Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Powershot S1 IS ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon Powershot S1 IS ?

    miljeir ! da wordt moeilijke beslissing... ik had gelezen dat die foto's genomen met een Canon S1 IS toch niet van de "scherpste" zijn... én niet zo "kleurrijk". Maar mijn test in de winkel met mijn CF kaartje, en thuis achteraf vergeleken op mijn monitor bleek dat verdorie mee te vallen... Dus ik zou der eentje aanschaffen maar niet tegen FNACprijzen ! Ben nie sot hé ! Wie heeft ervaring met http://www.pcwebwinkel.nl Mij lijkt dat prima, zelf afhalen of opsturen. Maar een dagje Amsterdammen mag ook wel ... Laat eens iets horen mannen !

  • #2
    Zie je andere topic.
    Voor elke vraag over hetzelfde onderwerp een nieuw topic openen wordt i.h.a. niet echt (lees: echt niet) gewaardeerd op een forum.
    Nikon D70 links: www.nikond70.nl
    Mijn D70-foto's: www.nikond70.nl/fotos

    Comment


    • #3
      OK excuus hé, maar ik ben hier zo nieuw als je jemaar kunt voorstellen ! Beloofd, doe ik niet meer !

      Comment


      • #4
        Ik heb afgelopen zaterdag eens wat fototjes kunnen maken met de S1 IS bij vrienden. Ik kan helaas geen foto's tonen. Over de scherpte en de kleuren kan ik alleen maar tevreden zijn. De IS is zeer nuttig, die doet zijn werk goed. Het is me verder opgevallen dat de camera soms een beetje last heeft van donkere hoeken. Verder heb ik hem een beetje vergeleken met mijn eigen camera, de Fuji S602z. En het blijft natuurlijk een persoonlijke mening maar als ik zou moeten kiezen ga ik toch voor de Fuji die welliswaar een stuk ouder is. Het bedieningsgemak van de S1 IS viel me een beetje tegen. Dat is echter iets wat een ieder uiteraard voor zichzelf moet bepalen.

        Verder viel de snelheid van de camera me wat tegen. Zeker de AF is soms gewoon traag. Diezelfde AF leek zelfs onder low light al eerder niet meer te werken als de AF van de S602. Ik had op zijn minst verwacht dat dat beter zou zijn.

        Verder zal de S1 IS denk ik nooit een slechte aankoop zijn. De foto's die er uitkomen zijn scherp en goed van kleur. 3MP lijkt misschien wat weinig, maar een hoop leden van BD zullen het met mij eens zijn dat 3MP voor normaal gebruik en vergrotingen tot 30x20 (en wellicht zelfs groter) ruim voldoende is. De camera heeft op mij zeker geen slechte indruk achtergelaten!!

        Comment


        • #5
          OK... ik blijf gemengde reports lezen, gaande van "recommended" tot wat jullie schrijven... Een slechte koop wordt het niet, maar... Inderdaad is dit te wijten aan de prijs die iemand betaalt (wil betalen) ... gaande van 450 euro tot 650 euro en meer... Stel je bent bereid 1.100 euro te spenderen... Daar heb je heel wat anders voor. Ik denk de knoop door te hakken en, gezien ik naast een financiële "stop" die ikzelf inbouwde, ook in tijdsnood kom te zitten... zal ik er eentje kopen bij Pixmania: in Duitsland zijn ze echter nog eens 50 euro goedkoper... maar je rijdt er zelf om. Voor die 50 euro verschil kan ik rustig thuis blijven waar ik druk bezig ben, het wordt me thuis gestuurd binnen de 48u... Eens zien wat het wordt ! Ik hou jullie Canon-fanaten op de hoogte !

          Comment


          • #6
            Beste,

            Ik heb de S1 IS al een tijdje in mijn bezit, zeer goed toestel, weinig of geen klachten over, alleen in low-light conditie's kan ie het soms al wel eens moeilijk hebben om scherp te kunnen stellen, maar de manuele focus lost al die problemen op.
            Met die 10x optische zoom en IS is dat zeker zijn geld waard!



            greetz
            My Flickr

            Comment


            • #7
              Originally posted by DaVa
              Beste,

              Ik heb de S1 IS al een tijdje in mijn bezit, zeer goed toestel, weinig of geen klachten over, alleen in low-light conditie's kan ie het soms al wel eens moeilijk hebben om scherp te kunnen stellen, maar de manuele focus lost al die problemen op.
              Met die 10x optische zoom en IS is dat zeker zijn geld waard!



              greetz
              Idd ook bij mij enkel positieve ervaringen , de 10x zoom heb ik dan nog uitgebreid met een teleconvector , das helemaal de max's!!!
              De focus valt al bij al heel goe mee hoor , reactie tijd is ook behoorlijk snel
              ***Ne kodak en ne zak...***

              Comment


              • #8
                Ja gasten, "we 've got him !" ... Hij is zopas geleverd mijne Canon Powershot S1 IS... om 12u30 , da's net als mijn ander toestel mooi op tijd (=mijn vorige Nikon coolpix 2500 dat ik persé wou vervangen door hetzelfde)! Ze hadden 48u tijd, en da's dus nog minder ! Prachtig geleverd zoals voorgaande bestelling, no problem tot hiertoe... Alles gecheckt en uitgetest en de resultaten zien er behoorlijk uit = een eerste impressie. Een diepere studie moet nog volgen want "dees machien" kun je niet vergelijken met een Nikon Coolpix 2500 natuurlijk !

                Maar toch mooi van Pixmania voor 504+8= 512euro... Waar Fnac hinnikt aan 650euro...! En ook 2 jaar Europese garantie !

                Nu nog een Nederlandstalige handleiding vinden, and "we're all set"

                Ik kan na een twintig-tal foto's alleen maar beamen wat jullie schrijven: voor die prijs een behoorlijk toestel. Voordeel bovendien met deze keuze: goede CF-cards die ik reeds had van mijn Nikon en nu kan delen met dit toestel.

                By the way: de fameuze Maha-Powerex lader en dito batterijen, waarvan zoveel sprake op het forum en op de testsites dpreview en stevies, bestelde ik in de USA via internet. Evenzeer goeie service: ik kreeg de lader + kabels + autoladeraansluiting + 2sets van 4 (=8) NiMh batterijen van Powerex 2200M voor de mooie prijs van: 70 euro, all in en thuis geleverd binnen de 48u !

                Comment

                Working...
                X