Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fujifilm X-T1 of Sony a99

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fujifilm X-T1 of Sony a99

    Hallo,

    Momenteel ben ik enorm geïnteresseerd in huwelijksfotografie en ik heb er al een paar gedaan als oefening.
    Nu is echter het moment gekomen om zelf beginnen te investeren. Ik lees steeds meer dat huwelijksfotografen
    overstappen naar een mirrorless camera. De sensor is hier echter meestal kleiner (buiten de a7) maar het is handiger
    en discreter.

    De a7 is geen optie want de autofocus laat bij laag licht wat de wensen over. Maar wat ik lees en zie over de nieuwe
    Fuji is indrukwekkend. Nu ben ik bij Sony, maar ik heb hier nog niet zo zwaar in geïnvesteerd. De vraag is dus, zou ik ook
    direct beginnen in een mirrorless systeem of beter een Fullframe van Sony (a99).

  • #2
    Re: Fujifilm X-T1 of Sony a99

    Heeft de A7 ook geen crop sensor? Correct me if I'm wrong. De A7r is sowieso een fullframe.

    Ik las onlangs, hoewel ik het artikel niet direct terugvind, dat de nieuwe A6000 de snelste Auto Focus mirrorless is. Misschien die eens bekijken?

    Over de A99, rond mei komen er nieuwe A-mounts uit waaronder de A79 (opvolger van de A77) en er is sprake van een nieuwe fullframe A-mount. Misschien even afwachten, als dat kan.

    Comment


    • #3
      Re: Fujifilm X-T1 of Sony a99

      [QUOTE=JohanVonC;4081344]Heeft de A7 ook geen crop sensor? Correct me if I'm wrong. De A7r is sowieso een fullframe.
      QUOTE]

      Bij deze mezelf even verbeteren. A7 (zonder "r") is wel een fullframe.

      Waarom werkt de functie om je bericht te bewerken niet?

      Comment


      • #4
        Re: Fujifilm X-T1 of Sony a99

        Het bevreemd mij ... hoe kan men een cam evaluatie vragen voor een toestel dat maar op de markt verwacht wordt op 24 februari ???

        Comment


        • #5
          Re: Fujifilm X-T1 of Sony a99

          AF van A7 is voldoende snel bij weinig licht, niet zo snel als van DSLR en is ook niet het meest aangewezen toestel voor zaalsport.
          Zijn heel veel valse geruchten de wereld in gestuurd ivm met slechtte AF, meestal gebaseerd op pre-productie modellen.
          A7 met LA-EA4 adapter en a-mount lenzen geeft zeer snelle AF, ook met oudere minolta lenzen welke zeer geschikt zijn voor sublieme portretten.
           
          Zowel de beeldkwaliteit als hoog iso gedrag vd a7 staat volgens mij toch wel een paar trappekes hoger dan x-t1
          De EF prime lenzen zijn duurder zijn dan vd de fuji-x reeks maar hebben ook weer andere kwaliteit.
           
          A99 is een totaal ander plaatje is zowat een vw-golf vergelijken met met audi a6, beide heel knap maar heel verschillend.
           
          X-T1 is zowat te vergelijken met olympus omd, sony nex6/7, a6000 met zeer snelle AF, panasonic , samsung ....
          Is een heel knap toestel en zeker een aanrader als 16mp APS voldoen.
           

          Comment


          • #6
            Re: Fujifilm X-T1 of Sony a99

            Een fullframe sensor als die in de A7(R) heeft niet perse een hogere scherpte, dat is gewoon resolutie afhankelijk. Wel kan het zijn dat de ruisprestaties iets beter zijn en het dynamischbereik wat groter, al gaat dat in het geval met de X-T1 niet echt op. Fujinon objectieven (die met een vastbrandpuntsafstand) zijn gewoon van Zeiss niveau dus zeker niet slechter dan de tegenhangers van Sony.

            Een A7R heeft geen low pass filter maar dat heeft een X-T1 ook niet door andere techniek. Fuji gebruikt sensoren waarbij de interpolatie van kleur ook anders dan bij een doorsnee CMOS. Soepelere toongradaties zijn simpelweg het gevolg.

            Kijk gewoon naar praktische zaken geen mens gaat het verschil zien in beeldkwaliteit... Die gene die dat kan ontdekken - in zelfde omstandigheden - bediend door één ervaren fotograaf met een eigen signatuur; verdient een lintje.

            Comment


            • #7
              Re: Fujifilm X-T1 of Sony a99

              Ik denk niet dat het bij een huwelijk per se noodzakelijk is om discreter te
              werken. Integendeel. Je toestel dwingt respect af. Je krijgt ze makkelijker
              waar je ze hebben wilt met een groter toestel. Enfin...

              Comment


              • #8
                Re: Fujifilm X-T1 of Sony a99

                Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                Ik denk niet dat het bij een huwelijk per se noodzakelijk is om discreter te
                werken. Integendeel. Je toestel dwingt respect af. Je krijgt ze makkelijker
                waar je ze hebben wilt met een groter toestel. Enfin...

                Helemaal mijn gedacht, met al die fototoestellen en telefoons tegenwoordig moet je bijvoorbeeld buiten aan de kerk en het gemeentehuis bijna vechten om de goede plaatsen. En als je dan met een groter toestel aanwezig bent gaan ze gemakkelijker opzij voor de "fotograaf", dat is althans toch mijn ervaring.
                Maar ik zou alleen al een Dslr nemen om er een grote reportage flits op te kunnen zetten, misschien gaat dat ook op zo'n minitoestel maar waar ben je dan mee bezig...
                Let op, ik heb het niet over de kwaliteiten van die kleine camera's, die is tegenwoordig bij allemaal zo goed dat geen enkele klant nog verschillen ziet.
                D800 en een goed glasservies

                Comment


                • #9
                  Re: Fujifilm X-T1 of Sony a99

                  Fotograaf moet geen respect  afdwingen met zijn toestel maar met zijn uitstraling, hij moet daar staan als fotograaf en als regisseur.
                  Mogelijkheden van systeem camera zijn veel uitgebreider dan van DSLR. Bij DSLR is hart en ziel van toestel afgedekt op het moment dat de fotograaf dit het meest nodig heeft.
                  De sensor zijn de ogen van je toestel, voor en tijdens de opname, waarom dek je die dan nog af ?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fujifilm X-T1 of Sony a99

                    Oorspronkelijk geplaatst door luukt Bekijk bericht
                    Een fullframe sensor als die in de A7(R) heeft niet perse een hogere scherpte, dat is gewoon resolutie afhankelijk. Wel kan het zijn dat de ruisprestaties iets beter zijn en het dynamischbereik wat groter, al gaat dat in het geval met de X-T1 niet echt op. Fujinon objectieven (die met een vastbrandpuntsafstand) zijn gewoon van Zeiss niveau dus zeker niet slechter dan de tegenhangers van Sony.

                    Een A7R heeft geen low pass filter maar dat heeft een X-T1 ook niet door andere techniek. Fuji gebruikt sensoren waarbij de interpolatie van kleur ook anders dan bij een doorsnee CMOS. Soepelere toongradaties zijn simpelweg het gevolg.

                    Kijk gewoon naar praktische zaken geen mens gaat het verschil zien in beeldkwaliteit... Die gene die dat kan ontdekken - in zelfde omstandigheden - bediend door één ervaren fotograaf met een eigen signatuur; verdient een lintje.
                    Opname op 1600ISO met x-t1 zal zowat overeenkomen met 6400ISO op a7
                    Scherpte/detail moet je niet gaan vergelijken met a7r , dat verschil is immens, xt-1 komt ongeveer overeen met A7r in crop mode.
                    Dat je geen verschil zou kunnen zien tussen  A7r in crop of FF mode is toch een rare stelling denk ik.
                    Als mensen een vergroting vragen (grotere foto’s wordt meer en meer de tendens) ben je toch beter af met wat meer mp’s en je hebt ook meer ruimte om te croppen.
                    Fujinon zijn goede lenzen maar de FE-lenzen primes zijn toch wat anders hoor, en die  kun je ten volle gebruiken zowel op aps als FF toestellen.
                    Prijsverschil tussen FF en aps is nooit zo klein geweest, vrees dat men voor (semi) pro meer en meer naar FF gaat, als je dan aps lenzen hebt

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fujifilm X-T1 of Sony a99

                      Oorspronkelijk geplaatst door pevece15 Bekijk bericht
                      Opname op 1600ISO met x-t1 zal zowat overeenkomen met 6400ISO op a7
                      ...
                      .. en dat is gebaseerd op? technische documenten? koffiedik? neuspeuteren? wensen voor werkelijkheid houden? ?? djezzes!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fujifilm X-T1 of Sony a99

                        Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                        .. en dat is gebaseerd op? technische documenten? koffiedik? neuspeuteren? wensen voor werkelijkheid houden? ?? djezzes!
                        Shoot.be zegt : " De Fujifilm X-T1 wordt in maart leverbaar ",........
                        en we zijn toch reeds februari,.. van voorkennis gesproken
                        Wel is de handleiding in het Nederlands reeds beschikbaar http://www.fujifilm.com/support/digi..._manual_nl.pdf

                        Comment


                        • #13
                          Re: Fujifilm X-T1 of Sony a99

                          Oorspronkelijk geplaatst door pevece15 Bekijk bericht
                          Fotograaf moet geen respect  afdwingen met zijn toestel maar met zijn uitstraling, hij moet daar staan als fotograaf en als regisseur.
                          Mogelijkheden van systeem camera zijn veel uitgebreider dan van DSLR. Bij DSLR is hart en ziel van toestel afgedekt op het moment dat de fotograaf dit het meest nodig heeft.
                          De sensor zijn de ogen van je toestel, voor en tijdens de opname, waarom dek je die dan nog af ?

                          Hoeveel huwelijken heb jij al gedaan?

                          En welke mogelijkheden heeft een A7r die mijn D800 niet heeft?
                          D800 en een goed glasservies

                          Comment


                          • #14
                            Re: Fujifilm X-T1 of Sony a99

                            1 van de grote voordelen van zo'n systeemtoestelletje is volgens mij,dat men veel onopvallender kan fotograferen.Indien je daar staat met een grote canikon of bv.in mijn geval een A99 met alles op en aan.Batterijgreep, zo'n witte of grijze telezoomtoeter.Dan heeft iedereen u gezien uiteraard.Sommigen onder ons vinden dit misschien wel leuk,maar ik vind het veel leuker indien ik niet opval en quasi ongemerkt foto's kan nemen.Dit is voor mij 1 van de grote voordelen van, zulk een toestel.Men valt veel minder op en toch heb je de kwaliteit van bv.een D800.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Fujifilm X-T1 of Sony a99

                              Oorspronkelijk geplaatst door jozef13 Bekijk bericht
                              1 van de grote voordelen van zo'n systeemtoestelletje is volgens mij,dat men veel onopvallender kan fotograferen.Indien je daar staat met een grote canikon of bv.in mijn geval een A99 met alles op en aan.Batterijgreep, zo'n witte of grijze telezoomtoeter.Dan heeft iedereen u gezien uiteraard.Sommigen onder ons vinden dit misschien wel leuk,maar ik vind het veel leuker indien ik niet opval en quasi ongemerkt foto's kan nemen.Dit is voor mij 1 van de grote voordelen van, zulk een toestel.Men valt veel minder op en toch heb je de kwaliteit van bv.een D800.
                              Er zijn situaties waar ik je gelijk zal geven maar als er nu één plaats is waar je foto's mag nemen én waar men het normaal vind is het toch een huwelijk?
                              Waar men je zelfs goed betaald om te komen trekken.
                              Als je goede foto's wil van het verlaten van de kerk moet je niet achter een boompje gaan staan , en er zijn genoeg vrienden en kennissen van het paar die enkel 's avonds uitgenodigd zijn maar wel komen kijken naar de kerk bijv. en die kennen jou niet hé.
                              En ik kan je verzekeren dat die bijna allemaal een fototoestelletje bij hebben tegenwoordig, en als die fotograaf niet als dusdanig herkenbaar is gaan ze er niet voor opzij.
                              Dus is het een hesje, een petje met fotograaf of een toestel dat voor zich spreekt, je hebt geen tijd om met mensen te discussieren want het gaat snel aan zo'n kerk of gemeentehuis.
                              En voor die "candid" foto's tijdens de dag heb ik mijn tweede toestel met telezoom bij. Ik denk dat er mensen zijn die het verschil niet kennen tussen je toestelletje meenemen naar een feest en daar wat foto's nemen "als de nonkel met een hobby" of een fotograaf die een huwelijk vastlegt.
                              Dat heeft weinig te maken met de grootste te hebben, maar met goed en betrouwbaar werkgerief.
                              D800 en een goed glasservies

                              Comment

                              Working...
                              X