Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verkenner met tabbladen...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verkenner met tabbladen...

    Vond ik persoonlijk een heel handige tool, er zullen wel varianten op bestaan maar deze vond ik tot nu toe het best werkend...

    http://www.zdnet.be/download/149674/...-a-la-chrome-/
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

  • #2
    Re: Verkenner met tabbladen...

    Persoonlijk hou ik het gewoon op 2 verkenners naast elkaar als ik eens veel kopieerwerk heb, wat zoveel niet gebeurt.
    Groeten,

    Polleke

    Comment


    • #3
      Re: Verkenner met tabbladen...

      Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
      Vond ik persoonlijk een heel handige tool, er zullen wel varianten op bestaan maar deze vond ik tot nu toe het best werkend...

      http://www.zdnet.be/download/149674/...-a-la-chrome-/
      Doe eens de moeite om Total Commander (www.ghisler.com) te downloaden, eventjes gewoon te worden en binnenkort is de Verkenner iets uit de prehistorie.
      En Total Commander bestaat al jaren, ooit nog gestart als Windows Commander, maar daar kwam Microsoft een stokje voorsteken.

      Maar ik ga het toch wel eens bekijken, je weet maar nooit .

      Edit: er op en een halve minuut later er terug af: waarom zou ik met tabbladen zitten knoeien als ik in Total Commander mooi twee panelen naast mekaar zie ?
      Last edited by nete; 18 februari 2014, 12:13.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #4
        Re: Verkenner met tabbladen...

        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Doe eens de moeite om Total Commander (www.ghisler.com) te downloaden, eventjes gewoon te worden en binnenkort is de Verkenner iets uit de prehistorie.
        En Total Commander bestaat al jaren, ooit nog gestart als Windows Commander, maar daar kwam Microsoft een stokje voorsteken.

        Maar ik ga het toch wel eens bekijken, je weet maar nooit .

        Edit: er op en een halve minuut later er terug af: waarom zou ik met tabbladen zitten knoeien als ik in Total Commander mooi twee panelen naast mekaar zie ?
        Het principe van Total commander dateert uit het Dos tijdperk en heette in die tijd Norton commander. Ben daar mee gestart op mijn eerste werk (in het gezegende jaar 1993), maar moet eerlijk zeggen dat ik er nooit zot van ben geweest.
        Er zijn er inderdaad die erbij zweren, maar hetzelfde kan je zeggen van die startknop... ;-).
        Groeten,

        Polleke

        Comment


        • #5
          Re: Verkenner met tabbladen...

          Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
          Het principe van Total commander dateert uit het Dos tijdperk en heette in die tijd Norton commander. Ben daar mee gestart op mijn eerste werk (in het gezegende jaar 1993), maar moet eerlijk zeggen dat ik er nooit zot van ben geweest.
          Er zijn er inderdaad die erbij zweren, maar hetzelfde kan je zeggen van die startknop... ;-).
          Seffens ga je nog komen vertellen dat de verkenner een handig ding is ? Dateert die niet van de tijd van Windows 1.1 ?
          In elk geval: als mij gevraagd word een Windows te (her)installeren dan is de volgorde steevast:
          1) De Windows versie
          2) Classic Shell (indien Win8 en geen badkamerfans (tot nu toe allemaal))
          3) Total Commander
          4) De rest

          Maar, als je 2 verkenners na mekaar moeten openen praktischer vind, dan is dat voor u de oplossing uiteraard.
          Last edited by nete; 19 februari 2014, 08:00.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #6
            Re: Verkenner met tabbladen...

            Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
            Vond ik persoonlijk een heel handige tool, er zullen wel varianten op bestaan maar deze vond ik tot nu toe het best werkend...

            http://www.zdnet.be/download/149674/...-a-la-chrome-/

            Thanks zit nogal dikwijls met meerdere verkenners te sjoemelen denk dat dit voor mij een oplossing is.
            Dus ga dit eens goed onder de testbank leggen
            dank U Franciskine

            Comment


            • #7
              Re: Verkenner met tabbladen...

              Je zou Directory Opus eens moeten proberen. .
              Het is een betalend programma , maar ik gebruik deze al jaren als vervanger van mijn Windows omgeving. Het configureren naar persoonlijke smaak is eindeloos als je er wat tijd in wil steken. (Alleen pootjes geven doet ie niet ). Maar het gemak dat je er van hebt bij het werken ................. zalig gewoon . En de verkenner................. ik zou eigenlijk niet weten waar ik die moet vinden. Ik heb die nog nooit gebruikt gehad (gelukkig maar ).

              Comment


              • #8
                Re: Verkenner met tabbladen...

                Oorspronkelijk geplaatst door Bompie Bekijk bericht
                Thanks zit nogal dikwijls met meerdere verkenners te sjoemelen denk dat dit voor mij een oplossing is.
                Dus ga dit eens goed onder de testbank leggen
                dank U Franciskine
                Ik heb nooit echt de "koudwatervrees" begrepen voor Total Commander (of Free Commander, een alternatief).
                Als je dit krijgt, waarom dan zitten knoeien met twee verkenners of een verkenner met tabbladen, wat ongeveer op hetzelfde neerkomt.



                Je kan bv met de soort Rubik Kubus direct geselecteerde bestanden zippen of ontzippen, met FTP kan je bv. de directory bij je site bekijken. Naast de schijfletters kan je ook in je netwerk terecht. Op de afbeelding zit ik links in de C: schijf van de laptop en rechts in de USB stick.


                Maar nog eens: wat je het handigste vind is voor jou het beste, geen discussie daarover. Ik wil juist tonen dat er alternatieven bestaan.
                Last edited by nete; 19 februari 2014, 16:59.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #9
                  Re: Verkenner met tabbladen...

                  Als ik 2 vensters nodig heb om te kopiëren doe ik bij Win7 en Win8:
                  • Venster 1 openen, meestal met <Windows-toets (vlaggetje tussen CTRL en Alt)>-e
                  • <Windows-toets> + pijltje naar links
                  • Venster 2 openen
                  • <Windows-toets> + pijltje naar rechts


                  Dit gaat heel snel en ik heb de twee vensters enkel wanneer ik het nodig heb. Je kan zelfs de Windows-toets ingedruk houden, dan is het E - links - E - rechts
                  De truck met Windows-toets en pijltje gaat trouwens met alle programma's, bv als je Word en Excel, browser en mail,... samen wil hebben op het scherm.
                  Nikon D7100, Tamron SP AF 17-50mm F/2.8 XR Di II LD, Nikon 35 DX AF-S 1,8G, Sigma 70mm F2.8 EX DG Macro, 18-55 kit, 55-200 kit
                  Mijn fotosite: www.verschaeren.org
                  Mijn website: www.computerhersteller.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Verkenner met tabbladen...

                    Ik heb jaren met Norton Commander onder DOS gewerkt, kon het niet missen toen, maar onder windows vind ik het programma helemaal anders aanvoelen.
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Verkenner met tabbladen...

                      Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                      maar onder windows vind ik het programma helemaal anders aanvoelen.
                      Dat klopt misschien, maar voor mij is dat "anders aanvoelen" eerder: "verbeterd" met een factor 20 of zo.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • #12
                        Re: Verkenner met tabbladen...

                        Hallo,

                        Bedankt voor de link franciskine.
                        Inmiddels geïnstalleerd om te proberen en het nestelt zich in de verkenner zelf.
                        Maar, het lijkt in elk geval een verbetering van de verkenner zelf ...

                        Jaja
                        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Verkenner met tabbladen...

                          Je moet inderdaad gebruiken wat voor jou het best werkt. Wat brunov uitlegt is ook de manier waarop ik het gewoonlijk doe.
                          Maar Norton commander of een cloon hoeft voor mij onder windows niet meer.
                          Groeten,

                          Polleke

                          Comment


                          • #14
                            Re: Verkenner met tabbladen...

                            Meestal heb ik op een desktop steeds 2x konqueror openstaan. Heb je en tabs en 2 applicaties. Doe die gewoon nooit dicht. Of anders XFE, komt aardig in de buurt van TC.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Verkenner met tabbladen...

                              Zin of onzin op dit program laat ik U maar uitmaken ik vind het tof en voor mij een mooie verbetering van de windows verkenner
                              Waarom ik total commander niet gebruik wel het ziet er verdikke zo ouderwets uit he dat het niet meer past in het mooie plaatje van de huidige windows versies zoals 7 of 8
                              En ik zie graag in een scherm alles wat ik wil kopiëren zoals grote, bitrate, volledige naam, datum aanmaak enz...
                              Bij mij staat de verkenner helemaal open zodat ik mij zeker niet vergis, ben al oud he en slecht ziend

                              Comment

                              Working...
                              X