Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

beleefdheid is steeds verder te zoeken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • beleefdheid is steeds verder te zoeken

    de beleefdheid van bepaalde mensen is steeds verder te zoeken
    ze bieden iets te koop aan ,maar als je hen een vraag stelt weigeren ze van te antwoorden
    ik vind dat je toch tenminste een teken van leven mag heven als iemand een vraag stelt
    mijn vraag was ale het waren er drie
    1: kan het bepaalde object getest worden
    2: van waar ben je ergens
    3: kan er nog over de prijs onderhandeld worden
    dit zijn toch niet zo een onbeleefde vragen , ale dat vind ik toch
    en als je daar niet wil aan doen , zeg dan gewoon dat er over de prijs niet onderhandeld word of dat er niet mag getest worden, of dat het mijn zaken niet zijn
    maar reageer toch op een vraag, tenminste als je wat beleefdheid hebt
    de wereld is om zeep :-((
    bd0379be

  • #2
    Re: beleefdheid is steeds verder te zoeken

    Ik heb een maand of 2 geleden wat fotomateriaal hier te koop aangeboden. Steeds vermeld
    1/ waar het materiaal kon getest worden
    2/ de prijs vastgelegd is op €xxx

    Er zijn dan altijd mensen die denken nog 40% tot 50% van de prijs te moeten doen maar mogen zich dan van mijn kant aan geen reactie verwachten. De meeste die zo'n kortingen vragen zijn dan meestal doorverkopers hier.

    Hoe vollediger de verkoper zijn advertentie invult hoe duidelijker voor de potentiële koper. Mijns inziens maakt een potentiële koper zich belachelijk door mails te sturen naar mij met "Voor €xxx kom ik er vandaag nog om en heb je je geld".

    Voor nieuw materiaal (niet noodzakelijk fotomateriaal) vraag ik meestal een offerte aan met hun beste prijs en daar is wel 1 en ander mogelijk.

    En al helemaal belachelijk wordt het om een PM te krijgen op het aangeboden materiaal waar men nog de moeite niet neemt iets deftigs te schrijven maar wordt het PM welgeteld 3 woorden lang: OK voor €xxx?
    Last edited by Sultana; 15 februari 2014, 08:44. Reden: VER eruit gehaald :)

    Comment


    • #3
      Re: beleefdheid is steeds verder te zoeken

      Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
      .....

      Hoe vollediger de verkoper zijn advertentie invult hoe duidelijker voor de potentiële verkoper. Mijns inziens maakt een potentiële verkoper zich belachelijk door mails te sturen naar mij met "Voor €xxx kom ik er vandaag nog om en heb je je geld".
      kom hier niet uit hoor.
      koper/verkoper...?
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: beleefdheid is steeds verder te zoeken

        Hoe vollediger de verkoper zijn advertentie invult hoe duidelijker voor de potentiële koper. Mijns inziens maakt een potentiële koper zich belachelijk door mails te sturen naar mij met "Voor €xxx kom ik er vandaag nog om en heb je je geld".
        bouk, peins dat de zetduivel hem parten heeft gespeeld.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: beleefdheid is steeds verder te zoeken

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          kom hier niet uit hoor.
          koper/verkoper...?
          grt,bouk.
          In het eerste deel zal het over de koper gaan bouk.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #6
            Re: beleefdheid is steeds verder te zoeken

            Even de post aangepast

            Comment


            • #7
              Re: beleefdheid is steeds verder te zoeken

              Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
              Even de post aangepast
              OK ik heb um.
              -----
              maar het belangrijkste is:
              kijk naar het postgedrag van een verkoper, daar is veel uit te halen.
              het zijn vaak de zgn niet handelaren die erg onbeleefd zijn.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: beleefdheid is steeds verder te zoeken

                Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                Ik heb een maand of 2 geleden wat fotomateriaal hier te koop aangeboden. Steeds vermeld
                1/ waar het materiaal kon getest worden
                2/ de prijs vastgelegd is op €xxx

                Er zijn dan altijd mensen die denken nog 40% tot 50% van de prijs te moeten doen maar mogen zich dan van mijn kant aan geen reactie verwachten. De meeste die zo'n kortingen vragen zijn dan meestal doorverkopers hier.

                Hoe vollediger de verkoper zijn advertentie invult hoe duidelijker voor de potentiële koper. Mijns inziens maakt een potentiële koper zich belachelijk door mails te sturen naar mij met "Voor €xxx kom ik er vandaag nog om en heb je je geld".

                Voor nieuw materiaal (niet noodzakelijk fotomateriaal) vraag ik meestal een offerte aan met hun beste prijs en daar is wel 1 en ander mogelijk.

                En al helemaal belachelijk wordt het om een PM te krijgen op het aangeboden materiaal waar men nog de moeite niet neemt iets deftigs te schrijven maar wordt het PM welgeteld 3 woorden lang: OK voor €xxx?
                in het bericht of de advertentie ,waar ik over spreek staat niks van waar je kan of mag testen of over de toestand waarin het object zich bevindt.
                Enkel een prijs.
                Vind jij dit dan belachelijke vragen?
                Dan kan je ook niet veel verdragen
                Mij hebben ze altijd geleerd van als men u iets vraagt van te antwoorden en dan nog minimum te antwoorden met 2 woorden.
                Maar niks zeggen of laten horen van u vind ik helemaal niet kunnen.


                Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
                bd0379be

                Comment


                • #9
                  Re: beleefdheid is steeds verder te zoeken

                  Oorspronkelijk geplaatst door tweetty Bekijk bericht
                  in het bericht of de advertentie ,waar ik over spreek staat niks van waar je kan of mag testen of over de toestand waarin het object zich bevindt.
                  Enkel een prijs.
                  Vind jij dit dan belachelijke vragen?
                  Dan kan je ook niet veel verdragen
                  Mij hebben ze altijd geleerd van als men u iets vraagt van te antwoorden en dan nog minimum te antwoorden met 2 woorden.
                  Maar niks zeggen of laten horen van u vind ik helemaal niet kunnen.


                  Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
                  Aiaiai, mij geen woorden in de mond leggen . Ik beweer echt nergens dat je belachelijke vragen stelt hoor en kan enkel uit men ervaring puren als koper en verkoper hier op het forum.

                  En weet je wat ook zou helpen? Dat verkopers een bericht laten bij een mod als het item is verkocht zodat er een slotje op komt. Ik pas ook mijn posts aan zo gauw een item is verkocht door in hoofdletters en kleur te vermelden dat het item weg is maar toch (tussen het slot en aanpassing post) zijn er nog die dit niet kunnen lezen en me uitleg over het item vragen.

                  Maar nog eens, ik beoordeel echt jou niet hoor met je vragen want als ik het lees dan zijn jou vragen heel terecht.

                  TIP: kijk zeker naar het profiel van de verkoper en zijn gedrag op BD. Dit kan al veel verklaren met welk type persoon je hier te maken hebt (omgekeerde is natuurlijk ook geldig ).

                  Comment


                  • #10
                    Re: beleefdheid is steeds verder te zoeken

                    Kijk ik heb al diverse dingen te koop aangeboden op het forum
                    En ben met je akkoord dat sommige mensen belachelijke prijzen durven bieden.
                    Maar toch zal ik altijd antwoorden, soms met veel tegenzin maar toch doe ik het
                    Ik heb ook al geleerd dat als je niks vraagt meestal veel te veel betaalt.
                    Dus me iets beleefd te vragen mis doe je niks.
                    Of wel soms?
                    Mvg tweetty

                    Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
                    bd0379be

                    Comment


                    • #11
                      Re: beleefdheid is steeds verder te zoeken

                      Mijn ervaring is dat je met een komplete en uitgebreide beschrijving, en met de aanbieding tegen een vast prijs, nog steeds mensen hebt die het niet gelezen hebben en vragen stellen die al beantwoord zijn in de aanbieding. Ik vrees dat sommigen het gewoon als tijdverdrijf nemen om van die overbodige vragen te stellen. In het begin antwoordde ik daar beleefd op maar door ervaring geleerd negeer ik nu die reacties want ze leiden toch tot niets.

                      Comment


                      • #12
                        Re: beleefdheid is steeds verder te zoeken

                        Oorspronkelijk geplaatst door Rovaer Bekijk bericht
                        Mijn ervaring is dat je met een komplete en uitgebreide beschrijving, en met de aanbieding tegen een vast prijs, nog steeds mensen hebt die het niet gelezen hebben en vragen stellen die al beantwoord zijn in de aanbieding. Ik vrees dat sommigen het gewoon als tijdverdrijf nemen om van die overbodige vragen te stellen. In het begin antwoordde ik daar beleefd op maar door ervaring geleerd negeer ik nu die reacties want ze leiden toch tot niets.
                        Spijtig dat dit niet enkel het geval is met "Te koop". In alle topics is het verschijnsle van vraag er maar op los zonder iets gelezen te hebben.
                        Trouwens, dit leidt dan veelal naar die dome reacties en prijsvoorstellen.
                        Uiteindelijk ben ik nooit voor het systeem geweest waar Jan en Alleman te pas en te onpas iets te koop kunnen aanbieden. Dat een echt lid dat doet (iemand die echt begaan is met fotografie en zich thuis voelt op BD) is normaal, maar dat mensen zich registreren om dan massal aan uitverkoop ten gevolge van verkeerde aankoop, of plots besluiten met de hobby te stoppen ... die zouden er moeten kunnen uit gebonjourd worden. Maar dat gaat nu eenmaal niet zo makkelijk.
                        Daarom kan het bekijken van het gedrag van een verkoper hier op de site wel enig soelaas bieden.
                        Uiteindelijk is het afgesloten tekoop en gezocht voor de effectief betalende leden dan feitelijk gezonder, maar je markt is dan wel kleiner.
                        https://www.fotospotter.be
                        Je suis content d’être heureux

                        Comment


                        • #13
                          Re: beleefdheid is steeds verder te zoeken

                          Ik zit hier al een jaar of negen, en als ik iets interessant tegenkom maar het is van iemand die nog maar pas geregistreerd is, dan zal ik het over het algemeen niet willen kopen. Mijn ervaring met mensen die hier al een tijdje zitten is dat hun materiaal altijd van de kwaliteit is die beschreven wordt. Van iemand die net geregistreerd is en dan meteen iets verkoopt, weet je dat totaal niet. Ik merk dat wat dat betreft het vertrouwen in de community wel groot is.
                          ______
                          www.vue.photo

                          Comment


                          • #14
                            Re: beleefdheid is steeds verder te zoeken

                            Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                            Ik zit hier al een jaar of negen, en als ik iets interessant tegenkom maar het is van iemand die nog maar pas geregistreerd is, dan zal ik het over het algemeen niet willen kopen. Mijn ervaring met mensen die hier al een tijdje zitten is dat hun materiaal altijd van de kwaliteit is die beschreven wordt. Van iemand die net geregistreerd is en dan meteen iets verkoopt, weet je dat totaal niet. Ik merk dat wat dat betreft het vertrouwen in de community wel groot is.
                            Ik onderschrijf dit volledig.
                            Minder glas dan vroeger, maar beter.

                            Comment


                            • #15
                              Re: beleefdheid is steeds verder te zoeken

                              De vraag 'Waarom verkoop je dat?' vind ik behoorlijk irritant, eerlijk gezegd. Het kan zijn dat ik het geld nodig heb of het product niet meer gebruik, maar heb geen zin om mij te verantwoorden daarvoor.
                              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                              Mijn bird foto's en urbex foto's

                              Comment

                              Working...
                              X