Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nationaal Park de Veluwezoom

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nationaal Park de Veluwezoom

    GAAT DEFINITIEF NIET DOOR, WAARVOOR EXCUSES AAN DE PERSONEN DIE ER NAAR UITKEKEN!
    DIT TOPIC MAG WORDEN GESLOTEN DUS.


    Nationaal park de Veluwezoom Nederland met zijn bekende 'Posbank'... https://www.google.nl/maps/@52.0443571,5.9978377,13z
    Ik had het idee om dit het beste te doen op een zaterdag, wat denken jullie?

    Even polsen hier of er interesse is voor een dag in dit natuurpark van Natuurmonumenten te vertoeven?
    Zou het het een leuke SD dag kunnen zijn?
    Wat denken jullie?
    Weet niet of ik hier een paar foto's mag plaatsen, maar zo niet, mag de moderator dit even laten weten natuurlijk

    Binnenkomst van het park



    Dieren n het park, ook wilde herten natuurlijk en meer wild, waarbij je ook een beetje geluk moet hebben.



    De posbank met eetgelegenheid


    Vanop de posbank, mooi uitzicht








    Dit kwam ik er ook nog tegen, zal wel niet dagelijks zijn

    Last edited by Guest4; 23 september 2014, 20:08.

  • #2
    Re: Nationaal Park de Veluwezoom

    Ziet er prima uit om eens één of enkele dagen te vertoeven. Ik probeer me voor te stellen hoe je daar met een "troep fotografen" een dag kunt doorbrengen zonder op het eind van de dag weer hopeloos alleen te zijn.
    "Just do it !"

    http://jr52.be/index.html

    Comment


    • #3
      Re: Nationaal Park de Veluwezoom

      Dag mg,

      De veluwe is natuurlijk niet zo dichtbij en voor de meesten van ons moeilijk op 1 dag te doen. Dus ik zou het voor mezelf wel koppelen aan een weekendje.
      En dan ben ik zeker en vast van de partij. Ik drop mijn echtgenote wel in een nabije winkelstad en laat de visakaart thuis.

      Ik volg dit draadje wel (maar we moeten dus wel niet te ver van een grote stad vertrekken).

      Groetjes

      Peter

      Comment


      • #4
        Re: Nationaal Park de Veluwezoom

        Ik heb al vele jaren een jaarkaart voor de Hoge Veluwe. Het is daar echt schitterend. En behalve lopen kun je op vele plaatsen een witte fiets pakken waarmee je je door het park kunt verplaatsen om vervolgens de fiets weer op een andere plaats achter te laten. En vergeet ook de beeldentuin niet in het Kroller Moller museum:
        Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.


        En wie er een heel weekend aan wil vast koppelen: tegenover de ingang aan de Schaarsbergen zijde heb je een camping waar men prima de caravan kan neerzetten of een chalet kan huren:

        (nee, ik heb geen aandelen, maar ben daar wel vaste klant).
        Ook in het park is een kleine camping waar je met de caravan zou kunnen overnachten. En wie zijn geliefde tijdelijk wil dumpen: Arnhem is op busafstand (zelfs loopafstand) en dit is een zeer geliefde winkelstad.

        Comment


        • #5
          Re: Nationaal Park de Veluwezoom

          Als ik vrij ben op dat weekend mag je me er zeer zeker erbij tellen.

          Comment


          • #6
            Re: Nationaal Park de Veluwezoom

            Oorspronkelijk geplaatst door theo22 Bekijk bericht
            Ik heb al vele jaren een jaarkaart voor de Hoge Veluwe. Het is daar echt schitterend. En behalve lopen kun je op vele plaatsen een witte fiets pakken waarmee je je door het park kunt verplaatsen om vervolgens de fiets weer op een andere plaats achter te laten. En vergeet ook de beeldentuin niet in het Kroller Moller museum:
            Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.


            En wie er een heel weekend aan wil vast koppelen: tegenover de ingang aan de Schaarsbergen zijde heb je een camping waar men prima de caravan kan neerzetten of een chalet kan huren:

            (nee, ik heb geen aandelen, maar ben daar wel vaste klant).
            Ook in het park is een kleine camping waar je met de caravan zou kunnen overnachten. En wie zijn geliefde tijdelijk wil dumpen: Arnhem is op busafstand (zelfs loopafstand) en dit is een zeer geliefde winkelstad.
            Zou jij eventueel iets kunnen in elkaar zetten Theo? Een programmatje zoals jij dat ziet? Zou wel leuk zijn De Veluwezoom is eigendom van mijn werkgever, maar het park waar jij woont niet dus. Ik weet dat je daar idd. gratis witte fietsen kunt nemen, maar je moet volgens mij daar wel inkom betalen. Ik wil het verder dus wel uitwerken en eventueel de data proberen vast te leggen in een periode wanneer er wat meer fotografie plezier te behalen valt.
            Wat vindt je ervan? Laat mij anders maar een PB en dan kan ik altijd met jouw adviezen rekening houden

            Comment


            • #7
              Re: Nationaal Park de Veluwezoom

              Oorspronkelijk geplaatst door MGfoto Bekijk bericht
              Zou jij eventueel iets kunnen in elkaar zetten Theo? Een programmatje zoals jij dat ziet? Zou wel leuk zijn De Veluwezoom is eigendom van mijn werkgever, maar het park waar jij woont niet dus. Ik weet dat je daar idd. gratis witte fietsen kunt nemen, maar je moet volgens mij daar wel inkom betalen. Ik wil het verder dus wel uitwerken en eventueel de data proberen vast te leggen in een periode wanneer er wat meer fotografie plezier te behalen valt.
              Wat vindt je ervan? Laat mij anders maar een PB en dan kan ik altijd met jouw adviezen rekening houden
              Goh, interessant MGfoto, dus jij werkt bij Stichting Behoud van Natuurmonumenten, daar ben ik donateur bij.
              De Veluwezoom is een geweldig mooi gebied met grote uitgestrekte vlaktes en bossen. Ik zit er regelmatig in de zomer. Het is toch steeds weer 30 km. fietsen, anders zou ik mijn tent meenemen en er gaan wonen. (Mag helaas niet, maarja)
              Groeten Paul

              Comment


              • #8
                Re: Nationaal Park de Veluwezoom

                Oorspronkelijk geplaatst door paulmedusa Bekijk bericht
                Goh, interessant MGfoto, dus jij werkt bij Stichting Behoud van Natuurmonumenten, daar ben ik donateur bij.
                De Veluwezoom is een geweldig mooi gebied met grote uitgestrekte vlaktes en bossen. Ik zit er regelmatig in de zomer. Het is toch steeds weer 30 km. fietsen, anders zou ik mijn tent meenemen en er gaan wonen. (Mag helaas niet, maarja)
                Groeten Paul
                Hallo Paul,
                Klopt helemaal, maar ik zit in het zuiden van Nederland(Zuid-westhoek) Zou mooi zijn Paul als je eventueel samen met theo22 iets meer kunnen aanbevelen. Ga zelf nog wel e.e.a. bij elkaar rapen om te kijken of ik iets kan plannen. Meestal rijd ik met de trein en stap af in Rheden en loop zo het park binnen. Zal even met mijn werkgever overleggen of zij niet iets willen bijdragen, al was het maar een drankje, wie weet? Maar ook zij hebben alle midellen hard nodig, want het komt niet meer vanzelf aanwaaien Maar, ik waag het erop in ieder geval en nog even afwachten hoeveel interesse hiervoor bestaat natuurlijk

                Comment


                • #9
                  Re: Nationaal Park de Veluwezoom

                  Oorspronkelijk geplaatst door FKVK Bekijk bericht
                  Als ik vrij ben op dat weekend mag je me er zeer zeker erbij tellen.
                  We gaan eens kijken welk weekend zou kunnen eventueel? Je leest het hier zeker wel als eea rond is

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nationaal Park de Veluwezoom

                    Oorspronkelijk geplaatst door MGfoto Bekijk bericht
                    Hallo Paul,
                    Klopt helemaal, maar ik zit in het zuiden van Nederland(Zuid-westhoek) Zou mooi zijn Paul als je eventueel samen met theo22 iets meer kunnen aanbevelen. Ga zelf nog wel e.e.a. bij elkaar rapen om te kijken of ik iets kan plannen. Meestal rijd ik met de trein en stap af in Rheden en loop zo het park binnen. Zal even met mijn werkgever overleggen of zij niet iets willen bijdragen, al was het maar een drankje, wie weet? Maar ook zij hebben alle midellen hard nodig, want het komt niet meer vanzelf aanwaaien Maar, ik waag het erop in ieder geval en nog even afwachten hoeveel interesse hiervoor bestaat natuurlijk
                    MG,
                    helaas voel ik er zelf niet zoveel voor om met meerdere mensen op stap te gaan, persoonlijke keuze,
                    ik ga meestal ook via Rheden of via de andere kant Laag-Soeren.
                    Ik kan het voor iedereen wel aanbevelen, maar het is zo'n groot gebied, daar kun je wel 4 of 5 x een excursie uitzetten.
                    Veel plezier wens ik jullie wel. Het is mijn lievelingsgebied.
                    Groeten Paul

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nationaal Park de Veluwezoom

                      Ieder jaar bezoek ik minstens eenmaal de Veluwe omdat ik zoveel van dat landschap hou. Dit jaar heb ik zeker al gepland om half augustus naar de Posbank te gaan want dan staat de heide in bloei en is het ontzettend mooi. Ik zal dan zeker voor een weekend gaan zodat je kan genieten van het eerste en het laatste licht.
                      Ook indien de shooting day op een ander moment zou doorgaan sta ik vooraan in de rij.
                      Een mooi initiatief.




                      groeten,
                      Rudi
                      www.photo-rudi.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nationaal Park de Veluwezoom

                        Oorspronkelijk geplaatst door paulmedusa Bekijk bericht
                        MG,
                        helaas voel ik er zelf niet zoveel voor om met meerdere mensen op stap te gaan, persoonlijke keuze,
                        ik ga meestal ook via Rheden of via de andere kant Laag-Soeren.
                        Ik kan het voor iedereen wel aanbevelen, maar het is zo'n groot gebied, daar kun je wel 4 of 5 x een excursie uitzetten.
                        Veel plezier wens ik jullie wel. Het is mijn lievelingsgebied.
                        Groeten Paul
                        Geen probleem paul Als we raad nodig hebben, dan weten we jou te vinden

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nationaal Park de Veluwezoom

                          Oorspronkelijk geplaatst door travelphoto Bekijk bericht
                          Ieder jaar bezoek ik minstens eenmaal de Veluwe omdat ik zoveel van dat landschap hou. Dit jaar heb ik zeker al gepland om half augustus naar de Posbank te gaan want dan staat de heide in bloei en is het ontzettend mooi. Ik zal dan zeker voor een weekend gaan zodat je kan genieten van het eerste en het laatste licht.
                          Ook indien de shooting day op een ander moment zou doorgaan sta ik vooraan in de rij.
                          Een mooi initiatief.




                          groeten,
                          Rudi
                          Rudi, dat had ik ook in gedachte om deze SD te laten plaatsvinden in Augustus Het is dan idd. veel mooier met die heide, maar ook drukker. Ik hou jullie hier op de hoogte van de ontwikkelingen en hoe ik e.e.a. in een leuk vaatje kan gieten
                          Bedankt

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nationaal Park de Veluwezoom

                            Als ik kan, wil ik ook zeker meedoen! De veluwe staat ook nog op mijn to do lijstje
                            En ik studeer in Delft, dus de veluwe is niet echt zo ver als ik eens een weekendje in Delft blijf
                            NEX-5 + Sony 18-55 OSS || Canon 60D + Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II LD Asph Canon + Canon 50mm f/1.8 II + Canon 70-200 f4 L
                            https://www.flickr.com/photos/mdesmedt/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nationaal Park de Veluwezoom

                              Oorspronkelijk geplaatst door MGfoto Bekijk bericht
                              ...... in Augustus Het is dan idd. veel mooier met die heide, maar ook drukker..
                              das alleen bij de Postbank zelf zo hoor, voor de rest valt het wel mee.
                              het is daar zo groot (en mooi.)
                              we houden het draadje in de smiezen we komen er ook vaak.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment

                              Working...
                              X