Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 600D: scherpstellen tijdens filmen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 600D: scherpstellen tijdens filmen

    Hey,

    ik heb nu al even de Canon EOS 600D me standaard 18-55mm lens in mijn bezit en ik kan er al aardig mee overweg. Maar hoe kan ik scherpstellen tijdens het filmen ? Ik moet dit nu manueel doen via de lens. Is dit alleen zo mogelijk ?

  • #2
    Re: Canon 600D: scherpstellen tijdens filmen

    Niemand ?

    Comment


    • #3
      Re: Canon 600D: scherpstellen tijdens filmen

      De 70D heeft af tijdens het filmen vanwege de fasedetectie af op de sensor.

      Met Sony slt's kan je al veel langer filmen met af.

      Een andere optie is een systeemcamera, die kunnen allemaal autofocussen tijdens filmen.
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

      Comment


      • #4
        Re: Canon 600D: scherpstellen tijdens filmen

        ja! AF op 600D zeker niet het geval tijdens het filmen. Daarom is het zeer gemakkelijk van een STM objectief te gebruiken: scherpstelling zeer gemakkelijk met de vingertop:draait zeer soepel.
        Wij spreken tenslotte nog altijd over een fotocamera. Het filmen is een leuke bijkomstigheid, maar niet de hoofdtaak van een DSLR.
        Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

        Comment


        • #5
          Re: Canon 600D: scherpstellen tijdens filmen

          Oorspronkelijk geplaatst door philippeDeli Bekijk bericht
          ja! AF op 600D zeker niet het geval tijdens het filmen. Daarom is het zeer gemakkelijk van een STM objectief te gebruiken: scherpstelling zeer gemakkelijk met de vingertop:draait zeer soepel.
          Wij spreken tenslotte nog altijd over een fotocamera. Het filmen is een leuke bijkomstigheid, maar niet de hoofdtaak van een DSLR.
          +1
          Klopt, ik heb zelf de 18-55 STM en die is kwalitatief ook beter (scherper) dan de "gewone" 18-55.
          En de STM-lenzen zijn gemaakt speciaal voor filmen.
          Paul

          Comment

          Working...
          X