Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alvorens het helemaal "stuk geschoten" is....+ UPDATE

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Alvorens het helemaal "stuk geschoten" is....+ UPDATE

    Bedankt voor de reacties.
    De lucht was wel écht zo mooi - quasi niets aan bewerkt.
    Trouwens mijn eerste post in architectuur - ik ben benieuwd.



    Update beter qua kleuren ?
    Mijn eerste post was er misschien wat over ja.

    Last edited by omerti; 8 februari 2014, 20:47.
    Iets wat de moeite waard is is veel moeite waard.

  • #2
    Re: Alvorens het helemaal "stuk geschoten" is....

    Heel mooi en een heel sterke lucht. Fijne compositie en mooi het objectief uitgebuit. Zijn nog vele mooie plaatjes te maken met diverse standen van de zon
    http://www.smuttynose.nl

    Comment


    • #3
      Re: Alvorens het helemaal "stuk geschoten" is....

      Je kleuren zitten mijn inziens helemaal fout. 10 mm is net iets te veel van het goede hier. Geeft te veel vertekening.
      Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

      Comment


      • #4
        Re: Alvorens het helemaal "stuk geschoten" is....

        Update is idd beter. Wel nog een sensorvlekje rechtsboven in het blauw verwijderen.

        Comment


        • #5
          Re: Alvorens het helemaal "stuk geschoten" is....

          Oorspronkelijk geplaatst door kohraya Bekijk bericht
          Update is idd beter. Wel nog een sensorvlekje rechtsboven in het blauw verwijderen.
          Aangepast - bedankt want het was me niet opgevallen.
          Iets wat de moeite waard is is veel moeite waard.

          Comment


          • #6
            Re: Alvorens het helemaal "stuk geschoten" is....

            De up is beter maar kan me niet voorstellen dat het landschap te zien in het open middengedeelte met die lichtsterkte ( zon ) zo donker is of was. Er zit fundamenteel iets fout. Misschien had je voor dergelijke opname beter bracketing toegepast.
            Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

            Comment


            • #7
              Re: Alvorens het helemaal "stuk geschoten" is....

              Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
              De up is beter maar kan me niet voorstellen dat het landschap te zien in het open middengedeelte met die lichtsterkte ( zon ) zo donker is of was. Er zit fundamenteel iets fout. Misschien had je voor dergelijke opname beter bracketing toegepast.
              Jij kan/mag dat denken maar het is niet zo.
              Ken je de omgeving ?
              Het is een heel lang gerekt grasveld dat dan nog eens licht naar beneden loopt om daarna terug glooiend naar omhoog te lopen.
              Op dat gedeelte scheen toen de zon helemaal niet meer en dit mede door het landschap.
              Last edited by omerti; 8 februari 2014, 19:35.
              Iets wat de moeite waard is is veel moeite waard.

              Comment


              • #8
                Re: Alvorens het helemaal "stuk geschoten" is....

                ik kan wel leven met de vertekening, het onderwerp leent er zich toe. alleen heb ik het gevoel dat je teveel in één frame wilde proppen. vooral de rechterkant is een beetje slordig (het monument raakt net niet de zijkant van het frame, de bomen/struikgewas die nog even komen piepen).

                ik heb het monument, daar in borgloon, zelf bezocht. ook toen scheen de zon voluit, waardoor je die mooie schaduwpartijen krijgt. ideaal voor een abstracte aanpak vond ik toen. die abstracte elementen zitten ook in jouw foto. alleen een kwestie van ze eruit te halen (indien gewenst natuurlijk ).

                Comment


                • #9
                  Re: Alvorens het helemaal "stuk geschoten" is....

                  Het laten piepen aan de rechterzijde deed ik opzettelijk zodat men kan zien dat daar een opening is waarbij men kan nagaan van waar het licht van rechts komt.
                  Tja, iedereen heeft zo zijn eigen invulling van een locatie hé.
                  Iets wat de moeite waard is is veel moeite waard.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Alvorens het helemaal "stuk geschoten" is....

                    Oorspronkelijk geplaatst door omerti Bekijk bericht
                    Tja, iedereen heeft zo zijn eigen invulling van een locatie hé.
                    daar heb je gelijk in. ik geef toe dat ik er van hou om niet alles zomaar prijs te geven.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Alvorens het helemaal "stuk geschoten" is....

                      Oorspronkelijk geplaatst door omerti Bekijk bericht
                      Ken je de omgeving ?
                      Ik denk het wel. Al veel langer dan jij waarschijnlijk. KLIK & KLIK
                      Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Alvorens het helemaal "stuk geschoten" is....

                        Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
                        Ik denk het wel. Al veel langer dan jij waarschijnlijk. KLIK & KLIK
                        Je bent me nét voor geweest ja aan je Exifs te zien. jij 01 mei 2013 - ik half juni 2013
                        Mooie foto's trouwens van je, vooral de tweede spreekt mij aan.
                        Iets wat de moeite waard is is veel moeite waard.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Alvorens het helemaal "stuk geschoten" is....

                          Sterk beeld, en naar mijn mening mooi gebruik gemaakt van de vertekening.
                          De update oogt inderdaad beter.
                          Groeten,
                          Johan
                          Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                          Vriendelijke groeten, Johan

                          Comment


                          • #14
                            Re: Alvorens het helemaal "stuk geschoten" is....

                            Wist niet dat het zo dicht bij thuis is. Ga ik zeker ook eens naar toe nu

                            Comment

                            Working...
                            X