Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hoe kan dat?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • hoe kan dat?

    Gisteren enkele foto's gemaakt die ik nu in LR aan het bewerken ben. Onderaan het histogram staat dat ik op 17mm getrokken heb terwijl het mijn 24-105 was die er op zat. Als ik bij lenscorrecties ga kijken staat ook daar dat ik de 17-40 gebruikt heb. Iemand die dat kan uitleggen?

    Djienbe

  • #2
    Re: hoe kan dat?

    Om een of andere reden heeft LR blijkbaar de combo body+lens niet herkend. Je kunt toch manueel op de juiste lens zetten? Krijg je dan de juiste mm te zien?
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: hoe kan dat?

      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      Om een of andere reden heeft LR blijkbaar de combo body+lens niet herkend. Je kunt toch manueel op de juiste lens zetten? Krijg je dan de juiste mm te zien?
      mmmneee, eigenlijk niet. Toen ik in LR de juiste lens aanvinkte, bleef onder histogram 17 mm staan. Nadien ok in PS gekeken en daar staat ook da'k de foto in 17 mm gemaakt heb.

      Djienbe

      Comment


      • #4
        Re: hoe kan dat?

        Een crop-lens op een fullframe body : 24/1.5 = 16 ?

        Comment


        • #5
          Re: hoe kan dat?

          Nee, da is het nie. Ik heb 17-40 en 24-105 en een 5mkIII. Trouwens, geloof dat bij Canon een crop lens nie past op een FF body. Allez, nog nooit geprobeerd ook nie zelle.

          Djienbe

          Comment


          • #6
            Re: hoe kan dat?

            Klopt. Je kunt wel een EF lens op een Canon cropcamera gebruiken, maar geen EF-s op een Canon fullframe! Dit probleem blijft een misterie voor mij! Nog een vraag: is dat nu nog (of altijd) zo, of was het een eenmalige gebeurtenis?
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: hoe kan dat?

              Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
              Klopt. Je kunt wel een EF lens op een Canon cropcamera gebruiken, maar geen EF-s op een Canon fullframe! Dit probleem blijft een misterie voor mij! Nog een vraag: is dat nu nog (of altijd) zo, of was het een eenmalige gebeurtenis?
              Sindsdien nog niks nieuws gefotografeerd. Ik laat het je wel weten van zodra ik nog eens op pad ga.

              Djienbe

              Comment

              Working...
              X