Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vreemde situatie met douane

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vreemde situatie met douane

    Situatie:
    • 06/12/2013 Ik kocht een flits via ebay uit Hong-Kong, deze had ik nooit ontvangen en dus ook een refund gekregen (37,06€).

    • 17/01/2014 kocht ik een rf-602 triggersetje via ebay, ook uit Hong-Kong (16,72€)

    • 30/01/2014 kreeg ik een brief van bpost international (bpost international heeft voor u een zending ontvangen uit HK ...) Met de vraag om de factuur van het pakket door te sturen, doordat het 3 dagen later was veronderstelde ik dat dit om de flits ging, dus stuurde ik de factuur van de flits.
    • 20/02/2014 kreeg ik het pakketje, blijkt dat het het triggersetje is, waarbij mijn vriendin nog eens 16,12€ importkosten + 12,00€ formaliteiten heeft mogen bijbetalen.


    Blijkt dus dat ik btw en papierwerk heb mogen betalen op mijn flits die ik nooit heb ontvangen ipv het triggersetje.
    Kan dit ietwat kloppen en of iets aan gedaan worden?
    Onkwetsbaarheid is eenzaamheid ...

  • #2
    Re: Vreemde situatie met douane

    Deze vraag dien je te stellen aan bpost international , maar het is je eigen fout dus denk dat je geen medewerking verkrijgt.

    Comment


    • #3
      Re: Vreemde situatie met douane

      Ik heb gelijkaardige problemen gehad met import uit HK.
      Om al die misere te ontlopen kijk ik nu of ik niet hetzelfde kan kopen binnen de EU (vooral UK dan) en dan komt er nooit importheffing op (douanecontrole kan je wel nog altijd hebben maar is kostenloos)

      Comment


      • #4
        Re: Vreemde situatie met douane

        Dit heb ik ook al gedaan en had er positieve ervaringen mee.
        Wat ik mij afvraag is als het de douane in hong kong was die mijn pakje had onderschept. Ik kan mij niet voorstellen dat het na 3 dagen al in Zaventem ligt ...
        Onkwetsbaarheid is eenzaamheid ...

        Comment


        • #5
          Re: Vreemde situatie met douane

          Oorspronkelijk geplaatst door Arc0sS Bekijk bericht
          Ik kan mij niet voorstellen dat het na 3 dagen al in Zaventem ligt ...
          ??? Waarom niet? Kan perfect op 24uur.
          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

          Comment


          • #6
            Re: Vreemde situatie met douane

            Indertijd iets uit de VS laten overkomen; in minder dan 24u in Zaventem.
            Daar bleef het dan 10 dagen liggen bij de douane...
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

            Comment


            • #7
              Re: Vreemde situatie met douane

              Mijn pakje van Hong-Kong heeft de doaune van Bpost zonder me te contacteren terug naar afzender gestuurd. Je hebt geluk dat je iets hebt gekregen.

              Comment

              Working...
              X