Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Egaal maken van huid

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Egaal maken van huid

    Ik zie heel veel foto's waar de huid van een model egaal is. Ik vraag mij af hoe doen ze het. Ik heb het al geprobeerd met o.a. Verzadiging verminderen, contrast verminderen, vervagen. Maar de foto van de modellen die ik bekijk zijn nog mooier. Wie geeft mij de tip?

  • #2
    Re: Egaal maken van huid

    Bekijk dit eens, skin retouch.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: Egaal maken van huid

      Bedankt voor de tip. Ik zal het eens proberen

      Comment


      • #4
        Re: Egaal maken van huid

        Ik weet dat Piet (MoreThanWords) in Lightroom spreekt over "negatieve clarity".
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Egaal maken van huid

          Afhankelijk van hoe ver je wil gaan, ben je snel een uurtje of twee in Photoshop bezig Meestal tussen de 20 en 30 lagen en een beeld van iets meer dan een gigabyte

          bvb een eerste fase: http://www.flickr.com/photos/rudy_m_...s/12550417634/

          Ik kan hier een epistel schrijven van hoe maar dat zal je niet veel verder helpen vrees ik, zelf ben ik het ook nog aan't leren . Er bestaan verschillende workshops op 't net (betalende) waar je veel kan van leren. bvb bij phlearn.com koop ik al eens een pro workshop. (de video van portret retouch duurt anderhalf uur )
          Last edited by Rudy M.; 15 februari 2014, 23:40.
          Rudy,

          Hier vind je meer Astrofotografie werk.

          Comment


          • #6
            Re: Egaal maken van huid

            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
            Ik weet dat Piet (MoreThanWords) in Lightroom spreekt over "negatieve clarity".
            En in de link van Alex606 heeft ook Hjanssen het erover, ga dat eens proberen want heel simpele methode.

            Walter
            D850

            Comment


            • #7
              Re: Egaal maken van huid

              Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
              En in de link van Alex606 heeft ook Hjanssen het erover, ga dat eens proberen want heel simpele methode.

              Walter
              Zeker nu je (tenminste in LR5) die negatieve clarity kunt borstelen!
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: Egaal maken van huid

                Werken met vele lagen en maskers, geven je het perfecte resultaat. Maar je bent inderdaad, zoals Rudy M het zegt, een tijdje bezig met photoshoppen.

                Comment


                • #9
                  Re: Egaal maken van huid

                  Als je niet zoveel uren eraan wilt spenderen (zoals ik ):

                  http://imagenomic.com/pt.aspx

                  Comment


                  • #10
                    Re: Egaal maken van huid

                    Oorspronkelijk geplaatst door Jantjek Bekijk bericht
                    Als je niet zoveel uren eraan wilt spenderen (zoals ik ):

                    http://imagenomic.com/pt.aspx
                    Er bestaat ook Portrait Professional maar ik heb geen referenties over de kwaliteit van het resultaat. Misschien iemand kan iets over zeggen...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Egaal maken van huid

                      Ook OnOne Software Perfect Photo Suite 8 heeft een portretmodule: Perfect Portrait. Eventueel apart verkrijgbaar (via de App Store); hoewel deze module goeie commentaren krijgt (o.m. van Matt Kloskowski), vind ik persoonlijk dat er nog werk aan is, vóór dit een volwaardig 'portretmaker' kan genoemd worden.
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Egaal maken van huid

                        Oorspronkelijk geplaatst door GTrotter Bekijk bericht
                        Er bestaat ook Portrait Professional maar ik heb geen referenties over de kwaliteit van het resultaat. Misschien iemand kan iets over zeggen...
                        Portrait professional is niet zo professioneel. Deze verandert ook vorm van gezicht, ogen, mond, kin, … eigenlijk een beetje alles, waardoor het eindresultaat helemaal niet meer op diezelfde persoon lijkt….

                        Comment


                        • #13
                          Re: Egaal maken van huid

                          In ACDSee pro 7 doe ik het heel eenvoudig via noise reduction in een extreme vorm. Doodeenvoudig, zonder lagen en aan te brengen via een brush-tool. Je kan wellicht niet zo gedetailleerd werken als in Photoshop, maar 't gaat razend snel en 't valt niet té veel op. Eens je zone geselecteerd is kan je de sterkte van het effect via een schuivertje aanpassen.

                          Groeten,

                          Riho
                          Nikon Z6 II & D500 + Nikon 24-70mm + Nikon 28-300mm + Nikon 70-200mm 2.8 VRII + Sigma 180mm macro 1:1 f3.5 APO EX DG HSM + SB900
                          Drone piloot A2/A3 met DJI Mavic 2 Pro

                          Comment


                          • #14
                            Re: Egaal maken van huid

                            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                            Ook OnOne Software Perfect Photo Suite 8 heeft een portretmodule: Perfect Portrait. Eventueel apart verkrijgbaar (via de App Store); hoewel deze module goeie commentaren krijgt (o.m. van Matt Kloskowski), vind ik persoonlijk dat er nog werk aan is, vóór dit een volwaardig 'portretmaker' kan genoemd worden.
                            Deze gebruik ik ook, geeft een bevredigend resultaat voor snelle retouch, maar haalt ver niet het resultaat van een gezichtsreconstructie in Photoshop. De "Mask" module is subliem meestal maak ik mijn maskers hier ipv in CS5 Black& White is eveneens een aanrader.
                            Rudy,

                            Hier vind je meer Astrofotografie werk.

                            Comment

                            Working...
                            X