Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

xp opnieuw geinstalleerd, ... problemen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • xp opnieuw geinstalleerd, ... problemen

    Omwille van een trage computer heb ik XP opnieuw geinstalleerd.
    Nu heb ik echter het probleem dat ik niet weet hoe de service packs te installeren, via de site van windows krijg ik precies geen gehoor.
    Ook mijn versie van office 2002 krijg ik niet meer geregistreerd (misschien hangt dit samen met voorgaande?)
    Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

  • #2
    Re: xp opnieuw geinstalleerd, ... problemen

    Comment


    • #3
      Re: xp opnieuw geinstalleerd, ... problemen

      Ik zou me nu toch stilaan voorbereiden op de begrafenis van XP. Het is mooi geweest, maar na 8 april is het voor Microsoft "over en out" voor XP.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #4
        Re: xp opnieuw geinstalleerd, ... problemen

        Oorspronkelijk geplaatst door bereboot Bekijk bericht
        Omwille van een trage computer heb ik XP opnieuw geinstalleerd.
        Nu heb ik echter het probleem dat ik niet weet hoe de service packs te installeren, via de site van windows krijg ik precies geen gehoor.
        Ook mijn versie van office 2002 krijg ik niet meer geregistreerd (misschien hangt dit samen met voorgaande?)
        Iemand enig idee hoe dit op te lossen?
        een "originele" of een slipstream SP3 versie?

        Comment


        • #5
          Re: xp opnieuw geinstalleerd, ... problemen

          Heb verleden week nog XP geladen op een pc vanaf een officiële Microsoft CD met originele code-sticker. Daarna verbonden met internet en automatische update naar SP3 werkte probleemloos. Die SP3 had ik nodig om een upgrade CD van Vista te kunnen gebruiken.
          SP2 en SP3 heb ik apart nog eens gedownload en op een USB stick gezet.
          Er komt wel een "over en out" voor XP, maar dat betekent niet dat XP niet meer werkt. Er komen echter geen beveiligingsupdates meer.

          Door het stoppen van die beveiligingsupdates kun je bij de Spaanse banken al niet meer gebruik maken van pc-banking als je nog met XP werkt. De Spaanse banken vinden dat te onveilig. Geen idee of dat in België ook zal gebeuren, of al gebeurd is.

          Voor de Office producten wordt er gecontroleerd of het een legitieme versie is, indien de pc met internet wordt verbonden.
          Indien niet legitiem, word je naar een website verwezen waar je (mits betaling) een geldig paswoord krijgt. Office blijft echter wél werken, maar je krijgt bij iedere opstart een melding dat je met een niet-legitieme versie werkt. Er zit een teller in zodat je slechts 50 keer de illegale Office kan opstarten. Bij iedere opstart geeft de teller aan hoeveel keren je nog tegoed hebt. Wat er juist zal gebeuren na die vijftigste opstart weet ik niet.
          Last edited by notex; 21 februari 2014, 04:02.

          Comment

          Working...
          X