Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera voor op fietsreis

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Camera voor op fietsreis

    Zijn er op dit forum zgn. vakantiefietsers die een lichte camera meenemen op reis?

    Ik overweeg de aankoop van een eenvoudige camera die ik altijd en overal mee kan nemen, bijvoorbeeld op fietsreis maar ook in de stad voor snelle leuke foto's (of foto's van slecht geparkeerde auto's ).

    Min of meer vereisten:

    - licht en niet te groot (jaszakformaat)
    - toch degelijke jpg-foto's
    - vlot gebruik in manuele stand

    Ben onder meer al op dit artikel gestoten: http://www.dpreview.com/articles/993...2013-roundup/5

    Is er iemand met ervaring in deze?

    Lieven
    De ideale foto is de foto die de kijker doet voelen.

  • #2
    Re: Camera voor op fietsreis

    Misschien hier je keuze tussen maken, van de eerste camera kan ik je garanderen dat je dan fullframe kwaliteit hebt in klein formaat. En met een schitterende Jpeg output.

    Comment


    • #3
      Re: Camera voor op fietsreis

      Oorspronkelijk geplaatst door Livino Bekijk bericht
      Zijn er op dit forum zgn. vakantiefietsers die een lichte camera meenemen op reis?

      Ik overweeg de aankoop van een eenvoudige camera die ik altijd en overal mee kan nemen, bijvoorbeeld op fietsreis maar ook in de stad voor snelle leuke foto's (of foto's van slecht geparkeerde auto's ).

      Min of meer vereisten:

      - licht en niet te groot (jaszakformaat)
      - toch degelijke jpg-foto's
      - vlot gebruik in manuele stand

      Ben onder meer al op dit artikel gestoten: http://www.dpreview.com/articles/993...2013-roundup/5

      Is er iemand met ervaring in deze?

      Lieven

      Van alle compacts is de Sony RX100/II het beste toestel op dit moment. Zonder twijfel.
      Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

      Comment


      • #4
        Re: Camera voor op fietsreis

        En RX100-1 de volgende... Kijk maar eens naar de conclusie op p.7 van dat DPR-artikel.
        Enige nadeel wat ik kan bedenken: de prijs.

        Verstuurd vanaf mijn Nexus 7 met Tapatalk
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

        Comment


        • #5
          Re: Camera voor op fietsreis

          Goedkoper en eveneens goed van kwaliteit, doe ik altijd de Lumix LX4 mee.
          Is nu al de LX7, denk ik. En vooral de LX3 was in zijn dagen legendarisch.

          Comment

          Working...
          X