Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mag men schakelaar van hogedrukreiniger supprimeren?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mag men schakelaar van hogedrukreiniger supprimeren?

    De voetdrukschakelaar van mijn meer dan 10 jaar oude Kärcher laat het afweten. Ik kan de schakelaar wel nog aan/af switchen, na demontage van de behuizing. Het lijkt een probleem van niet diep genoeg kunnen indrukken via de voetschakelaar.
    Onderdelen zijn niet meer verkrijgbaar maar voor de rest doet het toestel het nog.
    Kan ik hem op "permanent aan" zetten en vervolgens mijn toestel in- of uitschakelen door het snoer telkens in/uit het stopcontact te steken/trekken?

    Aangezien ik hem niet zo vaak gebruik is dat voor mij niet zo erg, maar elektrisch-technisch gesproken ?

  • #2
    Re: Mag men schakelaar van hogedrukreiniger supprimeren?

    Misschien een nieuwe kopen. De miserie van telkens het snoer in en uit het stopcontact te moeten trekken is de pijn niet waard.
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • #3
      Re: Mag men schakelaar van hogedrukreiniger supprimeren?

      Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
      De voetdrukschakelaar van mijn meer dan 10 jaar oude Kärcher laat het afweten. Ik kan de schakelaar wel nog aan/af switchen, na demontage van de behuizing. Het lijkt een probleem van niet diep genoeg kunnen indrukken via de voetschakelaar.
      Onderdelen zijn niet meer verkrijgbaar maar voor de rest doet het toestel het nog.
      Kan ik hem op "permanent aan" zetten en vervolgens mijn toestel in- of uitschakelen door het snoer telkens in/uit het stopcontact te steken/trekken?

      Aangezien ik hem niet zo vaak gebruik is dat voor mij niet zo erg, maar elektrisch-technisch gesproken ?
      Die oude Kärchers met voetschakelaar waren nog de beste mischien HIER nog te krijgen, die mensen hebben zeer veel stukken van Kärcher ook van veel jaren terug.

      Steeds het stopcontact uit en in steken is niet de handigste/veiligste manier van werken met natte handen enz.

      Comment


      • #4
        Re: Mag men schakelaar van hogedrukreiniger supprimeren?

        Had zelfde probleem met die van mij
        Voetschakelaar vast geplakt achter dat ik de draadjes heb laten doorlopen voorbij dat schakelaartje en een stekker gekocht met daar een schakelaar op.

        Comment


        • #5
          Re: Mag men schakelaar van hogedrukreiniger supprimeren?

          Misschien hier ook eens vragen:


          Ik heb me net voor nieuwjaar een nieuwe Karcher gekocht daar, prima uitbater!

          Comment


          • #6
            Re: Mag men schakelaar van hogedrukreiniger supprimeren?

            Een stopkontact is totaal niet ontworpen om toestellen in en uit te schakelen. En al zeker niet toestellen met een groot vermogen zoals een hogedrukreiniger.

            Repareren of vervangen is mijn advies.

            Comment


            • #7
              Re: Mag men schakelaar van hogedrukreiniger supprimeren?

              Voetschakelaar ?
              Ik heb de mijne van voor 1987 en hij werkt nog altijd. De drukregelknop zit vast op 120 bar, dat is alles en voor mij geen probleem. De knop zit op de pomp zelf onder plastic.
              Wat ik wel heb geleerd is dat er de Makro-modellen zijn en de modellen uit de Kärcher-winkels zelf. Alleen al de prijs.
              Zo kan ik me compleet niet voorstellen dat je 25 jaar doet met een Al-pomp.

              Comment


              • #8
                Re: Mag men schakelaar van hogedrukreiniger supprimeren?

                als je hem kan inschakelen na demontage van de behuizing,zoals je zelf aangeeft,kan het zijn dat idd het bovenste deel van de behuizing niet meer diep genoeg gedrukt kan worden om contact te geven
                dit is misschien op te lossen door het contactpunt iets te verhogen dmv er iets op te lijmen of er iets onder te steken,of een stukje pvc aan de binnenkant (bovenste stuk )van de behuizing te plakken

                succes ermee!
                grts; M

                Comment


                • #9
                  Re: Mag men schakelaar van hogedrukreiniger supprimeren?

                  Oorspronkelijk geplaatst door meuwi Bekijk bericht
                  als je hem kan inschakelen na demontage van de behuizing,zoals je zelf aangeeft,kan het zijn dat idd het bovenste deel van de behuizing niet meer diep genoeg gedrukt kan worden om contact te geven
                  dit is misschien op te lossen door het contactpunt iets te verhogen dmv er iets op te lijmen of er iets onder te steken,of een stukje pvc aan de binnenkant (bovenste stuk )van de behuizing te plakken

                  succes ermee!
                  Daar zou ik ook doen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mag men schakelaar van hogedrukreiniger supprimeren?

                    Aan allen: dank voor de tips.

                    Oorspronkelijk geplaatst door meuwi Bekijk bericht
                    als je hem kan inschakelen na demontage van de behuizing,zoals je zelf aangeeft,kan het zijn dat idd het bovenste deel van de behuizing niet meer diep genoeg gedrukt kan worden om contact te geven
                    dit is misschien op te lossen door het contactpunt iets te verhogen dmv er iets op te lijmen of er iets onder te steken,of een stukje pvc aan de binnenkant (bovenste stuk )van de behuizing te plakken

                    succes ermee!
                    Dat is het inderdaad en ik heb geprobeerd een rubbertje bij te kleven en het lukte dan heel even maar dan weer niet. Het hele voetschakelaar systeem lijkt me daarom te onbetrouwbaar.
                    Ik denk te gaan voor de oplossing hier reeds vermeld van permanent "aan" schakelen en dan met een contactstop met ingebouwde schakelaar werken.

                    Toestel vervangen enkel voor dit probleemke zou ik zonde vinden van het geld en voor het milieu.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mag men schakelaar van hogedrukreiniger supprimeren?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
                      Aan allen: dank voor de tips.


                      Dat is het inderdaad en ik heb geprobeerd een rubbertje bij te kleven en het lukte dan heel even maar dan weer niet. Het hele voetschakelaar systeem lijkt me daarom te onbetrouwbaar.
                      Ik denk te gaan voor de oplossing hier reeds vermeld van permanent "aan" schakelen en dan met een contactstop met ingebouwde schakelaar werken.

                      Toestel vervangen enkel voor dit probleemke zou ik zonde vinden van het geld en voor het milieu.

                      Ik had mij toen een k3 gekocht maar die is van pure plasticken brol en heeft het maar een sezoen uitgehouden dus terug dat ijzeren mormel vanonder het stof gehaald en draad met schakelaar stekker aan gemonteerd en het beestje doet zijn werk na vele sezoenen terug zoals nieuw

                      Comment

                      Working...
                      X