Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Leila II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Leila II



    Nog ééntje uit de reeks dat ik deed met Leila.
    Probleem is momenteel dat ik de reeks niet op één lijn krijg. :s
    EMBLEMATA.BE
    http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

  • #2
    Re: Leila II

    De verwerking is zeker al een stuk beter dan de eerste. De kadrage en licht zitten ook goed.
    Wat ik nog zou durven doen is de prominent aanwezige tak wat verdonkeren. Vraag in deze foto nogal veel aandacht en die moet bij het model blijven ;-)
    Nikon D700, wat glas en Sony RX100
    BD2424BE
    Klik voor meer!

    Comment


    • #3
      Re: Leila II

      Het licht zit zeker niet slecht in dit beeld, daar moeten we eerlijk in zijn.
      Maar wat ik me eigenlijk afvraag is waarom je heel die omgeving zou duidelijk en scherp in beeld brengt.
      Die omgeving daar is niks interessants aan en brengt totaal geen meerwaarde aan je beeld, integendeel het zorgt voor onrust.
      Fotografeer op zo een plaatsen en voor zo een beeld met meer tele en een veeeeeeel groter diafragma (ik ben eigenlijk benieuwd welk diafragma hier is gebruikt, maar het lijkt me redelijk klein).
      Verder bergijp ik bij het zien van de foto ook niet wat je onderwerp is. Ik vermoed het model gezien de titel, maar dat komt er niet uit.
      Je zou het beeld al ietsjes kunnen verbeteren door een donker vignette aan te brengen, zo ga je toch al iets meer de aandacht naar je model sturen.

      Ben benieuwd naar andere beelden.

      mvg. Peter
      www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

      Comment


      • #4
        Re: Leila II

        Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
        Het licht zit zeker niet slecht in dit beeld, daar moeten we eerlijk in zijn.
        Maar wat ik me eigenlijk afvraag is waarom je heel die omgeving zou duidelijk en scherp in beeld brengt.
        Die omgeving daar is niks interessants aan en brengt totaal geen meerwaarde aan je beeld, integendeel het zorgt voor onrust.
        Fotografeer op zo een plaatsen en voor zo een beeld met meer tele en een veeeeeeel groter diafragma (ik ben eigenlijk benieuwd welk diafragma hier is gebruikt, maar het lijkt me redelijk klein).
        Verder bergijp ik bij het zien van de foto ook niet wat je onderwerp is. Ik vermoed het model gezien de titel, maar dat komt er niet uit.
        Je zou het beeld al ietsjes kunnen verbeteren door een donker vignette aan te brengen, zo ga je toch al iets meer de aandacht naar je model sturen.

        Ben benieuwd naar andere beelden.

        mvg. Peter
        Bedankt voor je reactie Peter, apprecieer dat uiteraard.
        In eerste instantie heb ik de omgeving vrij duidelijk in beeld gebracht.
        Toch heb ik nadien nog beetje achtergrond rondom het model een beetje aan het verzachten geweest.
        Maar zelf stoort me de omgeving niet. En de scherpt ligt mooi voor, op & achter het model.
        De achtergrond is duidelijk aanwezig maar (in mijn ogen) niet storend.
        In dat opzicht lijkt het model door kleur, licht & houding met de nodige focus op en rond haar in mijn ogen toch nog altijd de blikvanger.
        Maar ik wou ook niet het volledige beeld (bos) helemaal laten vervagen.
        En voor mezelf is die omgeving net wel interessant voor het beeld op te bouwen. Maar nogmaals dat is voor mezelf.
        Foto is trouwens genomen op f5.0

        Dus, zeker bedankt voor reactie. Hopelijk komt mijn tegenreactie niet 'te' betweterig over. :-)

        Benieuwd naar andere beelden uit heel de reeks? Of heb ook nog wel licht andere beelden van dezelfde locatie maar ander standpunt.
        EMBLEMATA.BE
        http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

        Comment


        • #5
          Re: Leila II

          Het kan me niet bekoren, neil. Lijkt een foto van een bos...waar een model in verzeild is geraakt, die een verkeerde outfit heeft uitgekozen. En in dat bos loeit blijkbaar een heel luide sirene boven in 1 van de bomen.
          My Website : http://www.ineedair.org
          Music / Painting / Motion Graphics / Image
          Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

          Comment


          • #6
            Re: Leila II

            persoonlijk zou ik de gele tint uit het model halen, de achtergrond minder scherp, en iets ( tak, droge varen, hoog gras) op de voorgrond die ook wazig is om meer diepte aan de foto te geven.
            Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

            Comment

            Working...
            X