Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Batterij echte merk/namaak

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Batterij echte merk/namaak

    Hallo,

    Ik heb een vraagje over het aanschaffen van een extra batterij.
    Ik heb een Fuji Finepix HS30EXR met batterij NP-W126, daar ik aan het reizen ben door Afrika had ik graag een 2e batterij aangekocht.
    Op het internet kom ik andere batteriijen tegen dan het merk Fuji die wel voor mijn camera kunnen werken en een stuk goedkoper zijn (Maxsima).
    Is hier enig gevaar aan gerelateerd?
    Of kan ik gewoon de pech hebben dat ik deze batterij sneller moet herladen dan een originele?

    Heel erg bedankt alvast voor degene die me hierover wat info kan geven.

    Groetjes,
    Camerilla

  • #2
    Re: Batterij echte merk/namaak

    Als je daar nu echt een fortuil mee kan verdienen, zou ik zeggen doen.

    Ik ben toch voorstander om alles in een deftige fotowinkel te kopen, als vaste klant
    heb je het voordeel dat je zelfs deftige garantie hebt, ook op een batterij waar soms wel eens een chip kan in zitten.
    Dan heb ik het niet over winkels als VDB of MM maar over fotozaken zoals Art&Craft bv.

    Comment


    • #3
      Re: Batterij echte merk/namaak

      Een fortuin is het niet, maar toch wel gemakkelijk 30 euro, en daar in Afrika dingen snel vol met zand geraken of gestolen geraken opteer ik liever voor de goedkopere als er geen "gevaar" bij is.
      Ik ben ook al aan het reizen, dus de batterij wordt via internet aangekocht...

      Comment


      • #4
        Re: Batterij echte merk/namaak

        Accu's voor een Fuji heb ik niet in huis, die kan ik dus ook niet testen.
        Maar ik heb wel testgegevens van goedkope LP-E6 accu's in vergelijking met een originele.
        http://forum.belgiumdigital.com/f36/...us-479159.html .

        De originele accu heeft de grootste capaciteit, maar voor de prijs van een originele koop je meerdere compatibele accu's, en dan heb je in totaal meer capaciteit dan met 1 originele.

        Dat geldt ook voor de LP-E8 http://forum.belgiumdigital.com/f36/...ro-478929.html .
        De geteste compatibele accu kost in dit geval maar 5 euro, een originele kost zo'n 50 euro, en het capaciteitsverschil is niet zo heel groot.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Batterij echte merk/namaak

          Bedankt!

          Nu ken ik absoluut niets van batterijen.
          Mijn origniele batterij is 7.2V en 1260mAh

          Ik heb 2 namaak gevonden, maar de ene is echter 7.4V en 950mAh
          En de andere 1310mAh.

          Enig advies/uitleg bij dat?

          Comment


          • #6
            Re: Batterij echte merk/namaak

            Ik heb geen Fuji, alleen Canon.
            De batterijen die ik achteraf bij koop zijn van Lenmar en ben er tot nu toe erg tevreden van.
            Hier een link naar de Lenmar batterij voor uw toestel: KLIK
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: Batterij echte merk/namaak

              Ik gebruik deze als extra op de Xpro1.
              +/- 40 € verzending inclusief voor twee batterijen met elk 1400mAh , oplader en autoadapter. er zijn nog goedkopere te vinden maar ben zeer tevreden over deze wasabi's.

              Comment


              • #8
                Re: Batterij echte merk/namaak

                Oorspronkelijk geplaatst door Camerilla Bekijk bericht
                Bedankt!

                Nu ken ik absoluut niets van batterijen.
                Mijn origniele batterij is 7.2V en 1260mAh

                Ik heb 2 namaak gevonden, maar de ene is echter 7.4V en 950mAh
                En de andere 1310mAh.

                Enig advies/uitleg bij dat?
                Meestal hebben de compatibele accu's een wat lagere capaciteit, wat er op staat moet je niet altijd geloven (zo zijn er AA nimh-accu's te koop met zogezegd een capaciteit van meer dan 3000mAh, dat is gewoon onmogelijk, als ze het onmogelijke beloven, dan moet je er totaal niets van geloven, bestel die zeker niet).
                Maar het is mogelijk dat de technologie in de koop der jaren verbetert, waardoor het technisch gezien wel mogelijk is dat bepaalde accu's een iets hogere capaciteit hebben dan de originele (meestal is dat echter niet zo).

                Wat de spanning betreft, elke lithium-ion accu wordt in principe geladen tot 4,2V per cel (er zijn uitzonderingen die op een iets hogere maximumspanning mogen werken, maar ook dan is het de lader die de maximale spanning bepaalt).
                Als er 7,2 of 7,4V op de accu staat, dan is dat allebei juist, want ergens tijdens het ontladen zullen die wel op 7,4 of 7,2V geraken, beide accu's zijn gewoon bruikbaar.
                Voor lithium-ion cellen wordt een "werkspanning" opgegeven van 3,6 of 3,7V, daardoor komen ze dus aan 7,2 of 7,4V voor een accupack met 2 cellen in serie.
                Een accu heeft dus geen constante spanning, de spanning zakt altijd tijdens het ontladen. Net na het laden heeft elke accu normaalgezien dezelfde spanning (accu van hetzelfde type natuurlijk, een lithium-ion accu heeft een veel hogere spanning per cel dan een nimh accu).

                De werkelijke capaciteit is niet af te lezen op de verpakking, de ene fabrikant is wat eerlijker dan de andere, en er zijn er ook die heel zwaar overdrijven (dan moet je opletten, dat zijn gewoonlijk de slechtste accu's).
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Batterij echte merk/namaak

                  Mijn ervaring met namaakbatterijen zijn wisselend.
                  Een Jupio-batterij van meer dan 30 euro is gestorven binnen het jaar. Waardeloos spul.
                  Een batterij van 5 euro op Ebay heeft na 2 jaar nog de helft van de capaciteit. Voor die prijs vind ik dat zo slecht nog niet.
                  Originele batterijen blijven in conditie, en dat betaal je ook.

                  @ BlackBandit: ik heb al veel opgestoken van de kennis die je hebt van batterijen. Thx om het te delen.
                  www.bigducksix.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Batterij echte merk/namaak

                    Heel erg bedankt voor al de informatie!

                    Comment

                    Working...
                    X