Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Minimum continu licht lampen voor kleine kamer : hoeveel watt, K en waarop te letten?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Minimum continu licht lampen voor kleine kamer : hoeveel watt, K en waarop te letten?

    Ik heb enkele externe flitsers voor een strobist-setup, maar zou ook eens continu licht willen proberen.

    Hoeveel wat zou minstens aangeraden zijn voor in een kleine kamer, +-300Watt ?
    Welke K moeten de lampen hebben en op welke zaken nog te letten ?

    Mijn budget is +-€125 (niet hoog gaan jullie denken, maar kun je al vinden zag ik)

  • #2
    Re: Minimum continu licht lampen voor kleine kamer : hoeveel watt, K en waarop te let

    Als ik al deftig heb rondgekeken ga je voor dat budget niet veel krijgen, vrees ik.
    EMBLEMATA.BE
    http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

    Comment


    • #3
      Re: Minimum continu licht lampen voor kleine kamer : hoeveel watt, K en waarop te let

      Als je een iets of wat deftige sluitertijd wil dan 1000 tot 2000 watt.
      Misschien zoiets http://www.godox.com/EN/Products_Con...rtz_Light.html
      Deze hebben echter een kleurtemp van 3300 K (is tamelijk rood).

      Deze http://www.godox.com/EN/Products_Con...Sun_Light.html
      heeft een kleurtemp welk beter aansluit aan de temp van je flitsers.

      Wil je continu licht combineren met flitsers moet je de kleurtemp van biede gelijkschakelen wil je geen storende kleurzweem krijgen.
      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

      Comment


      • #4
        Re: Minimum continu licht lampen voor kleine kamer : hoeveel watt, K en waarop te let

        Ja €850 is serieus wat boven mijn budget, het is maar een kleine kamer hé zoals gezegd van zo'n 5 meter breed

        Wat vinden jullie van deze, welke zou de betere zijn :

        800W Red Head Continuous Studio Light with Dimmer Switch/ Heat Releasing Ring UK | Cameras & Photography, Lighting & Studio, Continuous Lighting | eBay!



        Ander vraagje : zijn onderstaande strobe-head interessant of gebruik ik beter m'n 580 EXII + 430 EXII slave als strobistenset en geven die meer licht :

        Comment


        • #5
          Re: Minimum continu licht lampen voor kleine kamer : hoeveel watt, K en waarop te let

          Voor welke doeleinde wil je deze gaan gebruiken.
          Is een niet onbelangrijke vraag.
          In een kleine ruimte met continu licht werken, zal je al gaan moeten opteren voor led of Fluorescente verlichting.
          Beide hebben gewoonlijk een kleurtoon van circa 5500k. En geven zo goed als geen warmte af.
          Anders met halogeen en dergelijke, ga je al snel een broeikast effect krijgen.
          In een kleine ruimte zal er al eens snel tegen een lamp aangelopen worden, met alle gevolgenvandien.
          Dit zijn een paar dingen waar je eens jezelf vragen over kan stellen.

          Tevens word het vermogen van bouwlampen en veel andere continu sets ook uitgedrukt in watt.
          Maar meestal is dit het aantal energie dat gebruikt word per uur. In tegenstelling tot flitsers is dit watt/sec.
          Vaak denken mensen dat een 450watt spot etc., dezelfde licht output gaat geven als een studioflitser van 450watt.
          En dan komen ze meestal behoorlijk bedrogen uit.

          De algemene regel is vaak dat een goede Continu verlichting, veel duurder is dan werken met studio flitsers.
          Als het voor kleine produktfotografie is, zou ik zeggen probeer het eens. Maar als het voor portretten gaat zijn, spaar dan liever dat bedrag.

          Ik zeg niet dat je alles van de duurder merken moet kopen, doe ik zelf ook niet.
          Maar slechts voor 1 degelijke ledlamp, ben je in de bouwvak winkel al snel 90 euro lichter.
          En deze zijn dan nog niet dimbaar.

          Mvg

          Comment


          • #6
            Re: Minimum continu licht lampen voor kleine kamer : hoeveel watt, K en waarop te let

            Om portretfotografie van dochter te oefenen (eventueel de 2 flitsers in softbox/beautydish als hoofdlichten + dit ene continu licht die op de achtergrond schijnt, een bol die ze veel op de achtergrond gebruiken)
            Heb ook een snoot om de straal eventueel te verkleinen. Weet niet hoeveel wat ik moet nemen en 5300K best zeker.

            Comment


            • #7
              Re: Minimum continu licht lampen voor kleine kamer : hoeveel watt, K en waarop te let

              Ik persoonlijk ben helemaal verkocht aan wat ik tot nu toe heb gezien met continue licht.
              Denk wel dat het een persoonlijke wens van werken is.
              Ben zelf nog aan het uitzoeken wat ik het beste kan nemen.
              Momenteel kijk ik naar Lumo.
              Maar ik zou het ook op buitenlocaties willen inzetten. :-) (zie fotografe: Kirsty Mitchell)
              EMBLEMATA.BE
              http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

              Comment


              • #8
                Re: Minimum continu licht lampen voor kleine kamer : hoeveel watt, K en waarop te let

                Het grote nadeel van continu licht in de studio is bewegingsonscherpte.
                Bij studioflitsers fotografeer je op 1/125s, maar de sensor wordt door de flitser eigenlijk maar +/-1/1000sec belicht , waardoor je bijna nooit bewegingsonscherpte zal hebben in een studio.
                Bij continu licht is het moeilijk/duur om aan voldoende licht te geraken + dan ook nog eens onaangenaam voor het model om continue met heel sterke lichten belicht te worden.
                Omdat bij continue licht , het licht minder fel is , moet met een grotere diafragma opening gefotografeerd worden= minder scherptediepte (hoeft geen nadeel te zijn), en op tragere sluiterssnelheid= bewegingsonscherpte, en hogere iso= ruis
                Voordeel is wel dat je beter ziet wat je gaat fotograferen, je kan er leuke schaduwen mee maken, voor je fotografeert zie je al het resultaat.
                Een mogelijkheid zijn HMI lampen, maar niet goedkoop.
                Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

                Comment


                • #9
                  Re: Minimum continu licht lampen voor kleine kamer : hoeveel watt, K en waarop te let

                  Je kan wel eens op ebay gaan kijken, maar uw budget is wel heel erg laag.

                  klik ... Om maar een voorbeeld te geven...

                  Ik gebruik soortgelijke softboxen met een goed resultaat.
                  Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

                  Comment

                  Working...
                  X