Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SD Avondfotografie Antwerpen 4-4-2014

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SD Avondfotografie Antwerpen 4-4-2014

    Voor de indeling van de groepen kijk in dit topic

    SD Avondfotografie - Antwerpen op 04 april 2014 Van: 18:45 tot 24 uur We vertrekken om 19 uur in de ingedeelde groepjes ten laatste om 19 uur. Zorg dat je tijdig aanwezig bent.

    Informatie voor deelnemers


    Avondfotografie te Antwerpen inclusief het blauwe uurtje. Er zullen wel voor iedereen 3 opdrachten worden meegegeven. Deze opdrachten zullen voor iedereen dus hetzelfde zijn, zodat wel later kunnen beoordelen hoe verschillend wij naar een compositie bij avondfotografie kijken. Het is niet verplicht om de foto opdrachten uit te voeren. Het is enkel bedoeld om de avond een beetje attractief te maken. Het staat eenieder vrij om vanaf binnenkomst in de oude stad zich te verplaatsen, met huurfiets, tram of bus.

    Beschrijving

    Samenkomst op linkeroever, Beatrijslaan voor de Sint Annatunnel om 18:45 uur. Te voet uiterlijk 19 uur verder door de tunnel naar het oude pittoreske centrum van Antwerpen.

    Om 21:30 uur
    worden alle deelnemers verwacht op de grote markt voor het Stadhuis van Antwerpen waar we een drankje en eventueel een kleine versnapering nemen(eigen kosten).
    Om 22 uur zetten we onze wandeling verder, en misschien kunnen we eerst ook een groepsfoto maken voor het nageslacht van BD? .
    Om 23:30 uur wordt iedereen verwacht bij de ingang van de Sint Annatunnel op rechteroever alwaar we uiterlijk 23:45 uur gezamenlijk terugkeren naar linkeroever om de SD af te sluiten.

    Verwachtingen en doelen

    Wat kunnen we verwachten van deze SD (Belgium Digital)? Het verwachtingspatroon ligt volledig bij uzelf als fotograaf.
    Het doel, of de doelen die we nastreven, is om waar mogelijk van elkaar te leren hoe avondfotografie in een eigengereid beeld om te vormen. Daarom is het raadzaam om gespreid in groepen van drie/vier(3 à 4) personen het traject af te leggen, en het liefste 1 ervaren fotograaf, die enigszins weet hoe e.e.a. werkt tezamen met een leergierige collega.

    Materiaal

    Benodigd materiaal:
    Velen zullen ondertussen al weten wat voor materiaal zij nodig hebben om ’s avonds foto’s te maken. Hieronder toch enkele aandachtspunten. Vooreerst, Als je u zich op de openbare rijweg begeeft, doe dan een reflecterend hesje aan(niet verplicht, maar wel zo veilig). Uit ervaring weet ik dat als je dit draagt, je ook niet snel lastig wordt gevallen door bewoners en dat je ook niet snel aanzien wordt als een toerist ’s avonds, meestal staat er op mijn hesje ‘Pers’, wat ik uit een verleden nog heb geërfd. Buiten uw camera(s) en uw keuze objectieven het volgende:

    Reserve batterij(en)
    Lampje(handig een hoofd lampje, maar met een kleintje ook goed)
    Afstandsbediening
    Statief(vanzelfsprekend)
    Afdekplaatje voor je zoeker(niet nodig als je met hoekzoeker werkt)
    Reserve SD kaartje(indien er een crash zich voordoet)
    Geld voor een drankje of versnapering. In 2012 hebben we een bescheiden potje gemaakt, en het is wat de deelnemers zelf willen natuurlijk.

    Optioneel materiaal

    Niet noodzakelijk, maar heb je een trigger, dan kun je verrassende foto’s maken met flitslicht op bepaalde onderdelen in je foto.
    Geen neerklapbaar live view? Niet noodzakelijk, maar als je een hoekzoeker hebt, neem hem dan mee.

    3 foto Opdrachten
    Die krijgen jullie pas bij het vertrek aan de Sint Annatunnel, om te voorkomen dat jullie de criptische omschrijvingen van tevoren al gaan opzoeken Dus zorg voor een screenshot van het plan in de link, of neem een plan mee van de oude binnenstad van Antwerpen, want dat hebt u nodig voor de opdrachten.



    Ik heb een wandelroute uitgezet met blauwe lijnen vanaf Sint Jansvliet bij de tunnel. Je bent vrij deze te volgen of niet, dat maakt niet uit. Let wel dat op de blauwe lijnen de drie opdrachten verborgen zullen liggen.

    Bij een oneven getal aan deelnemers plannen we een groepje van drie Hoop dat jullie een leuke avond mogen beleven in Antwerpen.

    Aanmelden via dit topic met een korte melding. Het aanmeldingslijstje zal dan bij regelmaat worden bijgehouden.
    Last edited by Guest4; 27 maart 2014, 15:16.

  • #2
    Re: SD Avondfotografie Antwerpen 4-4-2014

    Lijstje met deelnemers:

    eddy007
    Pbj
    Marcel Raspoet
    pjerreke
    Rx-ke
    Heembeek
    HEYLO
    hypnomedi
    vanalleswa
    photo dante
    blackje
    TOSCANO BD lidnr: BD1448BE * + 1 gastfotograaf
    canonex
    Kerpen
    Spanjaart
    ThaBu
    ReneRaw
    Droopie007
    Wim.Vanmaele(onder voorbehoud)
    rufus1964
    Queenbee
    Kadoeter
    Leen Lauriks
    Ericvannerom
    Foto Véro + 1 gastfotograaf
    Cmanleader BD lidnr: BD2585BE
    Titto

    Organisator
    MG foto
    Last edited by Guest4; 2 april 2014, 09:49.

    Comment


    • #3
      Re: SD Avondfotografie Antwerpen 4-4-2014

      Het is eigenlijk wel wat vroeg voor een vrijdagavond en bovendien het begin van de paasvakantie. Het zou wel eens druk kunnen worden op de ring.

      Maar ik probeer toch of ik vanuit Brussel om 18 u in Antwerpen geraak.

      Reken mij er dus maar bij.


      Groetjes

      Peter

      Comment


      • #4
        Re: SD Avondfotografie Antwerpen 4-4-2014

        Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
        Het is eigenlijk wel wat vroeg voor een vrijdagavond en bovendien het begin van de paasvakantie. Het zou wel eens druk kunnen worden op de ring.

        Maar ik probeer toch of ik vanuit Brussel om 18 u in Antwerpen geraak.

        Reken mij er dus maar bij.


        Groetjes

        Peter
        We kunnen het ook een uurtje later maken als je dat beter uitkomt hoor, zon gaat onder om 20:19 uur

        Comment


        • #5
          Re: SD Avondfotografie Antwerpen 4-4-2014

          Let op verzamelplaats uur is even aangepast naar 18:30 uur en vertrek door tunnel 19 uur De andere tijdstippen kunnen ongewijzigd blijven bestaan

          Comment


          • #6
            Re: SD Avondfotografie Antwerpen 4-4-2014

            Oorspronkelijk geplaatst door MGfoto Bekijk bericht
            Afdekplaatje voor je zoeker(niet nodig als je met hoekzoeker werkt)
            Ook nutteloos als je een EVF hebt...

            Comment


            • #7
              Re: SD Avondfotografie Antwerpen 4-4-2014

              Oorspronkelijk geplaatst door katbollie Bekijk bericht
              Ook nutteloos als je een EVF hebt...
              Juist, als je die hebt, maar niet iedereen kan/wil het zich veroorloven
              Last edited by Guest4; 15 februari 2014, 09:56.

              Comment


              • #8
                Re: SD Avondfotografie Antwerpen 4-4-2014

                Dat zie ik wel zitten. Dus ik kom.
                Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

                Comment


                • #9
                  Re: SD Avondfotografie Antwerpen 4-4-2014

                  Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
                  Dat zie ik wel zitten. Dus ik kom.
                  Je staat erbij Louis. Leuk je ook eens te mogen ontmoeten

                  Comment


                  • #10
                    Re: SD Avondfotografie Antwerpen 4-4-2014

                    nog nooit meegedaan met een uitstap, hopelijk ben ik welkom ? maak graag nachtfoto's. zag dat er ook een uitstap was voor dendermonde.
                    heb daar ook een nachtfoto van gepost bij architectuur.
                    Last edited by hypnomedi; 15 februari 2014, 13:38.
                    gr, JOHAN , nikon D90, D7100

                    Comment


                    • #11
                      Re: SD Avondfotografie Antwerpen 4-4-2014

                      Knap initiatief waar ik graag had bij geweest maar ik kom juist die vrijdag 's avonds terug van Valencia en ik denk niet dat ik dat thuis gaat verkocht krijgen om 's avonds alweer terug op stap te gaan ;-) . Succes in ieder geval en de volgende keer probeer ik er bij te zijn .
                      Nikon D700 & D4 met redelijk wat glaswerk in de tas + Panasonic Lumix FZ 150

                      Comment


                      • #12
                        Re: SD Avondfotografie Antwerpen 4-4-2014

                        Ik wil er ook graag bij zijn
                        Mvg, Marc
                        Sony A77II en A550, CZ 16-80, Sony 70-300 G, Sony 35 1,8 - 50 1,8 - 85 2,8
                        http://fotos.mdlfoto.be/

                        Comment


                        • #13
                          Re: SD Avondfotografie Antwerpen 4-4-2014

                          Oorspronkelijk geplaatst door vanalleswa Bekijk bericht
                          Ik wil er ook graag bij zijn
                          Ik had niet anders verwacht Marc.. Ben heel blij je weer te mogen ontmoeten

                          Comment


                          • #14
                            Re: SD Avondfotografie Antwerpen 4-4-2014

                            Oorspronkelijk geplaatst door lucske_40 Bekijk bericht
                            Knap initiatief waar ik graag had bij geweest maar ik kom juist die vrijdag 's avonds terug van Valencia en ik denk niet dat ik dat thuis gaat verkocht krijgen om 's avonds alweer terug op stap te gaan ;-) . Succes in ieder geval en de volgende keer probeer ik er bij te zijn .
                            Misschien, na overleg met moderator van dit topic, dat ik nog voor of na de vakantieperiode eentje kan organiseren Luc Denk even na over een leuk cadeau voor de partner, en je mag zo weer uitvliegen

                            Comment


                            • #15
                              Re: SD Avondfotografie Antwerpen 4-4-2014

                              Ik hoop dat mensen uit Turnhout ook welkom zijn, als dat zo is dan ben ik graag van de partij.

                              Groetjes,

                              Philip

                              Comment

                              Working...
                              X