Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuws van Canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuws van Canon

    Canon heeft de nieuwe G1X MkII voorgesteld, wat vinden jullie ervan ?



    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

  • #2
    Re: Nieuws van Canon

    Kort op de bal ...
    http://www.dpreview.com/articles/052...-quick-summary

    Comment


    • #3
      Re: Nieuws van Canon

      Als ex-eigenaar van de vorige generatie de" GX1" die nu toebehoort aan mijn dochter ben ik zelf benieuwd wat deze MKII gaat brengen.

      Van de eerste GX1 had ik graag wel een paar zaken anders willen zien zoals de close-up eigenschappen die echt zeer pover zijn en de veel te trage AF.
      De OVF is ook niet om boekdelen over te schrijven.
      Beeldkwaliteit is zeer goed en vergelijkbaar of iets beter dan een 550D met kitlens.


      Deze nieuwe MKII zou close-up eigenschappen hebben van 5 cm en de AF zou ook op punt staan ... dus dat zal afwachten zijn.
      Interessant is de Multi-aspect ratio sensor zoals in de Pana GH1/2 en de compactere LX reeks waar b.v. 2:3 dezelfde beeldcirkel heeft dan het 4:3 formaat...
      Cropfactor is nu 1,92x zowel 3:2 als 4:3 (GX1 is 1,85x in zijn native 4:3 formaat)

      De lens lijkt er op vooruit te gaan bij deze MKII.. een royale 24-120 met als grootste openingen 2.0 en 3.9.. ni mis !

      De camera lijkt compacter dan zijn voorganger waar de minder ruime grip voor iets tussen zit.
      Daarentegen lijkt de duimsteun mij beter.

      Het flipscherm heeft plaats moeten maken voor een kantelscherm .. waar ik best mee kan leven.
      Ik had er graag EVF ingebouwd willen zien in plaats van een aparte ad-on.
      Last edited by Funcky; 12 februari 2014, 21:26.
      Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

      Comment


      • #4
        Re: Nieuws van Canon

        Als de AF doet wat ze beloven dan lijkt dit mij een perfecte compact voor op vakantie. Echt een camera om altijd bij de hand te hebben.
        "The important thing is not the camera but the eye..............

        but the camera helps "

        Comment

        Working...
        X