nog beter natuurlijk een 17-55 f/2.8 IS of een van de varianten (Tamron, Sigma) als je niet zoveel wil uitgeven.

        Honden (-sport) is vaak moeilijk in beeld te brengen en je hebt liefst korte sluitertijden nodig. De 70D kan in ISO redelijk hoog gaan wat je sluitertijd naar beneden haalt. Een andere factor is de lichtgevoeligheid van je lens, wat ook pleit in de richting van een vast f/2.8 objectief. (zonder daarom de 18-55 STM af te schrijven natuurlijk).
        Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

        Comment


        • #5
          Re: Canon EOS 70D

          Bedankt voor jullie feedback! Ik ben zeer blij te horen dat de 70D een goede beslissing is. Aangezien je nooit weet wat de toekomst brengt, gaan de nieuwe lenzen die bijgekocht worden zoveel mogelijk EF lenzen zijn. Ik betaal liever iets meer dan dat ik over enkele jaren zeg "had ik maar".

          Bij de winkel waar we de camera zouden kopen, is momenteel de 18- 135 IS STM niet leverbaar. De 18 - 55 IS STM wel. Daarnaast zat ik te denken om volgende lens erbij te nemen als allrounder TAMRON 18-270MM F/3.5-6.3 DI II VC Dit lijkt me de ideale lens voor de reizen, zonder dat er veel meegenomen/gewisseld moet worden. Met de Olympus had ik altijd een "kleine" en "grote" lens en vooral tijdens bezoeken aan steden werd er toch regelmatig gewisseld. Of is het toch beter om bijvoorbeeld de Sigma 18-200mm F/3.5-6.3 DC II OS HSM Canon als "allround" erbij te pakken

          Wat betreft de lenzen met F/2.8, lijkt het me beter dat als het gebruik (en handigheid) van de camera en de mogelijkheden ontdekt en goed geoefend zijn we een lens kopen die een groter bereik heeft zoals
          - Tamron 70-200mm F/2.8 SP Di Canon
          - Canon EF 70-200mm f/2.8L USM

          Ik weet dat het "glas" meer betekent dan de body, maar ben zelf van mening dat wanneer de body onbekend is (en hierdoor misschien niet goed gebruikt) de mogelijkheden toch zeer beperkt zijn. Als het gebruik en mogelijkheden van de 70D bekend zijn, heb je misschien ook andere wensen naar lenzen toe als nu.

          Comment


          • #6
            Re: Canon EOS 70D

            Voor de reizen ben je beter af met een 18-55 + een 55-250 dan een 18-200 (18-250, 18-270...), de lenzen met een heel groot zoombereik zijn niet echt goed.
            Het is dan beter om lenzen te wisselen als dat nodig is (daar is zo'n camera' toch voor gemaakt).
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Canon EOS 70D

              Hallo Black B@ndit,

              Daar heeft u volkomen gelijk in. Ik dacht dat de Tamron wel goed zou zijn aangezien deze een Eisa award had gewonnen.

              Comment


              • #8
                Re: Canon EOS 70D

                Hallo Black B@ndit,

                Daar heeft u zeker gelijk in! Ik dacht dat de Tamron lens goed zou zijn, aangezien deze een Eisa award heeft gekregen.

                Comment


                • #9
                  Re: Canon EOS 70D

                  630 euro voor de 70D body ... dat zal wel een foutje zijn

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon EOS 70D

                    Momenteel is er wel nog een probleem met scherpstelling van de 70D wanneer men lenzen van 2.8 en beter gebruikt.

                    De scherpstelling via de zoeker geeft onnauwkeurige focus, via live view gaat het wel correct.

                    Dus enkel bij de duurdere lenzen.

                    Het is geen lensprobleem, het is een camera probleem.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon EOS 70D

                      Bedankt voor de info, Lalonde !!
                      Ik zou mijn 8 jaar oude 40D eens willen vervangen door iets nieuws, alhoewel die 40D geen slechte camera is/was. Die 70D heeft veel nieuwe hebbedingetjes aan boord (wifi, video, hogere iso, 20 Mpix, draaibaar schermpje, enz) maar is ook geen "perfecte" camera als je de reviews na leest ...
                      Moeilijke keuze :-)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon EOS 70D

                        Kunnen deze "foutjes" niet rechtgezet worden met een firmware update?
                        Dan toch beter kiezen voor een 6D?
                        www.knfotostudio.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon EOS 70D

                          Maar een 6D is FF , dus gaan een aantal van onze lenzen niet meer functioneren ...
                          Mocht ik ooit op FF overstappen, wil ik gerust investeren in een 5D mk III. Met nieuwe klasse-lenzen. En een winnend lotto-formulier

                          @killerke101 : Dat scherpstelprobleem zou in principe toch moeten opgelost kùnnen worden met een update, vermits scherpstellen via LCD wel werkt (zoals Lalonde omschreef).

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon EOS 70D

                            Het begon vorig jaar in Duitsland waar het meer en meer gebruikers opviel dat er op welbepaalde shots en met welbepaalde lenzen er een duidelijk verschil in scherpte was tussen scherpstellen via viewfinder en via lcd-scherm, in het voordeel van de lcd-methode.

                            Natuurlijk, hoe meer mensen specifiek gaan testen, hoe meer resultaten er zijn van foute scherpstelling.

                            Canon wacht natuurlijk af en helpt mensen individueel, ttz. mensen die het probleem op hun 70D blijvend hebben, die kunnen hun toestel binnenbrengen en Canon zal het nakijken en verhelpen.

                            Eerst dacht men dat het een duits of europees probleem was maar ondertussen is ook in de VS en dergelijke onderzoek gedaan en de resultaten zijn dezelfde als in Duitsland : opmerkelijk verschil in scherpte en dat bij de meeste lenzen 2.8 en beter.

                            Hier zie je wat voorbeelden, als je met de muis over de foto's gaat dan zie je de resultaten met live view, telkens toch merkelijk scherper : http://digital.photorecommendations....s-point-issue/

                            Zie ook zijn video's.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon EOS 70D

                              Wel raar dat het zo weinig gemeld wordt. Er wordt toch wel méér op f/2.8 of 'beter' gefotografeerd hé ?
                              Ik lees hier op BD ook weinig ervaringen van 70D-gebruikers ...
                              Een echte 'miskoop' zal het toch niet zijn denk ik.

                              Comment

                              Working...
                              X