Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ruis op de Minolta Z2 ??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ruis op de Minolta Z2 ??

    Besten,

    Ik had vroeger een Minolta Dimage 7 ( de eerste reeks). Ik vond dit toen een pracht toestel, maar was alleen een beetje teleurgesteld in de grote ruisfactor die je had op grote kleurvlakken (bv lucht, muren ...)

    Nu heb ik deze digicam een tijd geleden verkocht en ben nu op zoek naar een nieuw toestel. Qua prijs/prestaties is mijn oog gevallen op de Konika Minolta Z2 (4Mp, 10x zoom ...)

    Ik heb alleen een beetje schrik dat ik terug ruis in de foto's ga hebben. Kent er iemand dit fenomeen van de Dimage7, en kan iemand me zeggen of dit niet meer zo is op de Z2 ?

    Alvast bedankt,

    Sasuke
    Crew@userbase.be

    PS: Indien er andere toestellen zijn met zelfde eigenschappen rond dezelfde prijs mag je die altijd aanraden.

  • #2
    Siske,

    Hier kan je een review lezen.
    Tech Talk - Discuss PC Hardware, Software, Internet and Other Technology


    Van ruis heeft dit toestel niet meer last dan een ander.
    De Chromatische aberatie van de lens is wel duidelijk zichtbaar op de "sample pictures"
    De test die deze maand in "Chasseur d'images" staat heeft het letterlijk over chromatische aberatie waarvan het maximum buiten de grafiek valt. (zeker in tele stand)

    Ik breek dit toestel zeker niet af. Voor 359€ (in Duitsland) kan je echter niet alles hebben.
    Sony Alpha77 + flits HS5600 + Sony 18-55 + sigma 24-70 EX + sony 70 -300G + Sigma 10-20 EX + Minolta 50 mm, Canon PowerShot A2000 IS, Nikon Coolscan V

    Comment


    • #3
      Bedankt voor de reactie,

      Spijtig genoeg had ik graag eens een opinie gehad van een gebruiker. Want die chromatic abberation .. heb je daar in het echt zoveel last van. Ik bedoel maar .. als ik nu een telefoto neem in de hoogste kwaliteit en ga die achteraf resizen om op max A4 af te drukken, misschien wel gewoon postkaartformaat. Zie je dat dan nog ?

      Zulke dingen zijn voor mij belangrijker dan wanneer je op de foto/pc inzoomt en dan last hebt van die purperen schijn aan de randen.

      Grtz,

      Sasuke
      crew@userbase.be

      Comment

      Working...
      X