Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bluetooth en Wi-Fi

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bluetooth en Wi-Fi

    Weet er iemand of je met een Bluetooth telefoon ZONDER Wi-Fi (enkel G2) het internet op kan via een laptop met Bluetooth en Wi-Fi? (vooral ivm de FW updates)

    Ik vind duizenden referenties in de andere richting maar dat heeft hier geen enkel nut ...

    TIA

  • #2
    Re: Bluetooth en Wi-Fi

    Dat zou geen probleem mogen zijn. In de bluetooth settings van de laptop zal je waarschijnlijk wel moeten aangeven dat BT devices internet acces mogen hebben.
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

    Comment


    • #3
      Re: Bluetooth en Wi-Fi

      Ik had al een paar uur gezocht en geprobeerd maar ik vind geen settings in de PC die iets anders toelaten dan een ad hoc verbinding. Misschien moet ik voor die functionaliteit de volledige telefoon software suite installeren, iets waar ik tegenop zie wegens 100+MB ...

      Comment


      • #4
        Re: Bluetooth en Wi-Fi

        Het zou moeten kunnen, want de laptop die ik op het werk soms gebruik voor de dataloggers is ook aangesloten op het netwerk via Bluetooth, en die haalt automatisch de Windows updates binnen.
        Maar hoe ze die instellingen hebben gemaakt, dat weet ik niet (daar heb ik zelf niets mee te maken, daarom blijf ik er af).
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Bluetooth en Wi-Fi

          Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
          Ik had al een paar uur gezocht en geprobeerd maar ik vind geen settings in de PC die iets anders toelaten dan een ad hoc verbinding. Misschien moet ik voor die functionaliteit de volledige telefoon software suite installeren, iets waar ik tegenop zie wegens 100+MB ...
          Ik zou toch wachten om zo'n massa bloatware te installeren...

          Is dit niet iets?

          Geen garantie, zelf niet getest. Ik connecteer mijn oude windows 6.5 phone via USB en zo kan die ook op internet.

          BTW, de term om te zoeken is "ICS" Internet Connection Sharing.
          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

          Comment


          • #6
            Re: Bluetooth en Wi-Fi

            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Het zou moeten kunnen, want de laptop die ik op het werk soms gebruik voor de dataloggers is ook aangesloten op het netwerk via Bluetooth, en die haalt automatisch de Windows updates binnen.
            Maar hoe ze die instellingen hebben gemaakt, dat weet ik niet (daar heb ik zelf niets mee te maken, daarom blijf ik er af).
            Bedankt, maar ik denk dat dit net de "richting" is die ik dus n-tig maal vind op het net .. en net het omgekeerde van wat ik beoog

            Comment


            • #7
              Re: Bluetooth en Wi-Fi

              Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
              Ik zou toch wachten om zo'n massa bloatware te installeren...

              Is dit niet iets?

              Geen garantie, zelf niet getest. Ik connecteer mijn oude windows 6.5 phone via USB en zo kan die ook op internet.

              BTW, de term om te zoeken is "ICS" Internet Connection Sharing.
              Thnx, ... Ja, idd .. alles houd er mij van terug om die soft te installeren ... Ik heb idd gzocht op "ICS" maar op zich levert dat niet direct iets op (ook niet met "Buetooth over ICS") ... ik bedoel, ik ken ICS al van zolang als het bestaat dus dat is het probleem niet maar wat ik niet vind is hoe je het Bluetooth toestel kan linken aan de internet connectie van de laptop. Ttz ik kan de telefoon "pairen" met de laptop en zelfs helemaal uitlezen maar ik slaag er niet in om een "bridge" naar de WiFi van de laptop te leggen. Mijn simplistische redenering is dat als het in de ene richting kan dan moet het toch ook in de andere kunnen ?

              Comment

              Working...
              X