Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hero3 of Coolpix AW 110/120

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hero3 of Coolpix AW 110/120

    Ik overweeg een HERO3+ Black Edition of de Nikon Coolpix AW 110/120 te kopen. De bedoeling is deze te gebruiken in poelen vanaf maart wanneer de amfibiën weer uit de modder komen.
    Het gemeenschappelijke wat ze hebben is dat deze camera's waterdicht zijn. Het nadeel van de Hero3 lijkt mij het vaste brandpunt van alleen de enorme groothoek dus behalve als actiecamera nergens anders voor te gebruiken. De beeldhoek van de Coolpix 110 is equivalent van kleinbeeld : 28-140 mm); f/3.9-4.8. De Hero heeft afstandsbediending wat noodzakelijk is, de Coolpix alleen via Wifi en een smartphone. Wil iemand ervaring delen van een van deze cameras's. Uiteraard niet van de AW 120 versie want die komt pas eind van deze maand op de markt.

    Het gaat me vooral om de beeldkwaliteit: b.v. scherpte; ruis.
    Last edited by Eenbes; 15 februari 2014, 10:19.

  • #2
    Re: Hero3 of Coolpix AW 110/120

    De Hero3+ is een waterdichte actie-film-camera, waarbij die actie (deels) slaat op de camera en de persoon/voertuig waar het op gemonteerd is.
    Je kan er ook foto's mee trekken, maar daarbij kan je niets instellen (behalve het formaat).
    Als je buiten actie filmt, dan heb je minder last van de vervorming v/d breedhoek.
    Bij foto's heb je er meer last van.
    Eens er gebouwen mee gemoeid zijn (binnen of buiten) dan valt de vervorming veel te fel op.
    Heb je geen smartphone, of durf je die buiten niet gebruiken, dan kan de afstandsbediening van pas komen.
    De smartphone heeft wel het voordeel dat je ziet wat je filmt en dat je alle instelling kunt wijzigen van op afstand.
    (je smartphone 'vervangt' het scherm en de knoppen die ontbreken op de achterkant v/d Hero3).

    De Nikon Coolpix AW 110/120 is een volwaardige compacte foto-camera, die waterdicht is.
    Hier heb ik geen ervaring mee, laat staan dat ik ze zou kunnen vergelijken qua scherpte en ruis.

    Als je bij weinig licht zou willen filmen, dan vrees ik dan er weinig compact camera's zijn die zullen voldoen.
    Tip van Hero3 : film bij weinig licht in 25p ipv 50p, zodat elk beeldje iets langer is belicht.

    Welke van die 2 in uw geval het meest voldoen weet ik niet, maar de Nikon ga je buiten de kikkerpoel ook nog vaak kunnen/willen gebruiken en de Hero3 veel minder.

    PS: Wifi verbruikt ook batterij-capaciteit, vooral als je live meekijkt op je smartphone.

    Comment


    • #3
      Re: Hero3 of Coolpix AW 110/120

      Bedankt Pruimke: het is de bedoeling dat ik hem hoofdzakelijk voor foto's gebruik, maar ook wel stukjes film die ik voor educatieve doeleinden gebruik. Voor actie-film lijkt mij de Hero een geweldig toestel maar daar houd ik me niet mee bezig en of hij het juiste toestel voor mijn doeleinden is blijft de vraag. Wanneer over twee weken de De Nikon Coolpix AW 120 op de markt is neem ik de beslissing.

      ps Ik heb zojuist op internet beelden van de Hero3+ gezien, zelfs bij weinig licht aanvaardbaar door weinig ruis

      Comment

      Working...
      X