Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rondreis India

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Rondreis India

    Beste

    weet er iemand tips om een rondreis india te ondernemen?

    wat zeker op de planning staat is:

    - Dehli (startplaats)
    - Varanasi
    - jodhpur
    - pushkar
    - bundi

    Doel: de mensen ter plaatste in beeld brengen en hoe ze leven.
    tijdsduur: 3 weken

    voor de rest heb ik nog niet zoveel op de planning staaan. het is niet de bedoeling om snel snel te reizen, maar op het gemak en toch veel te zien maar dus relaxt te reizen.

    alvast bedankt voor de tips.
    Last edited by svanma; 15 februari 2014, 15:57.
    Canon EOS 550D // 15-85mm IS

  • #2
    Re: Rondreis India

    Welke periode ? Varanasi ligt wel een beetje de andere kant uit.Alleen openbaar vervoer of binnenlandse vlucht(en)
    Heb dikwijls op de bus staan wachten (maybe today,maybe tomorrow)

    Comment


    • #3
      Re: Rondreis India

      Periode: Oktober - november
      Vervoer: enkel bus en (nacht)trein

      Oorspronkelijk geplaatst door vdbonal Bekijk bericht
      Welke periode ? Varanasi ligt wel een beetje de andere kant uit.Alleen openbaar vervoer of binnenlandse vlucht(en)
      Heb dikwijls op de bus staan wachten (maybe today,maybe tomorrow)
      Canon EOS 550D // 15-85mm IS

      Comment


      • #4
        Re: Rondreis India

        Met een nachttrein kan je zeker in Varanasi geraken, zorg voor een reservatie.
        Probleem is dat Varanasi de andere kant op ligt van bijvoorbeeld Jodhpur, je zal dus diezelfde afstand moeten terugkeren.
        Maar haalbaar is het zeker in 3 weken, al is een rondje Rajasthan een stuk makkelijker inzake transport en er minstens even mooie beelden te maken zijn.
        Indien je met minimaal 2 reist is zelfs een wagen met chauffeur een heel betaalbare oplossing (35 euro per dag).

        PS indien je zondag 23 februari in Brugge kan geraken dan een bezoekje naar de Reismarkt in Brugge zeker en vast een heel goede tip:http://reismarkt2014.wegwijzer.be/
        Je zal er voldoende informanten vinden die je zullen helpen met je planning.
        Last edited by Leopard; 17 februari 2014, 07:31.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

        Comment


        • #5
          Re: Rondreis India

          Op 3 weken tijd kan je heel wat meer plannen dan wat in je lijstje staat.
          Jaisalmer en Udaipur bvb. En natuurlijk de Taj. Bundi is ook leuk en niet toeristisch.
          Behalve nachttreinen, kan je ook nachtbussen nemen met bedden (geen zetels dus).
          Samen met mijn vrouw spendeerde ik 27€ per dag ... all in (slapen, eten, transport, inkomgelden, ...).
          De bovenvermelde prijs van 35€ per dag voor vervoer alleen is dus een beetje absurd.
          India is het land bij uitstek voor portretten, maar zorg dat je steeds kleingeld op zak hebt.
          Denk niet dat je een dikke zoom nodig hebt, maar vraag het gewoon aan de mensen. 50mm lensje is prima dan

          Comment


          • #6
            Re: Rondreis India

            De vraag was niet hoe goedkoop je kan reizen in India, maar hoe je het eventueel beschreven traject kan klaren in 3 weken.
            Het rijgedrag van Indische nachtbussen is een gruwel; ik zou deze onveilige manier van reizen aan niemand aanraden.
            In India rondreizen wordt precies altijd geassocieerd in een sport om het nog goedkoper te kunnen doen.
            En met eigen vervoer reizen heb je oneindig meer vrijheid, wat mij veel minder absurd lijkt.
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

            Comment


            • #7
              Re: Rondreis India

              Ik heb 3 jaar geleden India bezocht.
              Jaisalmer en Jaipur vond ik mooier en leuker dan Jodhpur. Dus dit kan je misschien vervangen en een andere gelijkaardige stad overwegen.
              In Jaisalmer zit je in woestijn gebied en daar kan je nog wel een woestijntocht doen als je daar zin in hebt.

              Eigenlijk moet je Agra ook doen, al is het maar voor de Taj Mahal.

              Een andere supertopper en wordt echt heel vaak vergeten is Amritsar.
              Dit ligt wel vrij noordelijk dus moet je kunnen opnemen in je programma.
              Je kan dit wel vrij goedkoop overbruggen met het vliegtuig. (je kan mss ineens vandaar naar varanasi vliegen?)
              Amritsar is het heiligdom van de Sikhs en de beleving die daar hangt is super intens. Alleen Varanasi komt hierbij in de buurt.
              De tempel bij nacht is echt een unieke ervaring.

              Van daaruit zou je nog naar dharamsala kunnen reizen wat de verblijfplaats is van de dalai lama in ballingschap.
              Echt veel is hier niet te zien maar je kan hier wel mooi wandelen aan de voet van het himalaya gebergte.

              Je kan mij altijd contacteren voor verdere info.

              Comment


              • #8
                Re: Rondreis India

                De topic starter vraagt "tips om een rondreis India te ondernemen", heeft "niet de bedoeling om snel snel te reizen" en wil "de mensen ter plaatste in beeld brengen".
                Daarom adviseer ik het openbaar vervoer omdat je daar (en in de stations) écht in contact komt met de bevolking. Terwijl een privé chauffeur je naar zijn standaard adresjes rijdt. Toevallig altijd een neef of oom die een paar roepies wil bijverdienen ... wat zich dan weer vertaald in commissie.
                Dat het openbaar vervoer geen luxe biedt, is geweten, al heb ik erger meegemaakt. En risico's heb je altijd en overal.
                Verder laat ik het aan de TS over waar diens budgettaire grens ligt.
                Het was maar een tip ...

                Comment


                • #9
                  Re: Rondreis India

                  Indien je Agra zou aandoen zou ik zeker de tijd nemen om naar Fathepur sikri tegaan is niet zover.
                  Eerst hadden we een nacht of 2 in agra geslapen dan verder naar F.s. wat ons veel aangenamer was en zeker de moeite waard om te bezoeken.
                  Khajuraho en orcha zijn ook wel mooie dingen en de moeite waard ,ma ja het blijft een groot land en vooral shanti ,shanti.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Rondreis India

                    Wie Indie zegt denkt automatisch Tai Mahal of meer algemeen Agra wanneer je het rode fort er ook nog bijneemt.Maar als het om sfeer,gebouwen en mensen gaat verkies ik Varanasi hier ver boven.Deze plaats ademd spiritualiteit,leven en dood van Indie uit zoals ik het elders in dat land nergens ervaren heb.De bouwwerken ademenen een verleden uit dat nog niet voorbij is,m.a.w. je stapt gewoon het verleden in,of het nu is aan de oever van de Ganges tussen de scheefzakkende tempels of in een van de nauwe straatjes waar je jezelf moet wegdrukken in een portiek om plaats te maken voor een langstrekkende begrafenisprocessie.Ik heb de nachttrein genomen,in een boemelvaart tussen de Indische mensen,niet ergens in de éérste klasse,en heb ervan genoten.Deze mensen zijn heel vriendelijk en je zit binnen de kortste keren samen met hun aan de door hun meegebrachte lunch.En leert zo het échte Indie kennen...niks vliegtuig,niks privé vervoer.
                    digitaal impressionist

                    Comment


                    • #11
                      Re: Rondreis India

                      Ik heb in India al heel veel bussen, treinen, vrachtwagens, bootjes, brommers en dergelijke genomen (4 x in India geweest oa in Ladakh, Kasmir, Himachal Pradesh, Rajasthan, Tamil Nadu, Kerala...)
                      Niets verkeerd mee en je leeft er inderdaad heel dicht bij de Indiërs en je leert er voor een stukje het echte India kennen.
                      Anderzijds heb ik ook al een paar maal een taxi gehuurd voor langere periode; een stuk minder vermoeiend en je komt ook op plaatsen waar het met het openbaar vervoer moeilijk komen is.
                      Ik zie er dan ook niets verkeerd in en voor wie beperkt in tijd is biedt dit zeker een goed alternatief.
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

                      Comment

                      Working...
                      X