Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vanguard Balhoofd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vanguard Balhoofd

    Ik ben momenteel in het bezit van een statief de Vanguard Alt pro 263AT met balhoofd SBH 30
    Van het statief ben ik eigenlijk wel tevreden ( Maximaal draaggewicht 7kg ) alleen zou ik het balhoofd willen vervangen met BBH-100 ( Maximale draagkracht 10kg ) of de BBH-200 ( Maximaal 20kg )
    Maar voor welke kies ik nu het beste , het zwaarste materiaal dat er op bevestigd wordt is de Canon 7D met batterijgrip en de 70-200 f2.8 is samen ongeveer 3,100 kg eventueel nog een extender ( 350gr)

    Graag jullie advies

    Mvg
    Kathleen

  • #2
    Re: Vanguard Balhoofd

    zwaarste gewicht x2 en dan weet je hoeveel je balhoofd zeker moet kunnen dragen. je huidige kan dus nog wel. ik zou zeker ook eens kijken naar siriu balhoofden. super qua prijskwaliteit.
    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

    Comment


    • #3
      Re: Vanguard Balhoofd

      Draagkracht van een statiefkop zegt niet alles. Het is een belangrij gegeven OK, maar...

      Als je 7D met 70-200 2.8 een objectief is met een statiefbevestiging onder het objectief dan is er geen probleem. Alles staat dan mooi in evenwicht.
      Een gelijkaardige body met bvb een objectief van 24-70 2.8, dat is al wat anders, ook al is dat geheel minder in gewicht dan met die 70-200 2.8. Het geheel hangt niet in evenwicht op dat balhoofd en dat wringt; om dan nog maar te zwijgen over vertikale opnames.

      Om die reden heb ik voor mijn reisstatief dat ook maar een eenvoudig balhoofd heeft een adaptorplaatje gemaakt. Een aluplaatje van 5mm dik onder de body met een bevestigingsvijs aan de body en dan een tweede gat in die plaat met schroefdraad 1/4" in. Het geheel ligt nu mooi in evenwicht en is vrij stabiel, ook al is de maximale draagkracht van die kop slechts 2 kg. Vertikale opnames maak ik met een gelijkaardige plaat onder een hoek van 90° geplooid.

      Sirui en ook Benro hebben degelijke en betaalbare balhoofden.
      Ga naar een winkel waar je die koppen kunt zien en testen. Koop zoiets niet via internet, tenzij je een bepaald type kent en reeds getest hebt.

      Comment


      • #4
        Re: Vanguard Balhoofd

        Ik heb uiteindelijk de knoop doorgehakt en de Vanguard BBH-200 aangekocht ,
        ik heb hem vandaag op mijn statief gezet en eens uitgeprobeerd met de 7D 70-200 2.8 met extender 2xIII en ik moet zeggen dat het geheel stabiel en echt veilig aanvoelt camera en lens bewegen niks alles staat waterpas zelfs na het losmaken van het balhoofd om de camera in een andere richting te gebruiken en terug te draaien naar de eerste positie waar ik gebruik maakte van het Rapid Level System stond het geheel nog steeds level ik heb dit gecontroleerd met het Levelsysteem die ingebouwd zit in de 7D .
        Komend weekend ga ik er op uit met statief en lenzen om het geheel te testen op de straat

        Maar Ik denk dat ik nu met een gerust hart gebruik kan maken van mijn statief en niet langer meer bang hoef te zijn dat mijn prijzige lens op ieder moment naar beneden kan zakken .

        Mvg
        Kathleen

        Comment

        Working...
        X