Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Slechte ontvangst smartphones??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Slechte ontvangst smartphones??

    Sinds enkele maanden ben ik in het bezit van een nokia 820. Voordien heb ik een nokia n8 gehad (een van de laatste gsm's met symbian).
    Maar reeds na twee (of drie) weken stond ik al terug in de winkel met twee klachten over het nieuwe toestel. Enerzijds de batterij die het maximum een dag en half uithoudt en anderzijds de slechte ontvangst. In de winkel kreeg ik als antwoord dat de batterijen van de smartphones nu eenmaal sneller leeg zijn (terwijl mijn nokia n8 ook een smartphone was en het tot 4 dagen uithield). Maar hier kan ik nog mee leven. Maar ivm de slechtere ontvangst kreeg ik als antwoord dat telenet geen goed bereik heeft. Dit is er idd niet op verbeterd en ik ben dus sedert meer dan een maand overgestapt naar proximus. Alleen ... er is slechts een minimale verbetering. Op plaatsen waar ik vroeger zonder problemen met mijn n8 bereik had valt dit nu weg bij mijn 820. Dus ik weer naar de winkel, met wederom als antwoord dat de ontvangst van smartphones nu eenmaal minder is. Hier heb ik het veel moeilijker mee en graag had ik hier wat meer ervaringen/tests over gelezen. Iemand die me hulp kan bieden?
    Want zo kan het niet verder. We hebben op onze woonplaats niet het allerbeste bereik, maar helemaal niet bereikbaar zijn is nutteloos. Dan kan ik beter terug overstappen naar een simpelere gsm die wel bereik heeft en de vooruitgang laten voor wat het is.
    Alle bemerkingen zijn welkom!! :-)
    Olympus OM-D EM-5 + wat glas

  • #2
    Re: Slechte ontvangst smartphones??

    Google eens "Nokia lumia 820 poor reception"

    Je bent niet de enige met dit probleem, zowel voor ontvangst als voor batterijduur :



    Last edited by notex; 21 februari 2014, 11:19.

    Comment


    • #3
      Re: Slechte ontvangst smartphones??

      Koop ergens voor 10 of 15 een oude gsm, steek er je simkaart in en probeer op dezelfde locaties nog eens. Dan kan je vaststellen of het echt aan je smartphone ligt.
      Indien ja, omruilen of nieuwe kopen.

      Comment


      • #4
        Re: Slechte ontvangst smartphones??

        Onlangs hetzelfde probleem gehad. Had een samsung ace 3 gekocht. Mooi toestel maar binnen een paar uur zag ik dat de ontvangst wegviel, en anderen konden mij ook niet bellen. Met al mijn vorige gsm's heb ik nooit problemen gehad. Ik naar telenet center voor een nieuwe sim kaart maar zonder resultaat. Dan maar besloten om het toestel terug te sturen. Bij de winkel hebben ze geen defect kunnen vinden en heb gewoon mijn geld terug gekregen want had nog 2 weken bedenktijd.
        Ik gebruik nu mijn vorige gsm terug en ontvangst is terug prima, dus het moet aan het toestel liggen.

        Met samsung gsm's heb ik nooit goede ervaringen gehad, er scheelt altijd wel iets mee.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #5
          Re: Slechte ontvangst smartphones??

          De instellingen aanpassen voor lager batterij verbruik helpen. Staan op de site mooi uitgelegd.
          Een andere batterij helpt ook. Ik heb er eentje van http://www.mpjbattery.com/mpj-r-2500...820-bp-5t.html
          Na enkele oplaad beurten scheelt dat toch 'n dag extra. Ik gebruik die van mij zelden, maar bluetooth en wifi staat altijd aan en kom aan ±4 dagen.

          Slecht ontvangst, is dat het aantal streepjes wat je bedoelt ?
          Zet je Gsm eens op 2G.

          Comment


          • #6
            Re: Slechte ontvangst smartphones??

            Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
            Zet je Gsm eens op 2G.
            Van 4G naar 3G kan al helpen

            Comment


            • #7
              Re: Slechte ontvangst smartphones??

              Bedankt voor de reacties, kon zelf niet eerder reageren wegens ziekte (ikzelf, vrouw en kindje).
              De instellingen voor een lager verbruik gebruik ik reeds, anders haal ik geen dag. Ik ben ook niet van plan bluetooth en wifi of 3g af te zetten. Dan zie ik het nut niet van een smartphone, dit was ook niet nodig bij mijn vorig toestel. En een andere batterij, dit is natuurlijk een optie, al vind ik het wel spijtig dat deze niet standaard beter is.

              Op gebied van ontvangst bedoel ik niet alleen het aantal streepjes (ook al zijn ze bijna nooit volledig, zelfs op plaatsen waar het wel zou moeten). Maar zelfs met streepjes kan ik niet altijd bellen/gebeld worden. In de auto valt het bereik nog meer weg...
              Heb al wel eens gegoogled, maar meer dan hier en daar eens iemand met een probleem (met de 820) kan ik eigenlijk niet vinden. Dus ik zal het toestel eens binnen sturen en hopen dat ze in garantie er iets aan kunnen doen.

              Maar afgaande op de (weinige) reacties van andere smartphone-bezitters (bedoel ik vooral andere merken/types) ben ik blij dat het blijkbaar toch niet zo een veel voorkomend probleem is :-)
              Olympus OM-D EM-5 + wat glas

              Comment


              • #8
                Re: Slechte ontvangst smartphones??

                Ik heb 2 HTC toestellen, de HTC Butterfly en de HTC One Max. Bij de eerste haal ik bijna 2 dagen, bij de laatste als ik niet teveel bel toch een 3-tal dagen (Bluetooth aan voor de auto en WIFI staat ook aan).
                Echter, het is de gewoonte van mij om de telefoon voor het slapen gaan aan het infuus te hangen.

                Comment


                • #9
                  Re: Slechte ontvangst smartphones??

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                  Echter, het is de gewoonte van mij om de telefoon voor het slapen gaan aan het infuus te hangen.
                  Dat is inderdaad veel beter dan elke keer de accu bijna leeg te maken, ze zal veel langer meegaan als ze niet te diep ontladen wordt.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment

                  Working...
                  X