Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D4

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D4

    heeft de d4 nu een cropfactor sensor of is het alleen full frame, ik heb vernomen dat hij ook een cropsensor heeft van 1.5 ?
    Last edited by tav; 8 februari 2014, 20:10.

  • #2
    Re: Nikon D4

    Oorspronkelijk geplaatst door tav Bekijk bericht
    heeft de d4 nu een cropfactor sensor of is het alleen full frame, ik heb vernomen dat hij ook een cropsensoir heeft van 1.5 ?
    D4 laat je toe om ook in DX formaat foto's te nemen of te filmen. In dat geval verandert de gebruikte beeldhoek van je objectief met als gevolg dat je brandpuntsafstand met een factor X1,5 lijkt toe te nemen.

    Walter
    D850

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D4

      wrong posting
      Last edited by Silver Roller; 8 februari 2014, 18:05.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D4

        Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller Bekijk bericht
        wrong posting
        ja en .....

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D4

          Oorspronkelijk geplaatst door tav Bekijk bericht
          ja en .....
          Ja en ...? Walter heeft toch het juiste antwoord gegeven?
          Eens surfen naar de Nikon site kan ook al heel wat antwoorden geven: http://www.nikon.be/nl_BE/product/di...rofessional/d4

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D4

            Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
            Ja en ...? Walter heeft toch het juiste antwoord gegeven?
            Eens surfen naar de Nikon site kan ook al heel wat antwoorden geven: http://www.nikon.be/nl_BE/product/di...rofessional/d4
            "wrong posting" is geen antwoord vind ik en als je al geen vraag mag stellen over de mogelijkheden van een camera mag je geen enkel vraag stellen want alles is te vinden op het net. !!

            bedankt aan 'phororhacos' voor wel een deftig antwoord te geven.

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D4

              tav, 99% zeker dat Silver Roller een post had gedaan die niet relevant was op jou vraag (per ongeluk verkeerd gepost) en omdat we geen complete post kunnen verwijderen is de enige mogelijkheid de inhoud te vegen.

              Als ik ook al niet mag wijzen naar de site van de fabrikant waar nog veel meer staat dan welke sensor er is gebruikt zit er hier nog iemand anders op de verkeerde plaats op het forum .

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D4

                Het lijkt me sterk dat iemand die deze vraag stelt al toe is aan een D4.
                D800 en een goed glasservies

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D4

                  Bekijk het even zo:
                  RTFM voor het begrijpen wat je toestel kan bieden, maar dat doe je helaas meestal na aankoop.
                  Voor de eigenlijke aankoop, heb je op dpreview.com en andere beschrijvingssites best de mogelijkheid om een grondige test van een toestel te lezen, te vinden op een 'objectieve' manier. Als ik hier een beschrijving geef, ben ik altijd veel te laat want ik krijg die spelen niet om te testen voor een publicatie, lees reclame, neen ik koop een toestel omdat ik overtuigd ben dat het toestel zal doen wat ik ervan verlang en zo zal ook mijn argumentatie en beschrijving met vooringenomenheid gekleurd zijn.
                  Pas als ik na zelf proberen en testen en lezen op het internet nog iets vind wat ik niet goed snap, begrijp, dat stel ik op een forum daar een vraag over.

                  Soms heb ik hier de indruk dat iedereen wat lui is en liever de handleidingen en en test, beschrijvingen aan een ander over laat en dan gericht, ongericht een vraag stelt en er een antwoord op wil met de minst mogelijke effort.
                  Ik wil nu niet gezegd willen hebben dat TS zo iemand is, maar persoonlijk vind ik dat je het antwoord op die vraag perfect in de beschrijvng op dpreview.com vind, en er zijn nog andere sites met deze basis info.

                  Een vraag over het gebruik met een extender en een DX-lens, wat geeft dat op een FF die eveneens DX-lens herkenning doet, vind ik dan hier beter geplaatst.
                  https://www.fotospotter.be
                  Je suis content d’être heureux

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D4

                    Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                    Bekijk het even zo:
                    RTFM voor het begrijpen wat je toestel kan bieden, maar dat doe je helaas meestal na aankoop.
                    Voor de eigenlijke aankoop, heb je op dpreview.com en andere beschrijvingssites best de mogelijkheid om een grondige test van een toestel te lezen, te vinden op een 'objectieve' manier. Als ik hier een beschrijving geef, ben ik altijd veel te laat want ik krijg die spelen niet om te testen voor een publicatie, lees reclame, neen ik koop een toestel omdat ik overtuigd ben dat het toestel zal doen wat ik ervan verlang en zo zal ook mijn argumentatie en beschrijving met vooringenomenheid gekleurd zijn.
                    Pas als ik na zelf proberen en testen en lezen op het internet nog iets vind wat ik niet goed snap, begrijp, dat stel ik op een forum daar een vraag over.

                    Soms heb ik hier de indruk dat iedereen wat lui is en liever de handleidingen en en test, beschrijvingen aan een ander over laat en dan gericht, ongericht een vraag stelt en er een antwoord op wil met de minst mogelijke effort.
                    Ik wil nu niet gezegd willen hebben dat TS zo iemand is, maar persoonlijk vind ik dat je het antwoord op die vraag perfect in de beschrijvng op dpreview.com vind, en er zijn nog andere sites met deze basis info.

                    Een vraag over het gebruik met een extender en een DX-lens, wat geeft dat op een FF die eveneens DX-lens herkenning doet, vind ik dan hier beter geplaatst.
                    Ach ja Wim, hier kan ik perfekt mee leven

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D4

                      Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                      Bekijk het even zo:
                      RTFM voor het begrijpen wat je toestel kan bieden, maar dat doe je helaas meestal na aankoop.
                      Voor de eigenlijke aankoop, heb je op dpreview.com en andere beschrijvingssites best de mogelijkheid om een grondige test van een toestel te lezen, te vinden op een 'objectieve' manier. Als ik hier een beschrijving geef, ben ik altijd veel te laat want ik krijg die spelen niet om te testen voor een publicatie, lees reclame, neen ik koop een toestel omdat ik overtuigd ben dat het toestel zal doen wat ik ervan verlang en zo zal ook mijn argumentatie en beschrijving met vooringenomenheid gekleurd zijn.
                      Pas als ik na zelf proberen en testen en lezen op het internet nog iets vind wat ik niet goed snap, begrijp, dat stel ik op een forum daar een vraag over.

                      Soms heb ik hier de indruk dat iedereen wat lui is en liever de handleidingen en en test, beschrijvingen aan een ander over laat en dan gericht, ongericht een vraag stelt en er een antwoord op wil met de minst mogelijke effort.
                      Ik wil nu niet gezegd willen hebben dat TS zo iemand is, maar persoonlijk vind ik dat je het antwoord op die vraag perfect in de beschrijvng op dpreview.com vind, en er zijn nog andere sites met deze basis info.

                      Een vraag over het gebruik met een extender en een DX-lens, wat geeft dat op een FF die eveneens DX-lens herkenning doet, vind ik dan hier beter geplaatst.
                      Pfew, kan ik me volledig in vinden . dacht zo ongeveer hetzelfde te schrijven maar heb al een paaar keer zoiets geschreven en dat gaat er niet zo goed in bij sommigen moet ik zeggen

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D4

                        Oorspronkelijk geplaatst door tav Bekijk bericht
                        "wrong posting" is geen antwoord vind ik en als je al geen vraag mag stellen over de mogelijkheden van een camera mag je geen enkel vraag stellen want alles is te vinden op het net. !!
                        Zoals reeds opgemerkt is een posting niet uit te vegen en dus alleen maar leeg te maken ... maar hier dan toch wel wat info : vanaf de D3 is Nikon full format gegaan en hebben ze de cropmode ingevoerd daar cropsensorlenzen ook kunnen gebruikt worden ... dit in tegenstelling tot Canon. Bij Canon hebben ze vanaf de 300D/20D geopteerd het fysisch onmogelijk te maken cropsensorlenzen te monteren om alzo de vrijheid te hebben de achterste lenzengroep dieper in de body laten komen. Maar in de praktijk is gebleken dat het perfect zonder kan ... de concurrentie maak evengoede lenzen zonder. Volledigheidshalve nog vermelden dat naast full format en crop mode - FX en DX mode in Nikon speak - er ook nog een 5:4 mode is ... alle drie modes worden in de zoeker aangegeven

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D4

                          Oorspronkelijk geplaatst door tav Bekijk bericht
                          "wrong posting" is geen antwoord vind ik en als je al geen vraag mag stellen over de mogelijkheden van een camera mag je geen enkel vraag stellen want alles is te vinden op het net. !!
                          Maar zo onnozel hoeft nou ook weer niet als het gaat om een toestel van 5000 euro.
                          Sony en Olympus
                          Fotoseries

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon D4

                            Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                            Maar zo onnozel hoeft nou ook weer niet als het gaat om een toestel van 5000 euro.
                            Ik heb ook een vraag gesteld Spanjaart, en nu vraag ik mij af of ik ook zo 'onnozel' ben? Tja, de ene wil alles weten, en denkt daar af en toe niet dieper over na, of verzuimd even het 'net' af te struinen, of heeft geen dergelijke opleiding (zoals jullie topfotografen) achter de rug, maar is dit dan een reden om iemand als 'onnozelaar' weg te zetten? Dit is wel wat je uiteindelijk definieert in geschrifte.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon D4

                              Ik ben ten hoogste een amateurke hoor maar alvorens hier een vraag te posten ga ik:
                              * de zoekfunctie gebruiken en zien of mijn vraag hier al eens eerder is gesteld (heel waarschijnlijk)
                              * website van de fabrikant raadplegen
                              * durf ook al eens kijken bij Fred&Miranda

                              Is het dan zo erg om als naïeve poster eens wat kritiek te krijgen? Ik kreeg als newbie hier hetzelfde te horen toen ik in 1 van de eerste posts eens vroeg wat het prijsverschil rechtvaardigt tussen de Nikon en Sigma 70-200 f2.8 lens. Ik heb de kritiek aanvaard en het was inderdaad terechte kritiek.
                              Wat je hier ziet is niks anders dan wat leraars en professors zien op scholen en universiteiten. Studenten die niet meer kritisch nadenken, alles direct willen, geen opzoekingswerk meer verrichten. Dat is hier niemand uitmaken maar is zoals Prince jaren geleden zong: Sign of the Times.

                              Comment

                              Working...
                              X