Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

benodigde accessoires

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • benodigde accessoires

    Hallo,

    wij zijn van plan een reis te maken van vier maanden in Zuid-Oost Azie. Omdat mijn klassiek fototoestel aan vervanging toe is, overweeg ik om een digitaal toestel aan te schaffen. Tot hiertoe lijken mij twee toestellen het overwegen waard de canon EOS digital rebel (300D??) en de SONY DSC-F828.
    Het grote nadeel van beide toestellen is dat ze redelijk zwaar zijn. 1.Zijn er hiervoor in dezelfde prijsklasse lichtere goede alternatieven? Een must is dat ze minimaal een equivalent bereik van 28-200mm hebben.
    2. Wat heb ik allemaal van accessoires nodig? Ik heb begrepen dat ik al een oplader voor de batterij nodig heb en twee compact flash cards. Wat zijn de mogelijkheden om deze flash cards uit te lezen en op te slaan? Kan ik dat ter plekke laten branden in internet/photo shops? Of is het handiger hiervoor nog eens een uitlezer/hard disk mee te nemen.
    Let wel - wij reizen met de rugzak. Travel light is het motto. Wat weegt dit allemaal? Is dit betrouwbaar genoeg en niet allemaal wat te fragiel om mee rond te trekken?

    Alvast bedankt voor de input
    groeten
    Alec

  • #2
    In de prijsklasse waar jij naar kijkt, zou ik gaan voor de Konica Minolta Dimage A2. Sneller, kleiner en lichter dan de F828 én heeft Optical Stabilizer (zeker op reis, waar je niet altijd weet waar je uitkomt, een must.)
    De beeldkwaliteit zou ook beter zijn dan de F828.

    Nu in elk geval, koop het toestel niet een week voor je op reis vertrekt, hé. Oefen er eerst mee...

    Lader en batterij zit altijd inbegrepen bij camera, maar neem zeker een extra batterij mee voor het geval dat. Die lader kun je in principe op alle lichtnetten gebruiken, mits een adapterke. Als je denkt langere tijd geen hotels te zien waar stroom is, neem je best verschillende batterijen mee.
    Twee CF-kaartjes is voldoende, maar neem nog een X-drive (of een ander toestel waar je je CF-kaarten kunt in leegmaken) mee.

    http://www.digifotofreak.nl

    Comment


    • #3
      Originally posted by MarcFoto
      In de prijsklasse waar jij naar kijkt, zou ik gaan voor de Konica Minolta Dimage A2. Sneller, kleiner en lichter dan de F828 én heeft Optical Stabilizer (zeker op reis, waar je niet altijd weet waar je uitkomt, een must.)
      De beeldkwaliteit zou ook beter zijn dan de F828.

      Nu in elk geval, koop het toestel niet een week voor je op reis vertrekt, hé. Oefen er eerst mee...

      Lader en batterij zit altijd inbegrepen bij camera, maar neem zeker een extra batterij mee voor het geval dat. Die lader kun je in principe op alle lichtnetten gebruiken, mits een adapterke. Als je denkt langere tijd geen hotels te zien waar stroom is, neem je best verschillende batterijen mee.
      Twee CF-kaartjes is voldoende, maar neem nog een X-drive (of een ander toestel waar je je CF-kaarten kunt in leegmaken) mee.



      Bedankt voor de nuttige info - ga hem zeker bekijken - ik heb wel vernomen dat de dienst na verkoop bij minolta niet optimaal zou zijn? Bovendien ben ik van plan het toestel in de states te kopen. Bij sony is er een wereldwijde garantie? Enige ervaringen hierrond?

      Waar kan ik een dergelijke X-drive vinden? Kostprijs / Gewicht?

      A

      Comment


      • #4
        Een xdrive kun je het beste kopen bij: www.powerinnumbers.au

        Wat kopen in de VS betreft:
        Ik zou het niet doen tenzij je van plan bent het toestel daar zelf op te halen, zoniet dan komt er bij de prijs 21% invoerrechten en 19% BTW op waardoor je voor de meeste toestellen op of boven de Nederlandse/Duitse prijzen zit. Nogmaals als je hem zelf ophaalt is het wat anders maar denk om de garantie, bekijk goed of deze wereldwijd is en hoe dat dan precies geregeld is.

        Hoop dat ik je hiermee een beetje heb kunnen helpen

        p.s Je noemde in dit topic de 300D naast de Sony F828 maar dat is nogal een verschil. De 300D is namelijk een spiegelreflex en voor het zoomereik dat jij wil zul je ook nog een extra lens moeten kopen. Ik denk dat een compactcamera dan idd beter is.
        In de prijsklasse van ongeveer 500-600 is de G5 natuurlijk de beste (zie ook het laatste nummer van het blad chip )
        "Canon Powershot G5 + 1Gig Microdrive"

        Comment


        • #5
          Originally posted by alec
          Bedankt voor de nuttige info - ga hem zeker bekijken - ik heb wel vernomen dat de dienst na verkoop bij minolta niet optimaal zou zijn? Bovendien ben ik van plan het toestel in de states te kopen. Bij sony is er een wereldwijde garantie? Enige ervaringen hierrond?

          Waar kan ik een dergelijke X-drive vinden? Kostprijs / Gewicht?

          Je kan in Amerika altijd een internationale garantie bijkopen voor eender welk merk (of toch ten minste zo goed als)...
          Alleen,
          ik zou het niet doen omwille van het feit dat je tijdens de vakantie het toestel pas zal leren kennen. Mi. (volledig persoonlijke mening) denk ik dat je dan wel wat foto's zal missen omwille van onvoldoende kennis van het toestel...
          http://www.digifotofreak.nl

          Comment


          • #6
            bedankt voor de nuttige info..

            mijn idee wat de spiegelreflex camera betreft, was dat deze nog altijd veel betere prestaties levert wat betreft zoombereik (mits de goede lens natuurlijk). Ik twijfelde inderdaad omdat je dan met een extra zware lens loopt rond te zeulen...het verschil in gewicht met de Sony is mij niet onmiddellijk duidelijk (toestel met tamron of sigma lens 28-300).

            Wat is het zoombereik van de minolta en van die G5?
            fyi
            ik zou het toestel ginder laten kopen door iemand die hem naar hier zou meebrengen, dus deze problemen stellen zich niet...hoop ik.

            (mijn reis gaat naar Zuid-Oost Azie (Thailand, Vietnam, Laos, Cambodja, Myanmar), misschien ook een interessante markt om de dingen daar te kopen...iemand ervaringen ginder?

            Comment

            Working...
            X