Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

goede beginnerscamera?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • goede beginnerscamera?

    Hallo

    Ik loop al een jaar of 4 rond met mijn nikon compactcamera (P100).Ik volg nu ook avondles fotografie en struikel toch geregeld over de "beperkingen" (iso-waarde hoger dan 400 geeft al ruis, diafragma is maar 2.8 tot 8 etc...)

    Ik wil nu een een spiegelreflex kopen, maar heb geen mega-budget. Zelf had ik deze op het oog:
    Nikon D3100 + 18-55 mm VR - of eventueel deze: Canon EOS 1100D + 18-55mm DC III - met IS.

    Zelf iets meer fan van Nikon, maar vrienden zijn heel content van Canon.

    Of nog andere goede tips?

    Ik wil niet meteen te duur gaan, maar wil wel liefst vermijden dat ik binnenkort weer voor "beperkingen"sta.

    de toekomst?

    Ik wil me meer toeleggen op urbex, street-art, natuur, stillevens, straatfotografie, 'klein'studiowerk. Wat ben ik niet van plan: concerten, evenementen, sport, mode-shoots, baby & communie etc

  • #2
    Re: goede beginnerscamera?

    Allebei prima hoor. Ik fotografeer al eeuwen met mijn 350D en doe zowat hetzelfde als jij plus al die dingen die jij niet van plan bent ook. Mijn toestelletje is véél ouder dan de nieuwe die jij op het oog hebt, dus zal het daarmee zeker lukken.
    ______
    www.vue.photo

    Comment


    • #3
      Re: goede beginnerscamera?

      Ik heb zelf deze: Canon EOS 1100D + 18-55mm DC III - met IS.
      Als beginner is deze ideaal. Veel mogelijkheden en toch makkelijk om mee te leren werken.
      Als je op termijn tegen beperkingen aanloopt, zal dit eerder met de lens te maken hebben (te weinig zoom, of niet genoeg lichtgevoelig), maar dat kan je makkelijk oplossen met (op termijn) extra lens bij te kopen.
      https://www.facebook.com/devrieset/

      Comment


      • #4
        Re: goede beginnerscamera?

        ik vermoed dat je budget rond de 350 € ligt?

        kijk mss ook een naar de sony alpha a3000, best een goede instapper.

        Ik ben niet zeker maar volgens mij is de kitlens die bij de canon komt al een oude versie. dan zou ik eerder je budget een tikkeltje verhogen en de 18-55 is stm versie kopen (139€ bij cool blue). Bij canon zou ik eerder gaan voor een 600d met de stm kitlens dan voor de 1100d. Ben niet zeker maar twijfel of je veel winst gaat boeken aan bruikbare iso.

        voor nikon zou ik dan voor de 3200+kitlens gaan 420€ +-.

        >Voor wat jij wil doen heb je niet meteen lichtsterk glas nodig, dus dat zal je al een pak schelen in ooit te spenderen prijs.
        A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

        Comment


        • #5
          Re: goede beginnerscamera?

          Ik vind dat je in dit geval beter de Nikon D3100 kunt kopen, die is beter dan de 1100D van Canon.
          Veel succes
          Paul

          Comment


          • #6
            Re: goede beginnerscamera?

            Oorspronkelijk geplaatst door memphisbelle Bekijk bericht
            ........maar vrienden zijn heel content van Canon.
            je hebt de juiste vrienden.
            die 1100D is een goeie beginner.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: goede beginnerscamera?

              hartelijk dank alvast.

              Ben al blij dat ik hier eerlijke en vriendelijke antwoorden krijg.

              Budget is rond de 550 - 600€
              (ja sorry, is niet veel, maar zijn ook nog een huis aan het bouwen en ik heb twee kinderen)

              Denk dat ik dan idd eens ga bekijken voor de Canon EOS 1100D en op termijn gewoon in wat extra lenzen investeer.

              Comment


              • #8
                Re: goede beginnerscamera?

                hier komt af en toe ook wel wat langs:

                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: goede beginnerscamera?

                  We hebben met velen in die situatie gezeten. Die 1100D is prima. Ik doe al zoveel jaren met mijn eerste digitale DSLR, en in tegenstelling tot wat je overal leest, kan je met dat modelletje prima alles doen wat je wil doen. Je lenzen zullen op termijn het grootste verschil maken, niet de body.

                  Oorspronkelijk geplaatst door memphisbelle Bekijk bericht
                  hartelijk dank alvast.

                  Ben al blij dat ik hier eerlijke en vriendelijke antwoorden krijg.

                  Budget is rond de 550 - 600€
                  (ja sorry, is niet veel, maar zijn ook nog een huis aan het bouwen en ik heb twee kinderen)

                  Denk dat ik dan idd eens ga bekijken voor de Canon EOS 1100D en op termijn gewoon in wat extra lenzen investeer.
                  ______
                  www.vue.photo

                  Comment


                  • #10
                    Re: goede beginnerscamera?

                    Oorspronkelijk geplaatst door memphisbelle Bekijk bericht
                    Denk dat ik dan idd eens ga bekijken voor de Canon EOS 1100D en op termijn gewoon in wat extra lenzen investeer.



                    Oorspronkelijk geplaatst door memphisbelle Bekijk bericht
                    hartelijk dank alvast.


                    Budget is rond de 550 - 600€
                    (ja sorry, is niet veel, maar zijn ook nog een huis aan het bouwen en ik heb twee kinderen)
                    Waarom zou je je daarvoor excuseren? Het leven is duur, kinderen zijn véél belangrijker dan een fototoestel en 500€ is uiteindelijk nog altijd veel geld hé!
                    https://www.facebook.com/devrieset/

                    Comment


                    • #11
                      Re: goede beginnerscamera?

                      Hoy, Memphisbelle ( het vliegtuig van de gelijknamige film ) ,
                      Ik wil je niet op kosten jagen, maar die kitlens 18-55 zou je als het financieel mogelijk is moeten vervangen door de betere 17-55.
                      Enfin het moet eerst mogelijk zijn. Had oorspronkelijk dezelfde combo maar dan met een 1000D
                      Suc6
                      Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

                      Comment


                      • #12
                        Re: goede beginnerscamera?

                        Daarmee jaag je hem dus wél op kosten, en het is nergens voor nodig. De kitlens is best OK, en de noodzaak voor betere kwaliteit zal zich vanzelf wel eens aandienen.
                        Als je echt goeie kwaliteit voor weinig geld wil aanraden, is een 50mm 1.8 een veel haalbaardere investering. Je vindt die hier geregeld tweedehands voor 60-70 €


                        Oorspronkelijk geplaatst door zoltan Bekijk bericht
                        Hoy, Memphisbelle ( het vliegtuig van de gelijknamige film ) ,
                        Ik wil je niet op kosten jagen, maar die kitlens 18-55 zou je als het financieel mogelijk is moeten vervangen door de betere 17-55.
                        Enfin het moet eerst mogelijk zijn. Had oorspronkelijk dezelfde combo maar dan met een 1000D
                        Suc6
                        ______
                        www.vue.photo

                        Comment


                        • #13
                          Re: goede beginnerscamera?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                          Als je echt goeie kwaliteit voor weinig geld wil aanraden, is een 50mm 1.8 een veel haalbaardere investering. Je vindt die hier geregeld tweedehands voor 60-70 €
                          Wel snel zijn dan, want ze blijven niet lang te koop :-)
                          Nieuw tegenwoordig ook al te vinden voor 95€.
                          https://www.facebook.com/devrieset/

                          Comment


                          • #14
                            Re: goede beginnerscamera?

                            Oorspronkelijk geplaatst door memphisbelle Bekijk bericht
                            hartelijk dank alvast.

                            Ben al blij dat ik hier eerlijke en vriendelijke antwoorden krijg.

                            Budget is rond de 550 - 600€
                            (ja sorry, is niet veel, maar zijn ook nog een huis aan het bouwen en ik heb twee kinderen)

                            Denk dat ik dan idd eens ga bekijken voor de Canon EOS 1100D en op termijn gewoon in wat extra lenzen investeer.
                            Denk ook eens aan het feit dat er mensen zijn die zich "overkopen". Ik heb een vriendin die een D300 met een 18-200 VR lens heeft gekocht in een kwasi splinternieuwe staat omdat de koper het toestel niet aan kon.
                            Ik heb het apparaat zelf af en toe in handen en voor mezelf (D3 met 24-70/2.8) liggen de beperkingen vooral in de lens.
                            Mijn gedacht is dat je met je budget een verdraaid goede camera-combinatie kan kopen in tweedehands. Over het merk wil en kan ik me niet uitspreken. Dat laat ik over aan talloze eminente kenners die Canon én Nikon naast elkaar gebruiken en ze bovendien allemaal zelf in handen hebben gehad.
                            En nu nog een zotje

                            Comment


                            • #15
                              Re: goede beginnerscamera?

                              Ik kan het daar alleen maar mee eens zijn. Kijk maar eens in mijn signature beneden. Ik heb, op de 350D na, letterlijk ALLES hier in tweedehands gekocht. En allemaal in perfecte staat én nog onder garantie. En alle lenzen die ik daarvoor had had ik ook via BD, en ook weer verkocht via BD. Nog nooit slechte ervaringen mee gehad.


                              Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                              Denk ook eens aan het feit dat er mensen zijn die zich "overkopen". Ik heb een vriendin die een D300 met een 18-200 VR lens heeft gekocht in een kwasi splinternieuwe staat omdat de koper het toestel niet aan kon.
                              Ik heb het apparaat zelf af en toe in handen en voor mezelf (D3 met 24-70/2.8) liggen de beperkingen vooral in de lens.
                              Mijn gedacht is dat je met je budget een verdraaid goede camera-combinatie kan kopen in tweedehands. Over het merk wil en kan ik me niet uitspreken. Dat laat ik over aan talloze eminente kenners die Canon én Nikon naast elkaar gebruiken en ze bovendien allemaal zelf in handen hebben gehad.
                              En nu nog een zotje
                              ______
                              www.vue.photo

                              Comment

                              Working...
                              X