Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Paar maand zelfstandig en eerste fout gemaakt?... Proximedia contract getekend

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Paar maand zelfstandig en eerste fout gemaakt?... Proximedia contract getekend

    Beste,

    Ik ben net bedrijfje gestart en werd begin deze week opgebeld door een medewerker van proximedia. Er zou een actie lopen en mijn bedrijf zou kans maken op een gratis website, blablabla...

    Gisteren dan de dame langs gekomen, beetje uitleg, klonk allemaal veel belovend, nog laptop er boven op, tablet erbij en dat voor niet... alleen onderhoud van 199€/m voor 48 maand.

    Nu had ik de pech dat ik gisteren 40° koorts had en eigenlijk al heel de dag in men bed gelegen had en de hersenen iets minder werkten, maar vandaag begint alles beetje weer op gang te komen en lijkt dit me eigenlijk alles behalve een leuke deal.

    Woensdag leveren ze al de laptop en tablet, nu zou ik graag dit alles annuleren voor er kosten naar mij toe gemaakt worden, alleen vrees ik voor hun contracten als ik het net mag geloven.

    Dom van mij, i know, maar kan ik als zelfstandige gebruik maken van het recht op annuleren binnen de 7 dagen?

    Maandag bel ik alvast mijn advocaat op voor de zekerheid en heb al mail naar de gerechtelijke dienst van unizo, maar wou hier toch ook eens vragen of er mensen ervaring hebben?

    Los dat het redelijk wat geld kost, dit heb ik er voor over, maar als ik de resultaten op google mag geloven zijn de websites ook niet het van het...
    Sony A300 :.: Sony 18-70 f3.5-5.6 :.: Minolta 35-70 f4 :.: Minolta 28-135 f4-4.5 :.: Sony HVL-F42AM

  • #2
    Re: Paar maand zelfstandig en eerste fout gemaakt?... Proximedia contract getekend

    Nogal een bedrijf moet ik zeggen



    Bedrijven die in zee gaan met de omstreden webbouwer Proximedia komen niet zonder meer onder de overeenkomst uit door een beroep te doen op de colportagewet. Dat heeft de kantonrechter in Alkmaar bepaald.


    Websitebouwer Proximedia heeft wederom een ontevreden klant voor de rechter gesleept. En die moet alsnog 6300 euro met rente betalen.




    Comment


    • #3
      Re: Paar maand zelfstandig en eerste fout gemaakt?... Proximedia contract getekend

      Inderdaad, betalen wil ik gerust voor diensten die dan ook perfect zijn. Maar na eventjes langer dan 5 min te googlen blijkt dit de grootste amateurs te zijn die met wurgcontracten de mensen hun geld af pakken.

      Dom, dom, dom, maar denk dat ik een oplossing gevonden heb.

      Ik heb mij in december 2009 ook laten vangen door die gasten. Direct na ondertekening van het contract heb
      Ik verschillende keren met de firma PROXIMEDIA gebeld, maar kreeg steeds hetzelfde te horen, dat ik dan een verbrekingsvergoeding zou moeten betalen van enkele duizenden euro's. Uiteindelijk deden ze mij een ander voorstel. Ze boden mij een goedkoper contract aan zonder de laptop. Dit heb ik niet aanvaard daar ik reeds het volgende gelezen had in hun verkoopsvoorwaarden.
      HET CONTRACT OF DE EERSTE BETALING KON PAS INGAAN NADAT IK DE LAPTOP ZOU ONTVANGEN HEBBEN.
      Ik zou deze dan ook steeds geweigerd hebben. zodat het contract niet zou kunnen aanvangen.

      Ik heb dezelfde week ook contact op geneomen met UNIZO. Zij waren reeds van deze terugkerende problemen met andere klanten op de hoogte. Zij hebben met PROXIMEDIA contact op genemen en de zaak zonder kosten kunnen regelen. Met dank aan UNIZO.
      Dit kwam ik op test aankoop tegen. Lijkt me dus het proberen waard.


      Niet te geloven dat een mens daar in trapt, maar toch als ik zo lees ben ik geen alleen staand geval.
      Sony A300 :.: Sony 18-70 f3.5-5.6 :.: Minolta 35-70 f4 :.: Minolta 28-135 f4-4.5 :.: Sony HVL-F42AM

      Comment


      • #4
        Re: Paar maand zelfstandig en eerste fout gemaakt?... Proximedia contract getekend

        Bedenktijd is wettelijk vastgelegd


        De discussie gaat natuurlijk gaan over die 199 Euro /maand die minder is dan de 200 Euro aankoopsom. Maar m.i. is de waarde van het contract 48 x 199 Euro alhoewel de verkoper dit zal tegenspreken.

        Mijn idee voor wat het waard is natuurlijk, maar ik zou zeker schriftelijk /mail / fax ... de ontbinding van het contract eisen.

        mvg,
        Patric

        Comment


        • #5
          Re: Paar maand zelfstandig en eerste fout gemaakt?... Proximedia contract getekend

          Oorspronkelijk geplaatst door Patric_M Bekijk bericht
          Bedenktijd is wettelijk vastgelegd


          De discussie gaat natuurlijk gaan over die 199 Euro /maand die minder is dan de 200 Euro aankoopsom. Maar m.i. is de waarde van het contract 48 x 199 Euro alhoewel de verkoper dit zal tegenspreken.

          Mijn idee voor wat het waard is natuurlijk, maar ik zou zeker schriftelijk /mail / fax ... de ontbinding van het contract eisen.

          mvg,
          Patric
          Ja, ik zou maandag alvast een aangetekend schrijven doen aan deze firma samen met een telefoontje. Snelheid is de sleutel hier

          Comment


          • #6
            Re: Paar maand zelfstandig en eerste fout gemaakt?... Proximedia contract getekend

            Inderdaad, de brieven zijn gemaakt, zowel naar de afdeling gent, afdeling brussel als de maatschappelijke zetel. Mijn contact persoon bij de bank is gemaild om zeker geen domicileringsmandaat te geven, mijn hosting provider is gemaild om zeker niet mijn domein door te geven, unizo is gemaild en maandag ochtend 9u bel ik naar unizo en proximedia.
            Sony A300 :.: Sony 18-70 f3.5-5.6 :.: Minolta 35-70 f4 :.: Minolta 28-135 f4-4.5 :.: Sony HVL-F42AM

            Comment


            • #7
              Re: Paar maand zelfstandig en eerste fout gemaakt?... Proximedia contract getekend

              Patric_M, volgens mij zijn er andere regels bij bedrijven dan particulier.
              Sony A300 :.: Sony 18-70 f3.5-5.6 :.: Minolta 35-70 f4 :.: Minolta 28-135 f4-4.5 :.: Sony HVL-F42AM

              Comment


              • #8
                Re: Paar maand zelfstandig en eerste fout gemaakt?... Proximedia contract getekend

                Als je cadeautjes krijgt (laptop, tablet in dit geval) dan zal het bedrag daarvoor uiteindelijk wel door jou betaald moeten worden, sinterklaas bestaat niet.
                Firma's die zo'n zaken beloven vertrouw ik eigenlijk niet, en als ik kijk naar de links die Sultana heeft gepost, dan hoop ik voor jou dat je nog onder dat contract uit raakt, want die firma's hebben gewoonlijk de beste juristen in dienst om ervoor te zorgen dat zij altijd hun gelijk halen (en dat jij dus je geld moet afgeven...).

                Voor 9552 euro (199 euro x 48 maanden) mogen ze wel een heel mooie laptop en tablet geven.
                Last edited by Black B@ndit; 15 februari 2014, 20:11.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Paar maand zelfstandig en eerste fout gemaakt?... Proximedia contract getekend

                  Cadeautjes bestaan inderdaad niet, maar voor kwalitatief goed werk wil ik gerust zoveel betalen.

                  De uitleg en de foto's die ze voorlegden waren ook prima. Site volledig op maat gemaakt, 3x per jaar update, eigen mogelijkheid om up te daten, fotoshoot, iemand die teksten verzorgd, hosting en email hosting, aangepaste site voor tablet en smartphone's,... Daar bovenop nog om de 2 jaar nieuwe laptop en tablet. Daar wil ik dus echt zoveel aan uit geven, heb ik geen problemen mee. Het probleem krijg ik wanneer ik dan begin te lezen dat dit allemaal verkoop trucs en leugens zijn.

                  Daarom dat ik dan liever niets van ze ontvang en onmiddellijk alles opzeg voor het te laat is, als het nog niet zo ver is.
                  Sony A300 :.: Sony 18-70 f3.5-5.6 :.: Minolta 35-70 f4 :.: Minolta 28-135 f4-4.5 :.: Sony HVL-F42AM

                  Comment


                  • #10
                    Re: Paar maand zelfstandig en eerste fout gemaakt?... Proximedia contract getekend

                    Nog even over de prijs, wat kosten volgende zaken dan ongeveer? Van uit gaande dat het door professionele beroeps gebeuren, ik weet dat in bij beroep het al wat goedkoper kan.

                    Laptop incl muis en draagzak +-800€ (2x)
                    Tablet +-300€ (2x)
                    Hosting mail en site domein naam +-200€ (4x)
                    profi shoot 500€
                    maken site 1200€
                    alle kleine diensten er rond (google, smartphone, site, bizbook, ...) 400€
                    3x jaarlijks update voor 4jaar 100€ x 12 dus

                    Zal dit ongeveer zijn toch? Als ik alles optel kom ik op 6300€, nog altijd stuk minder dus, maar rekening houdende met een zeer goede service, zowel via telefoon en indien nodig bij u thuis leek me doenbaar.
                    Sony A300 :.: Sony 18-70 f3.5-5.6 :.: Minolta 35-70 f4 :.: Minolta 28-135 f4-4.5 :.: Sony HVL-F42AM

                    Comment


                    • #11
                      Re: Paar maand zelfstandig en eerste fout gemaakt?... Proximedia contract getekend

                      Bel gerust eens naar Brigitte, een van de bazen bij UNIZO en noem gerust mijn naam, is familie van ons. Zie PM.


                      Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

                      Comment


                      • #12
                        Re: Paar maand zelfstandig en eerste fout gemaakt?... Proximedia contract getekend

                        Dat en een dozijn bedrijfsgidsen, moeten zowat de grootste gangsters zijn ...

                        Veel Geluk!
                        My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

                        Comment


                        • #13
                          Re: Paar maand zelfstandig en eerste fout gemaakt?... Proximedia contract getekend

                          Oorspronkelijk geplaatst door n0sTRa Bekijk bericht
                          Nog even over de prijs, wat kosten volgende zaken dan ongeveer? Van uit gaande dat het door professionele beroeps gebeuren, ik weet dat in bij beroep het al wat goedkoper kan.

                          Laptop incl muis en draagzak +-800€ (2x)
                          Tablet +-300€ (2x)
                          Hosting mail en site domein naam +-200€ (4x)
                          profi shoot 500€
                          maken site 1200€
                          alle kleine diensten er rond (google, smartphone, site, bizbook, ...) 400€
                          3x jaarlijks update voor 4jaar 100€ x 12 dus

                          Zal dit ongeveer zijn toch? Als ik alles optel kom ik op 6300€, nog altijd stuk minder dus, maar rekening houdende met een zeer goede service, zowel via telefoon en indien nodig bij u thuis leek me doenbaar.
                          Het is moeilijk zo'n algemeen rekensommetje te maken. Wat voor een bedrijfje heb je? Is het een winkeltje met veel wisselende producten? Is het een ingewikkelde website? Kun je niet volstaan met een systeem waarbij je zelf de inhoud steeds aanpast (CMS). Of met een bedrijf dat templates verschaft en jij zelf de pagina's maakt (Swifty bijvoorbeeld maar er zullen er vele zijn). Hosting/mail kost ook veel minder dan je hier opgeeft.

                          Als ik jou was zou ik mij eens goed laten informeren..
                          http://www.smuttynose.nl

                          Comment


                          • #14
                            Re: Paar maand zelfstandig en eerste fout gemaakt?... Proximedia contract getekend

                            Dit is iets die al jaren aan de gang is, daarom dat ik er zo snel mogelijk van af wil geraken voor ik kan starten aan 4 jaar stress... De rechtbank moet toch ook wel eens beginnen beseffen dat ze telkens de verkeerde mensen vrij hun gang laten gaan.
                            Sony A300 :.: Sony 18-70 f3.5-5.6 :.: Minolta 35-70 f4 :.: Minolta 28-135 f4-4.5 :.: Sony HVL-F42AM

                            Comment


                            • #15
                              Re: Paar maand zelfstandig en eerste fout gemaakt?... Proximedia contract getekend

                              Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
                              Het is moeilijk zo'n algemeen rekensommetje te maken. Wat voor een bedrijfje heb je? Is het een winkeltje met veel wisselende producten? Is het een ingewikkelde website? Kun je niet volstaan met een systeem waarbij je zelf de inhoud steeds aanpast (CMS). Of met een bedrijf dat templates verschaft en jij zelf de pagina's maakt (Swifty bijvoorbeeld maar er zullen er vele zijn). Hosting/mail kost ook veel minder dan je hier opgeeft.

                              Als ik jou was zou ik mij eens goed laten informeren..
                              Als dit hier van de baan is zal ik er mij eens rustig voor zetten en kijken wat nu een deftige oplossing is, al dan niet met eigen beheer.
                              Sony A300 :.: Sony 18-70 f3.5-5.6 :.: Minolta 35-70 f4 :.: Minolta 28-135 f4-4.5 :.: Sony HVL-F42AM

                              Comment

                              Working...
                              X