Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kinderen fotograferen in binnenspeeltuin = vreselijk moeilijk, zijn er tips ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kinderen fotograferen in binnenspeeltuin = vreselijk moeilijk, zijn er tips ?

    Hallo,

    Ik probeerde dit weekend onze spelende kids te fotograferen in een binnenspeeltuin.
    Daar heb je als beginnend fotograaf echt alles tegen: weinig en verkleurd licht (zeker binnen in de speeltuigen), veel beweging, en kinderen die een natuurlijke aanleg hebben om altijd hun rug te tonen, hoeveel ik mij ook verplaats.

    Mijn oplossing tot nu toe: F4.5 (geen F.28 want te weinig scherptediepte om nog scherpe gezichten te hebben), heel hoge ISO (4000 of meer), whitebalans op auto, A-priority met als resultaat ong. 1/200 sluitersnelheid, Continuous scherpstellen met scherpstelpunt buiten het centrum (op de plaats waar ik het gezicht verwacht), en lichtmeting op 1 punt (op het gezicht).

    Resultaten vallen tegen, heel veel onscherpe foto's. Hebben jullie nog tips ?

    Bedankt !

    Niko
    Last edited by nikonelissen; 10 februari 2014, 11:41.

  • #2
    Re: Kinderen fotograferen in binnenspeeltuin = vreselijk moeilijk, zijn er tips ?

    Als de foto's niet scherp zijn, zit er niet veel anders op dan de sluitertijd korter te maken. Voor spelende kinderen probeer ik naar 1/500 te gaan.
    En om (nog) hogere iso te vermijden, diafragma toch meer open zetten.
    Als je portretten wilt maken, kan je dit perfect doen op f2.8
    https://www.facebook.com/devrieset/

    Comment


    • #3
      Re: Kinderen fotograferen in binnenspeeltuin = vreselijk moeilijk, zijn er tips ?

      Inderdaad de sluitertijd versnellen 1/200 is te langzaam dus naar een snellere sluitertijd toe werken zodat je de sctie bevriest. Probeer idd eens 1/500 en werkt dat niet dan iedere keer een stapje omhoog gaan

      Vriendelijke groet, jessey

      Comment

      Working...
      X