Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony Nex-5 of Nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony Nex-5 of Nikon

    Ik ben aan het overwegen om mijn spiegelreflex camera weg te doen en een Sony Nex-5 of een evenwaardige Nikon aan te schaffen. De reden is dat ik graag ga wandelen in de natuur (Ardennen,...) en dan is zo'n groot, zwaar (log) toestel nogal onhandig. Ik gebruik het thuis ook al niet zo veel meer en dan is het sowieso ook zonde om het te laten verkommeren.
    Maar nu is mijn vraag eigenlijk als iemand ervaring heeft met een van deze toestellen?
    Alvast bedankt

  • #2
    Re: Sony Nex-5 of Nikon

    De Nikon heeft wel een kleinere sensor.

    Comment


    • #3
      Re: Sony Nex-5 of Nikon

      Oorspronkelijk geplaatst door crush Bekijk bericht
      Ik ben aan het overwegen om mijn spiegelreflex camera weg te doen en een Sony Nex-5 of een evenwaardige Nikon aan te schaffen. De reden is dat ik graag ga wandelen in de natuur (Ardennen,...) en dan is zo'n groot, zwaar (log) toestel nogal onhandig. Ik gebruik het thuis ook al niet zo veel meer en dan is het sowieso ook zonde om het te laten verkommeren.
      Maar nu is mijn vraag eigenlijk als iemand ervaring heeft met een van deze toestellen?
      Alvast bedankt

      De Nikon Camera die je weg doet.. is dit een analoge spiegel reflex ?

      De Nex-5 is een goed alternatief als je wil verkleinen (volgens de gebruikers hier op BD)
      Wil je echt een compact alternatief met kleine body's en ook nog eens kleine objectieven dan is M43 Olympus/Panasonic absoluut een zeer goed systeem.
      Ik werk naast mijn Canon FF Camera zelf met een OMD/EPL3 in combinatie met een 12 2.0/60 2.8 Macro/45 1.8/14-150/75 1.8 en Fish-eye
      De 2 body's met 5 lenzen wegen niet meer dan de Canon 5D2 met 24-105
      Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

      Comment


      • #4
        Re: Sony Nex-5 of Nikon

        Beste funky,
        Mijn canon is een digitaal toestel

        Comment


        • #5
          Re: Sony Nex-5 of Nikon

          Oorspronkelijk geplaatst door crush Bekijk bericht
          Beste funky,
          Mijn canon is een digitaal toestel
          OK snap het, was even abuis, maar verandert niet veel aan mijn advies
          Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

          Comment


          • #6
            Hallo,

            De NEX-serie van Sony is en blijft een prachtige reeks.
            Ik startte met de NEX-3, waarmee ik prachtige resultaten behaalde en stapte daarna over op de NEX-7 met wat meer mogelijkheden.
            Die mogelijkheden heeft de (vernieuwde) NEX-5 nu ook, dus een pracht van een toestel én doen ;-)

            Jaja
            Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
            Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

            Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

            Comment


            • #7
              Re: Sony Nex-5 of Nikon

              Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
              De NEX-serie van Sony is en blijft een prachtige reeks.
              Inderdaad.

              Het is zodanig erg dat ik overweeg mijn hele set Alpha full frame van de hand te doen...
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

              Comment


              • #8
                Re: Sony Nex-5 of Nikon

                Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                Inderdaad.

                Het is zodanig erg dat ik overweeg mijn hele set Alpha full frame van de hand te doen...
                Net als Sony zelf dan, ze doen ook vanalles van de hand.

                Comment


                • #9
                  Re: Sony Nex-5 of Nikon

                  Niks mis mee wat mij betreft. Ze mogen op foto-vlak ondertussen lekker verder doen zoals ze bezig zijn. A7r moet ik zeker ook nog een keer proberen, met super-55/1.8 erop ☺

                  Verstuurd vanaf mijn Nexus 7 met Tapatalk
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sony Nex-5 of Nikon

                    Geen probleem,dat ze hun TV -en PC afdeling gaan weg doen.Dan kunnen ze zich des te meer concentreren op hun fotoafdeling.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sony Nex-5 of Nikon

                      En om de keuze nog makkelijker te maken :

                      Er is net een nieuwe aangekondigd... A6000 met "worlds - fastest AF"

                      Sony has released its new a6000 mirrorless camera, which is the replacement to the NEX-6. This midrange mirrorless features a 24MP CMOS sensor, Sony's latest Bionz X processor, and a refined Hybrid AF system that covers 92% of the frame with phase-detect points. The new AF system allows for continuous shooting at 11 fps with subject tracking, and also promises the 'world's fastest autofocus', according to Sony. Video enthusiasts will be pleased to see that the a6000 offers a zebra pattern and clean HDMI output, though it lacks headphone or mic ports. Read more.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sony Nex-5 of Nikon

                        Inderdaad, maar ik denk dat ik toch maar bij de Nex-6 blijf. Die heeft een betere EVF, en AF die voor mij alvast ruim snel genoeg is.
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sony Nex-5 of Nikon

                          Oorspronkelijk geplaatst door jozef13 Bekijk bericht
                          Geen probleem,dat ze hun TV -en PC afdeling gaan weg doen.Dan kunnen ze zich des te meer concentreren op hun fotoafdeling.
                          Ik denk niet dat er bij Sony sprake is om hun tv afdeling te stoppen.
                          Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                          Comment

                          Working...
                          X