Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 70-300/4,0-5,6 AF D ED Nikkor

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon 70-300/4,0-5,6 AF D ED Nikkor


    Ik heb de bovenstaande lens zien staan en vroeg mij af of die wel te doen is (AF Snelheid,...).

    Kent er iemand die en wat zijn jullie ervaringen?
    [Nikon D5100 & Nikon D70]
    [Yves en Liesbeths blog Resort]

  • #2
    bwa ik slaag erin om er een vliegende kievit mee te trekken....
    http://forum.belgiumdigital.com/topic.asp?TOPIC_ID=47804&SearchTerms=,kievit

    't is geen afs, maar als je wat oefent en wat anticipeert op je onderwerp, is deze lens meer dan snel genoeg.... voor mijn behoefte, vogels en vliegtuigen voldoet deze lens dus (daarom ook mijn twijfel voor de 80-400 iedereen zit te zagen dat deze traag is, maar traag is relatief )....

    mvg
    Joris

    'k ben er in ieder geval content over, toch voor zijne prijs....
    To make your dreams come true, wake up

    Comment


    • #3
      Domme vraag misschien, maar wat is "afs"?
      [Nikon D5100 & Nikon D70]
      [Yves en Liesbeths blog Resort]

      Comment


      • #4
        Originally posted by Bizzeke
        Domme vraag misschien, maar wat is "afs"?
        een snelle af, ge hebt de normale af en dan heb je nog de af-s zoals je hebt op de kitlens van de d-70, maar voor wat die s juis staat ? Speed zal het wel niet zijn, dat ligt teveel voor de hand
        To make your dreams come true, wake up

        Comment


        • #5
          AFS is single auto focus, dus vanaf het moment dat ie gelockt is blijft hij daarop scherp. AFC is continue AF, hij blijft mee focussen op het onderwerp bij beweging.
          BD0055BE of te wel Krisv5
          http://users.pandora.be/kris.verhaegen/ E-mail: kris.verhaegen@pandora.be

          Comment


          • #6
            Originally posted by krisv5
            AFS is single auto focus, dus vanaf het moment dat ie gelockt is blijft hij daarop scherp. AFC is continue AF, hij blijft mee focussen op het onderwerp bij beweging.
            Ben je daar zeker van? AFS en AFC zijn instellingen die je maakt op het toestel zelf. Ik denk dat de lens op zich daar dan niets mee te maken heeft.
            Het is nen D70 geworden.

            Comment


            • #7
              Inderdaad Tjoeben, wat krisv5 beweert heeft niks met de zaak te maken ! De AF lenzen van nikon zijn de gewone autofocus lensen en de AF-S lenzen maken gebruik van de silent wave motor voor een supersnelle, superstille AF-werking. Dus veel snellere en stillere scherpstelling dan de gewone AF lenzen. That's it !
              NIKON D70
              NIKKOR AF-S DX 18-70 F3.5-4.5 IF ED

              Comment


              • #8
                Dank u voor de duidelijke uitleg

                Dan weet ik tenminste al 2 punt waarop ik zeker moet letten (snelheid AF en lichtsterkte)

                [Nikon D5100 & Nikon D70]
                [Yves en Liesbeths blog Resort]

                Comment

                Working...
                X