Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

silhouetfoto met belichting langs achter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • silhouetfoto met belichting langs achter

    Mijn zoon moet tegen morgen (goed op tijd dus) een foto op school afleveren van hemzelf in silhouet waar hij volledig zwart op staat met een lichtbron langs achter.
    Hoe doe ik dit best?
    1. Ik gebruik een donkere ruimte en gebruik mijn externe flitser die ik achter hem zet. Ik veronderstel manueel scherpstellen voor het licht uitgaat en dan zoeken naar de juiste flitsinstellingen?
    of 2. Zelfde donkere ruimte maar met een bouwvaklamp achter hem( dus geen flitser gebruiken). Ook manueel scherpstellen, licht uitdoen en dan zoeken naar de juiste combinatie diafragma/sluitertijd.
    Ik weet dat het nogal snel moet gebeuren, dus heel erg bedankt alvast voor de eventuele reacties.
    Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

  • #2
    Re: silhouetfoto met belichting langs achter

    hang een laken op en zet daarachter (op een 2 meter) je flitser

    Je mag gerust een weinig licht aan laten als je flist op de kortst mogelijke synctijd (voor sony 1/160 sec denk ik) en op bvb F/5.6.
    je kan dan perfect automatisch scherpstellen.
    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

    Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

    Comment


    • #3
      Re: silhouetfoto met belichting langs achter

      Wasal aan de slag gegaan met een bouwvaklamp. Achteraf in ps wat liggen doordrukken en tegenhouden. Resultaat was bevredigend maar niet optimaal. Hij mag het resultaat verder uitwerken, dus ga dit weekend wat meer tijd nemen en uw methode uitproberen.
      Bedankt voor de uitleg
      Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

      Comment


      • #4
        Re: silhouetfoto met belichting langs achter



        als je het hele filmpje bekijkt...vanaf 6.20 de uitleg hoe je een perfect silhouet krijgt

        Succes!
        Nikon D750 + 70-200 2.8 VR II - FujiFilm XH-1 + 50-140mm 2.8 - 18-55mm F2.8-4.0 - 35mm F2.0 - 23mm 1.4

        Comment

        Working...
        X