Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Irina

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Irina

    Lang geleden dat ik nog wat gepost heb ... Deze Oekraïense dame had geen instructies nodig om model te staan


  • #2
    Re: Irina

    die meisjes hebben allemaal iets speciaal met hun ogen, ik weet niet wat maar ze hebben het :-)
    Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

    Comment


    • #3
      Re: Irina

      De fout van vele fotografen : denken dat een model geen instructies nodig heeft.
      Er zijn er weinigen die niet veel instructies nodig hebben, maar deze dus wel.
      Is dat kritiek op het model ? Neen... Als fotograaf regisseer jij je beeld en zie jij wat er fout loopt.
      En hier loopt veel fout !
      De pose is gemaakt, onaantrekkelijk en de armen tegen het lichaam maken deze mooie vrouw veel dikker dan dat ze in werkelijkheid waarschijnlijk is.
      Dan komen we op het aspect licht.
      Licht is plat en en totaal oninteressant. Een portret creëer je als fotograaf door te spelen met licht en schaduw. Dit is hier niet het geval.
      Dan komen we bij de nabewerking.
      Model is quasi egaal gemaakt en qua structuur is er niks meer te bespeuren. Het lijkt wel alsof je de clarityslider in LR langs links een pak hebt geschoven waardoor alle details uit beeld verdwijnen en je als het ware een soort folie over je beeld legt.

      Deze opmerkingen zijn niet slecht bedoeld, maar als je hier een foto post dan ga ik er van uit dat je eerlijke comments wil om uit te leren.

      Ik zou zeggen : oefen nog veel met je licht en modellen, en dan hoop ik van harte dat je met leukere resultaten komt.

      Mvg. Peter
      www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

      Comment

      Working...
      X