Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sajette, wierook & kransen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sajette, wierook & kransen

    S A J E T T E

    W I E R O O K

    K R A N S EN
    Last edited by bigfoot46; 20 februari 2014, 16:12. Reden: foutje in link aangepast
    Flickr één
    Flickr two

  • #2
    Re: Sajette, wierook & kransen

    Ha, sjaette ... Wij gebruiken dit woord meer voor breiwol en niet voor de leuke naaigaren waar we kruisjessteken in de lagere school mee maakten ...
    Soit, nu over de foto.
    Het zijn 3 kleurrijke platen, maar de kleuren komen wat vreemd over ... Iets in de nabewerking gedaan ?
    Persoonlijk hou ik het even op de eerste foto ... Nogal fel licht op de sajette .... Een iewat ander standpunt kon misschien vermeden hebben dat je dit felle licht had op de klosjes.
    Ook zou ik meer met de scherptediepte gespeeld hebben. Hierdoor zou een klosje er dan wat meer kunnen uitspringen om dan over te lopen in de vage kleurrijke achtergrond.
    Indien je toch wenste om met meer scherptediepte te werken, dan zou ik die doosjes vooraan wat anders gelegd hebben of niet mee opgenomen in beeld. ALs je aan een verkoper uitlegt wat je bedoeling is, da mag het meestal wel hoor ....
    Voor die wierook kon je ook misschien gewerkt hebben met beperkte scherptediepte ....
    Nu, dit is wellicht een bewuste keuze van jou om dit beeld op deze manier te maken en ervoor te zorgen dat je beeldvullend kon werken met die voorwerpen.
    groeten,
    deka
    There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

    Comment


    • #3
      Re: Sajette, wierook & kransen

      dat is nu eens een comment waar ik mee verder kan bedankt.

      Alle " zijn ze "sterk" gecropt omdat er nogal wat storende zaken waren. Daar ik uit principe zelfs geen steen verplaats in een rivier bedding ga ik niet aan een marktkramer vragen om zijn spullen te verleggen.

      Wat de kleuren betreft, ik heb ze inderdaad wat opgepept. Iets teveel? Ik wou ze weergeven zoals ik ze gezien had op de markt toen de zon weer kwam piepen.
      Flickr één
      Flickr two

      Comment


      • #4
        Re: Sajette, wierook & kransen

        Bigfoot 46,
        Als je het vriendelijk vraagt aan de marktkramer om eens iets te verplaatsen, dan doen ze dat meestal gewillig hoor .... En als je dan bv ook nog eens een foto van hun marktwaar achteraf bezorgd via mail, is dit een mooie wisselwerking
        Als je met die beperkte scherptediepte gaat werken, kan je op die manier de storende zaken soms wat minder storend maken ...
        En wat betreft de kleurtjes, ik kan er niet echt mijn vinger op leggen, maar vind het een beetje onnatuurlijk, vooral in de laatste foto.

        Succes verder nog,
        deka
        There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

        Comment

        Working...
        X