Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 60d of 600d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon 60d of 600d

    Iemand ervaring met deze 2 toestellen?wel of niet?
    thanx
    Last edited by Timmy1; 14 februari 2014, 09:54. Reden: label vergeten

  • #2
    Re: canon 60d of 600d

    Oorspronkelijk geplaatst door Timmy1 Bekijk bericht
    Iemand ervaring met deze 2 toestellen?wel of niet?
    thanx
    Beste Timmy,

    ik heb beide toestellen gebruikt. Eerst de 600D die qua fotokwaliteit prima was maar een beetje te klein voor mijn handen. Verder niets op aan te merken. De 60D lag me veel beter in de hand omdat die groter was en voor mij perfect vormgegeven. Fotokwaliteit ongeveer op hetzelfde niveau als de 600D, maar snellere sluiter, iets meer frames per seconde en de lay out van de bedieningsknoppen is top. Heel intuitief. Ook de bouwkwaliteit, al is het polycarbonaat is top en behoorlijk weather sealed. Als dit de camera's zijn waaruit je wil kiezen zou ik zeker voor de 60D gaan, je zal er zeer tevreden van zijn.

    Ginne.
    Not all who wander are lost ...
    EOS 5DmkIII - Canon EF 16-35mm f4 L USM - Canon EF 50mm f1.4 USM - Canon EF 24-70mm f4 L USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II - Canon Speedlite 430EX II

    Comment


    • #3
      Re: canon 60d of 600d

      Thanx

      Comment


      • #4
        Re: canon 60d of 600d

        Ik heb de 60D en ben er zeer content van.

        Ligt idd heel goed in de handen en vrij gemakkelijke bediening.
        Ik hou vooral van het schermpje bovenaan de camera( wat de 600D niet heeft) , je moet niet steeds het menu induiken.

        Plus er is natuurlijk een prijsverschil tussen beide camera's he. Dat is iets wat jij moet beslissen.

        Over de 600D kan ik helaas niets zeggen

        Comment


        • #5
          Re: canon 60d of 600d

          x00 zijn (goede, niet te onderschatten) amateurtoestellen. x0 zijn semipro toestellen (ook de 7D) met een 1,6 crop. X is pro, al dan niet fullframe.

          6D is een instap fullframe, 5D I/II en III, 1D II, III, IV zijn Pro toestellen.

          Die inleiding om een beetje verschil te maken: De pro toestellen kun je (en moet je) een heel stuk meer instellingen manueel doen dan een semipro, die dan op hun beurt meer instellingen aankunnen dan een amateurtoestel. Veel automatische instellingen zul je niet meer vinden op een pro toestel. Daarentegen zul je veel meer en kwalitatievere hulpmiddelen vinden zoals bvb bovendisplay, dubbel geheugenkaartslot etc.
          Als je plant om bij het basismateriaal te blijven, kies gerust voor de goede 600D waarmee je hele goede resultaten zult verkrijgen. Als je echter meer wilt kies je voor de 60D, 70D maar besef dan wel dat je op termijn zult moeten investeren in kwalitatief glas om echt het verschil te merken.
          Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

          Comment


          • #6
            Re: canon 60d of 600d

            Ik heb een 400D als backup en een 60D als hoofdtoestel.
            Qua formaat en "handling" werk ik met beiden graag, ik vind de xxxD reeks zeker niet te klein, maar ik heb wel voorkeur voor 60D.
            Het is een supertoestel dat met de komst van de 70D een stuk betaalbaarder is geworden tweedehands.
            60D is beste keuze.
            | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Sony Xperia 5 III | There are days where the act of seeing appears to be true happiness.

            Comment


            • #7
              Re: canon 60d of 600d

              Ik kan wat al vermeld staat zeker beamen. Zou ook aanraden om te gaan voor de 60D.
              Op alle gebieden is de 60D de evenknie of beter dan de 600D, behalve de prijs. (Meer frames per seconde, betere batterij, sluitersnelheid, meer snufjes, beter in de hand, ....)
              Persoonlijk vind ik het zijn meerprijs zeker waard.
              Canon 60D, EF50 1.8ii / EF 18-135 IS 3.5 5.6 / EF 70-200 F4 USM L / EF 16-35ii F 2.8 USM L / EF 100ii 2.8 macro IS / EF 50 1.4 / Speedlite 430 EXii, 270 EXii

              Comment


              • #8
                Re: canon 60d of 600d

                Wat mij het meest ergert aan de 600D (en zijn voorgangers) is dat je het diafragma en de sluitersnelheid met hetzelfde wieltje moet afstellen en het ontbreken van een aparte AF knop. Héél onhandig. Sinds de introductie van de 'Q' knop is het extra display niet echt meer een toegevoegde waarde. Maar af en toe durf ik het nog wel eens gebruiken. De 600D is idd compacter maar evenals de 60D werken die pas echt aangenaam met een goede batterygrip eronder.
                Rudy,

                Hier vind je meer Astrofotografie werk.

                Comment

                Working...
                X