Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

manueel scherpstellen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • manueel scherpstellen

    hallo

    Ik heb problemen om manueel scherp te stellen, als het bv wat donkerder is en automatisch scherpstellen lukt niet dan blijft het bij manueel ook flou... zelfs bij het kijken door de lens krijg ik het maar niet scherp. Iemand tips? Ik heb een canon 60D.

    Bedankt

    Sil

  • #2
    Re: manueel scherpstellen

    Wat voor lens gebruik je?
    Stelt de camera/lens wel goed scherp in normale situaties?
    Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

    Comment


    • #3
      Re: manueel scherpstellen

      Deze klacht hoor je bij veel fotografen, oplossing is een ander matglas met scherpstelwig monteren.

      Het is inderdaad zo, dat het met de heldere matglazen moeilijk beoordelen is, en als je AF niet meer
      voldoet, zal je pijltje bolletje pijltje hulp ook niet voldoen.

      Comment


      • #4
        Re: manueel scherpstellen

        Heb je soms nood aan een dioptrie? Als je niet scherp ziet op het matglas kan het ook zijn dat je oog een correctie nodig heeft omdat jij het matglas niet goed scherp ziet. Sommige zoekers hebben dit ingebouwd, andere niet. Kijk eens in de handleiding van je toestel. En soms is dat nog niet voldoende als je bvb ernstig astigmatisme hebt.

        Comment


        • #5
          Re: manueel scherpstellen

          Mijn ogen zijn normaal gezien helemaal ok, maar alvast bedankt voor de tips!

          Comment


          • #6
            Re: manueel scherpstellen

            ja normaal geen problemen, had er nu een 17-70mm opstaan.

            Comment

            Working...
            X