Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

To filter or not to filter, that's the question.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • To filter or not to filter, that's the question.

    Hallo,

    Binnenkort (begin maart) trekken we enkele dagen naar Schotland. Ik ben geen professionele fotograaf en heb nog veel te leren. Het zou zonde zijn om niet te proberen het maximale uit je foto's te halen dus probeer ik me al een tijdje te verdiepen in de wereld van grijsfilters, polarisatiefilters en grijsverloopfilters.
    Op dit moment heb ik nog geen filters. Ik probeer in te schatten welke filters het nuttigst zouden zijn voor landschapsfotografie in Schotland in deze periode van het jaar.
    Volgens wat ik lees komen een grijsfilter en één of twee grijsverloopfilters (een harde en een graduele) zeker in aanmerking.
    Alleen kan ik niet echt uitmaken of een polarisatiefilter op dit moment van het jaar daar heel nuttig is. Misschien wel, misschien niet. Ze zijn het nuttigst in geval van veel zonlicht als ik het goed begrijp, in combinatie met oppervlaktes met veel reflectie, zoals de talrijke meren in Schotland. Alleen is er daar momenteel niet veel zonlicht, maar wel veel meren :-)
    Wat is jullie ervaring/mening hierover ?

    Bedankt.

    Groeten,
    Vincent

  • #2
    Re: To filter or not to filter, that's the question.

    vanwaar dat filtercomplex...?
    wat voor toestel heb je en welke lens (zen).
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: To filter or not to filter, that's the question.